Gå til innhold

De døde


Gjest Livredd for å dø

Anbefalte innlegg

stakkars alle de da som står klar til å bli født

Jeg tror man bestemmer selv om man vil bli født,vi er her på jorden for å lære,når vi har lært det vi skal trenger vi ikke være på jorden lenger. Men jeg tror ikke man slutter å lære selv om man dør...

Håper bare jeg lærer det jeg skal lære ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • FGT

    40

  • hidi, the scorpion

    6

  • signaturløs

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    2

Jeg tror man bestemmer selv om man vil bli født,vi er her på jorden for å lære,når vi har lært det vi skal trenger vi ikke være på jorden lenger. Men jeg tror ikke man slutter å lære selv om man dør...

Håper bare jeg lærer det jeg skal lære ;-)

Hvordan i alle dager skulle vi kunne bestemme oss for å bli født ? Livet har du fått, livet er en gave, vet du ikke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jo alt åndelig da...

Til og med vitenskapen har kommet så langt at de vet at alt er energi ;-)

Heldigvis er den mest kraftfulle energien kjærlighet!

Ja det er sant, nå begynner du å få tak på det. Ånden i menneske er vår innstilling, våre tanker og følelser, altså det vi ikke kan se, men merke. Kjærligheten er en kraft i den forstand at den har stor makt til å utrette store ting og til god påvirkning. Noe helt annet er en åndeskapning, det har ikke noe med mennesker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det vi snakket om her da,men ok.

Hvem sikter du til da?

Jeg har stor tro på dyktige mediumer,Lisa Williams er en av dem. Har lest boken hennes,og hun er et fantastisk menneske men mye kunnskap. Hun er født med evnen til å kommunisere med de døde,og hun hjelper på tusenvis av mennesker.

Ja hun er en av dem som bedrar folk. Hun tjener sikkert mange penger på dette hun også, men det er mulig at hun selv også blir bedradd, men ikke av de døde selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er du redd for døden?

Nei, jeg er overhode ikke redd for døden. Jeg tror at det å være død er som å ikke være unnfanget. Det siste har jeg lang og udelt positiv erfaring med.

En kamerat av meg sier: Om døden er et problem, er det i så fall de gjenlevendes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager skulle vi kunne bestemme oss for å bli født ? Livet har du fått, livet er en gave, vet du ikke det ?

Vet utmerket vel at livet er en gave,men vi velger selv å gå inn i det. Eller vårt høyere selv velger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hun er en av dem som bedrar folk. Hun tjener sikkert mange penger på dette hun også, men det er mulig at hun selv også blir bedradd, men ikke av de døde selvfølgelig.

Er vel neppe noe poeng å diskutere dette med deg lenger,noen er totalt lukket,mens andre er åpne for slike ting. Det har med erfaring og tro å gjøre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mangler informasjon

Vet utmerket vel at livet er en gave,men vi velger selv å gå inn i det. Eller vårt høyere selv velger det.

Kan du utdype dette litt? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype dette litt? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Er jo det at jeg tror at ånden/sjelen vår lever videre på "den andre siden",og står da fritt til å velge om den vil være der eller vende tilbake til jorden. Når vi kommer dit får vi vite hva vi har lært,og hva vi trenger å lære videre...hva vi må jobbe med i vårt neste liv. (ser at dette høres absurd ut for noen som hører det for første gang)

Men det har alltid vært min indre overbevisning,så for meg er det naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo det at jeg tror at ånden/sjelen vår lever videre på "den andre siden",og står da fritt til å velge om den vil være der eller vende tilbake til jorden. Når vi kommer dit får vi vite hva vi har lært,og hva vi trenger å lære videre...hva vi må jobbe med i vårt neste liv. (ser at dette høres absurd ut for noen som hører det for første gang)

Men det har alltid vært min indre overbevisning,så for meg er det naturlig.

Hvilken høyere makt av autoritet har overbevist deg om dette ?Hvis du ikke kan forklare hvem som har overbevist deg dette, så må det være et fantasibilde du har :o) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel neppe noe poeng å diskutere dette med deg lenger,noen er totalt lukket,mens andre er åpne for slike ting. Det har med erfaring og tro å gjøre ;-)

Jeg syntes det helt greit hva du og andre sier hva de tror på, men du må regne og bli stilt kritiske spørsmål om dette. Dette har ikke noe med å ikke være mottagelig, for det er det disse folkene også sier som lurer folk. Men du gjør ikke dette for penger, selvfølgelig, men du har en forestilling om dette, men hvor den kommer fra, det vet jeg jo ikke. Hvis jeg mener og tror noe overbevisende om de døde, så må jeg kunne gi forklaringer som virker logisk og forståelig for folk flest. Ellers er det ikke overbevisende. Men dette er ikke et forum om religion eller tro, men det berører oss sterkt som mennesker, og derfor er vel naturlig at slike temaer dukker opp fra tid til annet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken høyere makt av autoritet har overbevist deg om dette ?Hvis du ikke kan forklare hvem som har overbevist deg dette, så må det være et fantasibilde du har :o) ?

Har alltid hatt kontakt med "høyere makter" jeg,blitt ledet og informert. Noen kaller det Gud,andre Universet,lys og kjærlighet...kjært barn har mange navn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du at du tok det valget da ?

Faktisk så gjør jeg det,husker jeg (eller mitt høyere jeg) sa "Denne gangen skal jeg klare det". Men hva jeg skulle klare husker jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,av jord er den kommet,til jord skal den bli. Men sjelen kan ikke dø ;-)

Jo sjelen kan dø, for sjelen er hele menneske. Sjel betyr skapning, faktisk. Har du ikke hørt folk sier " her finnes ikke en levende sjel" ? et kjent vers i bibelen sier også, " den sjel som synder skal dø " Med andre ord sjelen er din personlighet + kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem eller hva er åndene som svever rundt oss eller hva det nå kalles da? Ble litt overbevist jeg at det du sier!

Hvis det er noen som svever rundt oss, så er det i vertsfall ikke de døde, men åndeskapninger finnes, akkurat som det finnes menneskeskapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sjelen kan dø, for sjelen er hele menneske. Sjel betyr skapning, faktisk. Har du ikke hørt folk sier " her finnes ikke en levende sjel" ? et kjent vers i bibelen sier også, " den sjel som synder skal dø " Med andre ord sjelen er din personlighet + kroppen din.

Da har vi ulike oppfatninger av ting,så enkelt er det ;-)

Og jeg tror ikke på alt som står i bibelen heller,det er en kanalisert bok,og derfor innehaver den ikke hele sannheten. (etter mitt syn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi ulike oppfatninger av ting,så enkelt er det ;-)

Og jeg tror ikke på alt som står i bibelen heller,det er en kanalisert bok,og derfor innehaver den ikke hele sannheten. (etter mitt syn)

Ja :o) Jeg bygger mine oppfattning på den høyeste autoritet, ikke på personlige erfaringer, fornemmelser eller følelser, da mener jeg at jeg hadde vært helt i mørket. Bibelen har ikke et kanalisert syn, tvert i mot. Jeg vet ikke om noe bedre autoritet en bibelen som skulle gi oss svaret på dette med de døde.

Hvis du har hørt om folk som har vært klinisk døde en stund, så kan noen fortelle om hva de opplevde, ja dette er et kanalisert syn på høyest plan, for dette er bare noe som foregår i hjernen, som kan forklares rent vitenskapelig. Jeg viser til henvisninger som alle kan lese og lære noe om og ikke personlige opplevelser.

Siden dette temaet handlet om de døde, så vil jeg vise til en uttalelse om ordet sjel, som mange tror lever videre etter de er døde, altså de er ikke døde allikevel.

Det hebraiske ordet nefesj, som er oversatt med "sjel" betyr en pustende skapning. Myten om sjelens udødelighet er en svært gammel myte som ble skapt av de første kristne filosofer som antok den greske forestillingen om sjelens udødelighet, og som mente at sjelen var skapt av gud og inngytt i legemet ved unnfangelsen.

Se kilde. The New Enscyclopædia Britannica ( 1988 ) bind 2 , side 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :o) Jeg bygger mine oppfattning på den høyeste autoritet, ikke på personlige erfaringer, fornemmelser eller følelser, da mener jeg at jeg hadde vært helt i mørket. Bibelen har ikke et kanalisert syn, tvert i mot. Jeg vet ikke om noe bedre autoritet en bibelen som skulle gi oss svaret på dette med de døde.

Hvis du har hørt om folk som har vært klinisk døde en stund, så kan noen fortelle om hva de opplevde, ja dette er et kanalisert syn på høyest plan, for dette er bare noe som foregår i hjernen, som kan forklares rent vitenskapelig. Jeg viser til henvisninger som alle kan lese og lære noe om og ikke personlige opplevelser.

Siden dette temaet handlet om de døde, så vil jeg vise til en uttalelse om ordet sjel, som mange tror lever videre etter de er døde, altså de er ikke døde allikevel.

Det hebraiske ordet nefesj, som er oversatt med "sjel" betyr en pustende skapning. Myten om sjelens udødelighet er en svært gammel myte som ble skapt av de første kristne filosofer som antok den greske forestillingen om sjelens udødelighet, og som mente at sjelen var skapt av gud og inngytt i legemet ved unnfangelsen.

Se kilde. The New Enscyclopædia Britannica ( 1988 ) bind 2 , side 25

Jeg trenger ikke overbevisest :-)

Sannheten for meg er basert på mine erfaringer her i livet,og mine opplevelser. Jeg trenger ingen bok for å beskrive min virkelighet,det er det jeg opplever som skaper mitt liv. Det andre opplever skaper deres liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...