Gå til innhold

De døde


Gjest Livredd for å dø

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ikke overbevisest :-)

Sannheten for meg er basert på mine erfaringer her i livet,og mine opplevelser. Jeg trenger ingen bok for å beskrive min virkelighet,det er det jeg opplever som skaper mitt liv. Det andre opplever skaper deres liv...

Nei, det respekterer jeg. Men alt du erfarer, det du opplever, innfatter vel også impulser utenfra, ikke bare det som er i deg selv :o)?

Da jeg var til utredning, så var det noen spesielle spørsmål, under noen av testene der. Et spørsmål var om jeg trodde på Djevelen, ? + noe mer i som hadde tilknytting til dette. Jeg kunne ikke skrive ja eller nei, for jeg tenkte at dette kunne misoppfattes. Jeg forklarte hvordan og hvorfor jeg trodde på denne usynlige onde skapningen. Senere sa denne psykologen til meg, at hadde det ikke vært for at du la disse svarene i en religiøs perspektiv eller sammenheng, ( husker ikke helt hva hun sa ) så kunne jeg bli betraktet som psykotisk ? Dette forteller noe om at hvordan en kan bli oppfattet, når det er bare snakk om følelser/ tanker og opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • FGT

    40

  • hidi, the scorpion

    6

  • signaturløs

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    2

Nei, jeg er overhode ikke redd for døden. Jeg tror at det å være død er som å ikke være unnfanget. Det siste har jeg lang og udelt positiv erfaring med.

En kamerat av meg sier: Om døden er et problem, er det i så fall de gjenlevendes problem.

''Jeg tror at det å være død er som å ikke være unnfanget. Det siste har jeg lang og udelt positiv erfaring med.''

:-D Bra sagt. Deler for øvrig synet ditt på døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det respekterer jeg. Men alt du erfarer, det du opplever, innfatter vel også impulser utenfra, ikke bare det som er i deg selv :o)?

Da jeg var til utredning, så var det noen spesielle spørsmål, under noen av testene der. Et spørsmål var om jeg trodde på Djevelen, ? + noe mer i som hadde tilknytting til dette. Jeg kunne ikke skrive ja eller nei, for jeg tenkte at dette kunne misoppfattes. Jeg forklarte hvordan og hvorfor jeg trodde på denne usynlige onde skapningen. Senere sa denne psykologen til meg, at hadde det ikke vært for at du la disse svarene i en religiøs perspektiv eller sammenheng, ( husker ikke helt hva hun sa ) så kunne jeg bli betraktet som psykotisk ? Dette forteller noe om at hvordan en kan bli oppfattet, når det er bare snakk om følelser/ tanker og opplevelser.

Jeg vet hvordan det kan bli oppfattet,dette går jeg ikke og snakker om til alle og enhver. Synd at det skal være slik. Har gått til psykolog jeg også,og ble selvsagt tolket som psykotisk. Han var så overbevisende at jeg til slutt trodde på det,jeg trengte medisiner for resten av livet. Tok AP i to år og ble ugjenkjennelig,jeg var ifølge psykologen bra da. Ville ikke ta medisiner mer etter to år,hadde mistet meg selv fullstendig,og folk reagerte på min zombie aktive væremåte.

Når jeg ikke tok AP kunne han ikke hjelpe meg,ble satt over i gruppetarapi,det kunne ikke vært mer fornuftig ;-)

Ble akseptert som jeg var der,og det jeg sa var ikke sykt eller hallusinasjoner. De såg på meg som frisk,og etterhvert innså jeg også at jeg var frisk. Sliter litt nå med lite energi i kroppen,så noe trenger jeg å jobbe med,men det klarer jeg fint selv. Vet hva jeg må jobbe med. Og jeg tror jeg mangler jern i tilegg,da blir man slapp da. Men psykotisk tror jeg aldri jeg har vært,hva er psykose egentlig?

Det lurer jeg på,og når man snakker om sykdom,hva er egentlig mest sykt?

Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg vet hvordan det kan bli oppfattet,dette går jeg ikke og snakker om til alle og enhver. Synd at det skal være slik. Har gått til psykolog jeg også,og ble selvsagt tolket som psykotisk. Han var så overbevisende at jeg til slutt trodde på det,jeg trengte medisiner for resten av livet. Tok AP i to år og ble ugjenkjennelig,jeg var ifølge psykologen bra da. Ville ikke ta medisiner mer etter to år,hadde mistet meg selv fullstendig,og folk reagerte på min zombie aktive væremåte.

Når jeg ikke tok AP kunne han ikke hjelpe meg,ble satt over i gruppetarapi,det kunne ikke vært mer fornuftig ;-)

Ble akseptert som jeg var der,og det jeg sa var ikke sykt eller hallusinasjoner. De såg på meg som frisk,og etterhvert innså jeg også at jeg var frisk. Sliter litt nå med lite energi i kroppen,så noe trenger jeg å jobbe med,men det klarer jeg fint selv. Vet hva jeg må jobbe med. Og jeg tror jeg mangler jern i tilegg,da blir man slapp da. Men psykotisk tror jeg aldri jeg har vært,hva er psykose egentlig?

Det lurer jeg på,og når man snakker om sykdom,hva er egentlig mest sykt?

Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle ;)

''Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle ;)''

Kunne ikke være mer enig;) At flertallet skal bestemme hva hver enkelt av oss tror på, så lenge vi ikke gjør en flue fortred, ville være tyranni:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle ;)''

Kunne ikke være mer enig;) At flertallet skal bestemme hva hver enkelt av oss tror på, så lenge vi ikke gjør en flue fortred, ville være tyranni:(

Så sant som det er sagt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det kan bli oppfattet,dette går jeg ikke og snakker om til alle og enhver. Synd at det skal være slik. Har gått til psykolog jeg også,og ble selvsagt tolket som psykotisk. Han var så overbevisende at jeg til slutt trodde på det,jeg trengte medisiner for resten av livet. Tok AP i to år og ble ugjenkjennelig,jeg var ifølge psykologen bra da. Ville ikke ta medisiner mer etter to år,hadde mistet meg selv fullstendig,og folk reagerte på min zombie aktive væremåte.

Når jeg ikke tok AP kunne han ikke hjelpe meg,ble satt over i gruppetarapi,det kunne ikke vært mer fornuftig ;-)

Ble akseptert som jeg var der,og det jeg sa var ikke sykt eller hallusinasjoner. De såg på meg som frisk,og etterhvert innså jeg også at jeg var frisk. Sliter litt nå med lite energi i kroppen,så noe trenger jeg å jobbe med,men det klarer jeg fint selv. Vet hva jeg må jobbe med. Og jeg tror jeg mangler jern i tilegg,da blir man slapp da. Men psykotisk tror jeg aldri jeg har vært,hva er psykose egentlig?

Det lurer jeg på,og når man snakker om sykdom,hva er egentlig mest sykt?

Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle ;)

"Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle "

Ja heldigvis, det må jeg også, men så er det noe større der ute, noe som må forstås mer på en felles måte, for det som er utenfor menneskene kan overlates til den enkelte, da ville det bli mye forvirring, men jo nettopp slik det er, p.g.a. uvitenhet. Det har vi jo et tydlig bevis for, er du ikke enig det det ? Vi mennesker er små, ja støv, og det meste er langt utenfor vår fatteevne, hadde vi ikke kunne ha lært å forstå noe av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle "

Ja heldigvis, det må jeg også, men så er det noe større der ute, noe som må forstås mer på en felles måte, for det som er utenfor menneskene kan overlates til den enkelte, da ville det bli mye forvirring, men jo nettopp slik det er, p.g.a. uvitenhet. Det har vi jo et tydlig bevis for, er du ikke enig det det ? Vi mennesker er små, ja støv, og det meste er langt utenfor vår fatteevne, hadde vi ikke kunne ha lært å forstå noe av det..

Det trenger ikke å være så komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

"Jeg vil at hvert individ skal ha retten til å tro på det de selv mener er rett,skulle bare mangle "

Ja heldigvis, det må jeg også, men så er det noe større der ute, noe som må forstås mer på en felles måte, for det som er utenfor menneskene kan overlates til den enkelte, da ville det bli mye forvirring, men jo nettopp slik det er, p.g.a. uvitenhet. Det har vi jo et tydlig bevis for, er du ikke enig det det ? Vi mennesker er små, ja støv, og det meste er langt utenfor vår fatteevne, hadde vi ikke kunne ha lært å forstå noe av det..

Tror ikke det nytter å argumentere slik. Hvert eneste menneske på denne jord må selv stå ansvarlig for hva de tror på, uansett hva du eller jeg mener om saken.

Jeg kan fortelle folk hva jeg tror på, men jeg forventer ikke at de skal tro det samme. Religionsfrihet, er en velsignelse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det nytter å argumentere slik. Hvert eneste menneske på denne jord må selv stå ansvarlig for hva de tror på, uansett hva du eller jeg mener om saken.

Jeg kan fortelle folk hva jeg tror på, men jeg forventer ikke at de skal tro det samme. Religionsfrihet, er en velsignelse;)

Det er riktig, vi står alle ansvarlig, vi kan ikke skylde på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått de dithen at du er kristen?

70-80 % av befolkningen kaller seg vel kristen, men ordet kristen kan også lett misoppfattes, at en bare godtar ting osv. Jeg vil kalle meg en troende i den bibelske definisjonen av tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-80 % av befolkningen kaller seg vel kristen, men ordet kristen kan også lett misoppfattes, at en bare godtar ting osv. Jeg vil kalle meg en troende i den bibelske definisjonen av tro

Jeg er enig med deg i dine synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

70-80 % av befolkningen kaller seg vel kristen, men ordet kristen kan også lett misoppfattes, at en bare godtar ting osv. Jeg vil kalle meg en troende i den bibelske definisjonen av tro

Befolkningen i Norge kaller seg ikke lengre kristne. Vitenskapen er Norges svar på alt:(

Men er det hva det norske folk ønsker, så får de det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Befolkningen i Norge kaller seg ikke lengre kristne. Vitenskapen er Norges svar på alt:(

Men er det hva det norske folk ønsker, så får de det!

Størstedelen av den norske befolkning er medlemmer i den norske kirke.

I år 2006 var det 3.871.006 medlemmer i den norske kirke og 383.510 medlemmer utenfor den norske kirke.

Etter disse tallene å dømme så kaller størsteparten befolkningen i Norge seg kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er mennesker som gjør det komplisert, med å dikte opp all slaks ting de ikke kan redgjøre for.

Er det meg du sikter til,eller mennesker generelt?

Jeg kan stå for det jeg tror på (for egen del),trenger ikke bevise for andre at det jeg tror på er sant?

Vil jo aldri kunne gi håndfaste bevis,ta f.eks når vi drømmer..det er en annen dimensjon. Men jeg kan jo ikke bevise for en som ikke drømmer, at drømmer eksisterer. Ofte tror vi på det vi selv erfarer,jeg må jo virkelig tro på mine egne opplevelser,hvis ikke blir jeg ihvertfall gal med stor G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du eksisterer da, ja du er synlig, men det er bare forskjellen også. Hvorfor skulle ikke ånder også eksistere, selv om vi ikke kan se dem ? Det er mye Kraft som er usynlig for det blåtte øye, men vi vet at det er der, ellers ville det ikke ha vært noe kraft

Hehe,har du skiftet mening nå?

Eller tror du at ånd og sjel er forskjellige ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,har du skiftet mening nå?

Eller tror du at ånd og sjel er forskjellige ting?

Noen definerer det slik: Vi (og du) er en ånd som har en sjel som bor i en kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...