Gå til innhold

Lus

ung mamma!:)

Anbefalte innlegg

Sønnen min klør så fælt i hodet- Han har aldri hatt lus før. Jeg har prøvd å se etter men kan ikke se noenting. Skal lusene være enkle å se? Leser på nettet at barn ikke skal behandles for sikkerhetsskyld mot lus men kun hvis det er påvist..?Jeg kan jo evt se det an og se om kløen gir seg siden jeg ikke kan se noe. Vi reiser til syden om fire dager og han må til frisøren før det, om frisøren kan se noe, vil de da bli hysteriske? usikker på hva jeg skal gjøre her, noen med erfaring på området??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en lusekam på apoteket og gre ham med den. Bank den ned mot et stykke hvitt papir og se om noe faller ut, skal visstnok være lettest om håret er vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lus er ikke lett å se. Du bør kjøpe lusekam (fås på apotek) og gre gjennom vått hår.

Ellers er lusen lettest å finne i nakken og bak ørene. Eggene er lettere å finne enn selve lusene, eggene er gråaktige avlange og sitter fast på innerste delen av hårstråene. Mest også av dem i nakken og bak ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de andre skriver at det er enklest når håret er vått...

Vi hadde lusekampanje i bhg for et par helger siden, og da fikk vi med et skriv. I skrivet står det at vi skal gre gjennom med lusekam i tørt hår, for når håret er vått blir lusa liggende helt stille og vanskeligere å få tak i. Men de blir seg selv igjen når de har tørket... Dette var hva det stod om tørt/vått hår i skrivet vi fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de vistes godt. Kjøp hvit lusekam og gjerne lupe også, lusene er grå og levende og vises derfor ganske godt. Mange apotek selger flest sorte lusekammer for tanken er at eggene som er hvite skal vises godt. Men det kan være vanskelig å se forskjell på flass og støv og luseeggene, bortsett fra at de sitter som limt fast i håret litt over hodebunnen.

Jeg har også lurt på hva frisøren gjør om han oppdager lus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min frisør sa at hvis de finner lus må de avslutte arbeidet og kunden må forlate salongen. De kan jo ikke risikere å spre lusa til de neste kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...