Gjest trise Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 jJeg har alltid ett lager med Horn i Frysern. I noen av dem...har jeg bakt inn en skive med kokt skinke, og i andre Horn en teskje med Syltetøy! Alltid vellykket til Kaffen:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg er kakemoms Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det er da helt ok å servere det du hadde til kaffen? Vi gjør det stadig vekk. Går jo ikke på kaffebesøk med ungene hver dag heller.Da må vi tåle at det blir litt sukkerinntak i helgene. Selv ville jeg ikke likt å få noe såkalt sunn frukt servert hvis besøket var planlagt på forhånd. Men er glad i rundstykker da. Hjemmebakt eller kjøpt spiller ingen rolle. Hvis jeg kommer uanmeldt til noen så forventer jeg ingenting, kun litt å drikke hadde smakt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Tja, nå har du jo annonsert vaffelpressa...så pass deg så vi ikke kommer på kaffebesøk :-) Hehe... litt seint nå, men jeg kan trø igang pressa en annen gang også jeg. ;-D Vaffelspisende hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må nok bake litt, her snokes alt opp... Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hender jeg ikke har noe annet enn mariekjeks, dessverre. Ellers hender det at det blir vafler. Det som passer best til kaffe er noe søtt. Syns sjokolade, kake, boller eller annet søtt passer best. Eventuelt går det da helt fint å drikke kaffe uten noe til. Beske grønnsaker og sur dip passer dårlig til kaffe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Ingoen - Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 I går fikk vi uventet besøk av noen vi ikke kjenner så godt. Da mekket jeg et nydelig fruktfat- på noen få minutter. Gulrøtter i staver, druer, epler fra hagen, nektarin, bananer, nøtter/mandler i en haug, rosiner og litt sjokoladeruter. Det så veldig lekkert ut, og hele fatet forsvant. Pleier å lage dette når jeg får uventet besøk og ikke har noe spes å servere. Veldig viktig at frukten er skåret slik at det ikke blir noe som ikke kan spises på fatet - mye enklere og bedre å putte det i seg, da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 ''Vi får gjester snart og da skal jeg servere kaffe til mennene og te til damene.'' Må kaffedrikkende damer hos deg nøye seg med te? Neida,men denne damen drikker te. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 "Vi får gjester snart og da skal jeg servere kaffe til mennene og te til damene." Hehe jeg visste ikke at kaffe var en "mannedrikk" og te var en "damedrikk"? Ikke min erfaring ihvertfal :-) Det er ikke det,men denne gjesten drikker te mens mannen hennes drikker kaffe. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg har vel i grunnen aldri planlagte kaffegjester. Enten stikke folk innom uplanlagt til en kopp kaffe, evt. med kjeks eller noe hvis jeg har. Evt. har jeg gjester til et måltid, og kaffen serveres etter maten og en evtentuell kake blir en slags dessert. Rundstykker med pålegg er OK hvis det er rundt lunsjtider. Frukt og grønt passer IKKE sammen med kaffe, syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Ingoen - Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har vel i grunnen aldri planlagte kaffegjester. Enten stikke folk innom uplanlagt til en kopp kaffe, evt. med kjeks eller noe hvis jeg har. Evt. har jeg gjester til et måltid, og kaffen serveres etter maten og en evtentuell kake blir en slags dessert. Rundstykker med pålegg er OK hvis det er rundt lunsjtider. Frukt og grønt passer IKKE sammen med kaffe, syns jeg. Jeg drikker ikke kaffe, men det virker ikke spesielt godt sammen med frukt/grønnsaker, nei! Derfor er det fint med litt sjokolade på fruktfatet også, så kan besøket velge selv hvor mye de vil spise av det sunne og det usunne slaget til kaffen.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det er ikke det,men denne gjesten drikker te mens mannen hennes drikker kaffe. ;-) Ah akkurat, da skjønner jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1254062479' post='4219413] Boller, kanelsnurrer, skolebrød og rundstykker bakes med jevne mellomrom, kjekt å ta opp fra fryser'n. En 2-liter isboks på luringa er alltid greit. Særlig godt sammen med eplekake :-) Sjokoladeplater knekkes i biter (mens de ennå er i papiret - viktig! :-)), og tømmes i ei skål. Muffins lages mens kaffen lages. Men jeg drikker ikke kaffe, da... Hos ei venninne fikk jeg servert ei Almondy Dajmkake (sånn fra fryser'n på Ikea/dagligvaren) - og fant ut at det var kjekt å ha i tilfelle besøk. Kommer du innom? ;-) Dajm kaka er sinnsykt godt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Dajm kaka er sinnsykt godt. :-) Ja, den er som schnavvel! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.