Gjest mammamiea Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Gir dere det til barna? Evt andre vitaminer? Dattera mi er snart 2 år og liker svært få grønnsaker og frukter. Hun liker banan og drue, men ellers blir det meste spyttet ut igjen og det gjelder også potet. Er derfor redd for at hun ikke får i seg nok c-vitamin. Bør jeg gi vitamin-tilskudd? Hun får tran og det elsker hun. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pastell Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vi gir både tran og Sana-sol til våre barn. Ikke begge deler samme dag, da det blir for mye av A-, D- og E-vitaminene, men bytter på det ca annenhver dag. Tidligere gav vi bare tran, men begynte med Sana-sol pga B- og C-vitaminene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vi gir både tran og sanasol, men ikke full dose hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vi gir tran og biovit, men bare halv dose av hver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Mine får tyggetabletter med multivitamineral, tyggetablett med C-vitamin (200 mg) og 1 spiseskje med Omega-3 hver dag. Dette har de fått fra de var rundt 2 år gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Mine får tyggetabletter med multivitamineral, tyggetablett med C-vitamin (200 mg) og 1 spiseskje med Omega-3 hver dag. Dette har de fått fra de var rundt 2 år gamle. Hvilken type tyggetablett med multiblabla bruker ungene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Begge ungene her får tran. Den yngste, som spiser alt mulig av frukt og grønt, får ikke noen andre kosttilskudd. Den eldste, som er litt særere i matveien, fikk sana sol da han var liten. Nå dytter jeg i ham en smoothie og ferskpressede juicer i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Ungene får tran i vinterhalvåret - dersom vi husker det. Minstejenta elsker tran, og kunne helt nedpå hele flaska om hun hadde fått lov, de andre blir ikke lei seg om vi glemmer det.... De er stort sett friske året rundt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1254125275' post='4219737] Hvilken type tyggetablett med multiblabla bruker ungene? Hva heter den da?? Det er juniortablettene fra Natures Sunshine eller barnemultien fra Solaray vi bruker. Kjøpes på helsekost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hva heter den da?? Det er juniortablettene fra Natures Sunshine eller barnemultien fra Solaray vi bruker. Kjøpes på helsekost. Ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletrille1 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Vi gir både tran og Sana-sol til våre barn. Ikke begge deler samme dag, da det blir for mye av A-, D- og E-vitaminene, men bytter på det ca annenhver dag. Tidligere gav vi bare tran, men begynte med Sana-sol pga B- og C-vitaminene. Er det for mye med Tran og Sanasol samme dag? Har gitt det til 6-åringen min siden han var bitteliten, jeg. Det siste året har han fått sånn mulitimineral-tyggetablett også. Nå til jul er det 3 år siden sist han var syk, med unntak av omgangssyken to ganger, da. Det skal vel være sagt at han ikke får noe form for vitaminer annenhver helg og en dag i uken når han er hos faren sin. Men gir jeg han for mye, syns du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er det for mye med Tran og Sanasol samme dag? Har gitt det til 6-åringen min siden han var bitteliten, jeg. Det siste året har han fått sånn mulitimineral-tyggetablett også. Nå til jul er det 3 år siden sist han var syk, med unntak av omgangssyken to ganger, da. Det skal vel være sagt at han ikke får noe form for vitaminer annenhver helg og en dag i uken når han er hos faren sin. Men gir jeg han for mye, syns du? Full dose sanasol og tran + multivitamintablett er alt for mye. I alle fall om alle tre tingene inneholder A og D-vitaminer som er fettløselige og lagres i kroppen i forhold til B og C vitaminer som er vannløselige og skilles ut med urinen om det blir for mye av dem. For mye A og D-vitamin kan føre til forgiftning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 C-vitaminmangel er ikke særlig utbredt i Norge lenger. Hvis hun drikker litt appelsinjuice får hun i seg det hun trenger. Kiwi er forresten også en fin c-vitaminkilde. Jeg gir ungene en omega-3 kosttilskuddtablett om dagen. Da får de alt de trenger i følge en ernæringsfysiolog jeg kjenner. Den inneholder vitamin E og D i tillegg til omega-3. Begge er flinke til å spise frukt og grønt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletrille1 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Full dose sanasol og tran + multivitamintablett er alt for mye. I alle fall om alle tre tingene inneholder A og D-vitaminer som er fettløselige og lagres i kroppen i forhold til B og C vitaminer som er vannløselige og skilles ut med urinen om det blir for mye av dem. For mye A og D-vitamin kan føre til forgiftning. Tabletten inneholder ikke A og D-vitamin. Han får en t-skje tran og en t-skje sanasol når han er hjemme. Annenhver fre. - søn. og en dag i uka når han er hos faren sin får han ingen av delene. Syns du fortsatt det er for mye? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Tabletten inneholder ikke A og D-vitamin. Han får en t-skje tran og en t-skje sanasol når han er hjemme. Annenhver fre. - søn. og en dag i uka når han er hos faren sin får han ingen av delene. Syns du fortsatt det er for mye? En teskje (ikke t-skje!) er vel knapt halv dagsdose så det går nok fint. ) Jeg snakket om full dose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletrille1 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 En teskje (ikke t-skje!) er vel knapt halv dagsdose så det går nok fint. ) Jeg snakket om full dose. Ok, takk. Redd for å gjøre noe feil, vettu. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.