astridny Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 bruker dere i uka? Vi er 2 voksne og 2 barn og vi drikker/bruker ihvertfall 10 liter i uka. Er ikke det veldig mye? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg kjøper som regel inn 5-6 liter om gangen, og det gjør jeg vel et par ganger i uka, tenker jeg. Noen ganger et par liter hvis jeg bare er innom butikken uten å handle stort. Vi er 2voksne og 3 barn, og bruker da anslagsvis 10-15 liter i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 To voksne og ett barn. Bruker mindre enn to liter i uka. Må stort sett kaste melk som har gått ut på dato. Ingen av oss drikker melk, vi drikker stort sett vann/litt juice/kaffe/te. Melken brukes stort sett til te og kaffe, noen ganger en pannekakerøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tipper vi bruker ca halvparten. 2 voksne og 2 barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Budsjettdama Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det kommer veldig an på hva som står på menyen de ulike ukene. Pannekaker og fiskegrateng/hvis saus-mat drar opp snittet. I rent drikke-melk-forbruk ligger vi ikke så høyt, kanskje 2-3 liter pr uke (frokostblandingsmat inkludert). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 1 liter ca. Guttungen har melk på skolen, jeg drikker ikke melk, ikke sambo noe særlig heller. Det går litt til frokostblandinger, litt til matlaging, men jeg bruker mye matfløte istedenfor melk. I ukene hvor jeg lager gratenger o.l går det jo litt mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hos oss drikkes mye melk selv om vi har to pingler til barn. Mini drikker melk til alle måltider, samt litt innimellom også. Mulig det er feil, men hun får lov til å bruke skummetmelk som tørstedrikk. Går sikkert 15 liter i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missan Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nei, det er egentlig veldig lite. Da alle mine fire barn bodde hjemme på samme tid, brukte vi fire liter melk om dagen. Da var vi to voksne, tre ungdommer og ett barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg synes det er ekstremt mye, men ingen av oss liker melk. Jeg bruker det kun til matlaging. Går kanskje en halv liter i uka. Vi er to barn og meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ja, det er mye. Men jeg bor ikke sammen med kalver, så her går det relativt lite. 3 liter i uka (veldig mye mer enn for ett år siden). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vi er 2 v + 1 u + 2 b i familien - og vi bruker ca. 10-12 liter melk pr. uke ..... avhengig av hva som står på menyen. Vi har risengrynsgrøt på lørdager, så bare der går det 2 liter melk fast. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vi bruker vel 6-8 liter i uka, tenker jeg. Jeg drikker ikke melk, og ungene får melk i barnehagen. Vi er 2 voksne og 2 små barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Her er heldigvis ungen glade i melk og vi voksne drikker også melk fast. Om mannen er hjemme hele uka så går det opp mot 14 liter vil jeg tro.-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kjøper inn rundt 8-10 liter i uka tenker jeg. Jeg drikker ikke melk, men de andre gjør det. Vi er 5 i familien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nei, synes ikke det, det er jo 2,5 l pr. pers pr. uke og det er jo ikke en halvliter om dagen engang. Vi drikker omtrent ikke melk. Poden liker det ikke, jeg tror ikke det er menneskemat (i alle fall ikke den melka som er ødelagt på meieret, melk rett fra kua er noe helt annet synes jeg) og jentungen drikker det innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 1,5-3 liter i uka. 2 voksne, 1 barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vi er to voksne og ett barn og drikker melk hver dag alle sammen. Det går sikkert 10 liter i uka hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vi er 2 voksne og 3 barn. Ingen av oss er stordrikkere av melk, men bruker noe melk på havregryn og AllBran + noe i mat. Vil tro vi bruker 3-4 liter i ei normal uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vi er to voksne og to barn. Far og sønn drikker store mengder melk hver dag. Far ca 1 1/2 l og sønnen ca 1 l hver dag. Neida, det er ingen overdrivelse. Vi andre to drikker fint lite melk. Så ca 17 - 18 liter i uka blir det fort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Etter at jeg fikk laktoseintoleranse så bruker vi nok 2-3 liter på to voksne og ett barn. Hovedsaklig i matlaging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.