Gå til innhold

Hvor mange liter melk... ?

astridny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøper som regel inn 5-6 liter om gangen, og det gjør jeg vel et par ganger i uka, tenker jeg. Noen ganger et par liter hvis jeg bare er innom butikken uten å handle stort.

Vi er 2voksne og 3 barn, og bruker da anslagsvis 10-15 liter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og ett barn. Bruker mindre enn to liter i uka. Må stort sett kaste melk som har gått ut på dato. Ingen av oss drikker melk, vi drikker stort sett vann/litt juice/kaffe/te. Melken brukes stort sett til te og kaffe, noen ganger en pannekakerøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Budsjettdama

Det kommer veldig an på hva som står på menyen de ulike ukene. Pannekaker og fiskegrateng/hvis saus-mat drar opp snittet.

I rent drikke-melk-forbruk ligger vi ikke så høyt, kanskje 2-3 liter pr uke (frokostblandingsmat inkludert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

1 liter ca. Guttungen har melk på skolen, jeg drikker ikke melk, ikke sambo noe særlig heller.

Det går litt til frokostblandinger, litt til matlaging, men jeg bruker mye matfløte istedenfor melk. I ukene hvor jeg lager gratenger o.l går det jo litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss drikkes mye melk selv om vi har to pingler til barn. Mini drikker melk til alle måltider, samt litt innimellom også. Mulig det er feil, men hun får lov til å bruke skummetmelk som tørstedrikk. Går sikkert 15 liter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er egentlig veldig lite.

Da alle mine fire barn bodde hjemme på samme tid, brukte vi fire liter melk om dagen. Da var vi to voksne, tre ungdommer og ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekstremt mye, men ingen av oss liker melk. Jeg bruker det kun til matlaging. Går kanskje en halv liter i uka. Vi er to barn og meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 v + 1 u + 2 b i familien - og vi bruker ca. 10-12 liter melk pr. uke ..... avhengig av hva som står på menyen.

Vi har risengrynsgrøt på lørdager, så bare der går det 2 liter melk fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, synes ikke det, det er jo 2,5 l pr. pers pr. uke og det er jo ikke en halvliter om dagen engang.

Vi drikker omtrent ikke melk. Poden liker det ikke, jeg tror ikke det er menneskemat (i alle fall ikke den melka som er ødelagt på meieret, melk rett fra kua er noe helt annet synes jeg) og jentungen drikker det innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne og 3 barn. Ingen av oss er stordrikkere av melk, men bruker noe melk på havregryn og AllBran + noe i mat.

Vil tro vi bruker 3-4 liter i ei normal uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og to barn. Far og sønn drikker store mengder melk hver dag. Far ca 1 1/2 l og sønnen ca 1 l hver dag. Neida, det er ingen overdrivelse. Vi andre to drikker fint lite melk.

Så ca 17 - 18 liter i uka blir det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...