Gå til innhold

Til dere damer med småbarn og jobb

Gjest Døgnet har bare 24 timer

Anbefalte innlegg

Gjest Døgnet har bare 24 timer

Hvor mye tid bruker dere på venninner pr uke?

Jeg føler at jeg ikke har tid til det med full jobb og 2 barn som skal kjøres på fotball og håndball pluss middags laging og husarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg så heldig at jeg jobber med en av mine beste venninner - så henne ser jeg hver dag. Ellers så trener jeg kickboxing to kvelder i uka med to venninner. Men det er jo ikke skravling og kaffedrikking da. :) Har vel en avtale ca. en gang i uka etter jobb., utenom trening. Mine venninner har ikke barn, så de kommer oftes til meg på middag, ellers så tar vi en tur ut på shopping eller tur - poden på fire er da med, så kan ikke bli så seint. Gubben jobber ofte seint, så det er stort set kun poden og meg til middag - og da er det hyggelig med venninnebesøk. (de kommer selv om gubben er hjemme og da : ) Døgnet skulle gjerne hatt flere timer til rengjøring i heimen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei av henne nå

Pr UKE?

De som har barn, kanskje 5 timer i mnd (og da med barna), de som ikke har barn, kanskje 2 timer i mnd...

Jeg har en singel venninne uten barn som spørr/maser noen ganger i uken om vi kan gjøre noe. Har sagt mange ganger at jeg har ikke ofte fri og når jeg har fri vil jeg gjerne slappe av litt.

Men det virker ikke som hun forstår det. VIl gå så langt å si at hun ikke tenker lengere enn på seg selv.

Noen dager kan jeg si til henne at i dag skal jeg jobbe,hente barn og kjøre til trening. 1 time etter jeg sa det til henne kan det komme en mld der hun spørr om jeg kan bli med en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ikke noe. Etter jobb og skole har vi matlaging, et par tre timer med lekser. Da er kl fort rundt 18, og vi begynner å roe ned til kvelden hvis ingen skal noe, ellers begynner kjøring til aktiviteter, en av vi voksne går en tur, trener litt hund, unger skal i seng, vi skal i seng.

Jeg har heldigvis en hobby hvor jeg treffer folk, og har mange venner gjennom hobbyen. Men gamle venninner og jeg er enig i at vi treffes de få gangene i året vi har mulighet, og vi skal ikke ha sure miner selv om vi ikke flyr ned dørene til hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er fem venninner som samles fast hver 4.-5.uke - Varighet 2,5-3 timer pr. gang. Dette går jeg gjennom ild og vann for å få til :o)

Mammatreff 1 x mnd. Varighet 2,5-3 timer pr. gang. Mammatreffet prøver jeg å få med meg, men det hender at det skjærer seg.

Har ellers noen venninner med barn på samme alder som våre - og det hender en gang i blant at vi tar oss en ettermiddagstur til noen av disse. Da er selvfølgelig barna med.

Inviterer også en gang i blant på middag hos oss. Ett eller to vennepar med barn. Serverer vanlig hverdagskost. Det er en fin måte å gjøre det på i travle dager .... for middag må man jo ha uansett ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ukedagene, sjelden. Av og til noe på kveldstid, hver for oss, etter at ungene har lagt seg (en er ute mens den andre er hjemme). Prøver å få tid til å være litt sosial i helgene, da ofte sammen med ungene, eller vi har folk på besøk etter at ungene har lagt seg. Vi har en del venner uten barn, så da er det lett for dem å komme til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller vi kan snakke om hvor mye tid jeg bruker på venninne pr måned, for pr uke er det ikke mange minuttene gitt.

Har inget svar på hvor mye jeg bruker, men jeg er fornøyd og har nok med barn og mann til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjelden sammen med venninner for tiden (dvs etterat jeg begynte å jobbe fullt),

Hadde en koselig kafétur sammen med ei søndag kveld, og vi går av og til en kveldstur sammen - ellers går det ukesvis mellom hver gang jeg er sammen med venninner. Men jeg sender mye meldinger, snakker litt i telefonen og treffer et par litt telfeldig ute eller på butikken.

Sånn ca annenhver måned er vi en vennegjeng som treffes enten bare voksne, eller sammen med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall en gang i uken.

Jeg er alenemor, men mine venninner er i forhold og har barn. Vennskap er prioritert.

Vi samles en formiddag eller kveld i uken.

Ikke alle hver gang, men de fleste til og fra.

De fleste jobber turnus.

Vi er en meget sammensveiset gjeng og vennskapet vårt er inderlig og åpent. Vi støtter hverandre i hverdagen og alt er lov å snakke om. Dette er en rikdom og øker motivasjonen til å være sammen.

Vi er mellom 30 og 40 år og de fleste har to barn. Jeg er eldst og har fem.

Å være sammen gir oss så mye at det går av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...