Gå til innhold

Hvor mye middag pr pers. regner dere?

waxo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var fryktelig lite!

Min (avdøde) far hadde ledd om han bare fikk to poteter. Han spiste gjerne ti til et måltid....!

Oi, tenk om vi alle skulle spist 10 poteter hver :-) Det hadde blitt diger potetkjele det :-)

Jeg koker 10 store poteter og stort sett blir det tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Oi, tenk om vi alle skulle spist 10 poteter hver :-) Det hadde blitt diger potetkjele det :-)

Jeg koker 10 store poteter og stort sett blir det tomt.

Vi var fem og min mor beregnet alltid over en time for at potetene skulle koke ferdig! Masse grønnsaker, ferske selvfølgelig, men ikke ubegrenset med kjøtt...

Mens jeg og min datter klarer fint å spise en halv kilo kjøttdeig, når vi har taco;))

Vi er veldig glad i kjøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre poteter til de voksne (pr.pers) 2 på ungene (pr. pers). Blir som regel litt potet igjen. 3-4 fiskekaker/1 kjøttpølse/3 kjøttkaker pr. snute. Når jeg lager pasta, bruker jeg 500 gr tørket spaghetti til 5 pers, og 750 g kjøttdeig.

For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i grunnen aldri veid og målt så nøye, men poteter er vel det vi spiser minst av. Vi er 5 til bords og koker som regel 7-8 poteter. Vi har alltid grønnsaker i en eller annen form, og det har vi rikelig av.

For øvrig beregner jeg f.eks. 1 fiskekake pr. pers, 2 til mannen og 1-2 ekstra.

Vi er blitt flinkere til å ikke lage så aaaaalt for mye middag. Det gjør jo ingenting at det blir tomt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i grunnen aldri veid og målt så nøye, men poteter er vel det vi spiser minst av. Vi er 5 til bords og koker som regel 7-8 poteter. Vi har alltid grønnsaker i en eller annen form, og det har vi rikelig av.

For øvrig beregner jeg f.eks. 1 fiskekake pr. pers, 2 til mannen og 1-2 ekstra.

Vi er blitt flinkere til å ikke lage så aaaaalt for mye middag. Det gjør jo ingenting at det blir tomt ;o)

Tomt er bedre enn rester, synes det er vanskelig å bruke restene til noe konstruktivt :-) Som regel blir det bikkjemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Ungene her spiser så forskjellig at det er nesten umulig å beregne, noen ganger går det med 6-7 kjøttkaker bare på dem, andre ganger kan de spise to hver.

Min kjære spiser mest kjøtt, litt potet og noe mer grønnsaker, jeg spiser et par kjøttkaker, en stor eller to mindre poteter og masse grønnsaker. 160 g grønnsaker er ingenting - jeg spiser minst 250 g, gjerne både 300 og 400 gram, men da har jeg ikke poteter til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Ungene her spiser så forskjellig at det er nesten umulig å beregne, noen ganger går det med 6-7 kjøttkaker bare på dem, andre ganger kan de spise to hver.

Min kjære spiser mest kjøtt, litt potet og noe mer grønnsaker, jeg spiser et par kjøttkaker, en stor eller to mindre poteter og masse grønnsaker. 160 g grønnsaker er ingenting - jeg spiser minst 250 g, gjerne både 300 og 400 gram, men da har jeg ikke poteter til da.

Jeg og spiser en del grønnsaker, det går mellom 800 og 1000 gr til en middag hvis vi kjøper poser. Ferske vet jeg ikke. Et par brokkoli, 6 gulrøtter og en pose erter tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg beregner ca samme mendge pr person som du gjør, både når det gjelder kjøtt, potet og grønnsaker. Som oftest er det ikke tomt for poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-300 gram fisk/kjøtt pr. person. Ubegrenset med grønnsaker. Nok pasta/poteter/ris. Det er vel ca. 1/3 av hvert på tallerkenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...