waxo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg regner ca 160 gr pr pers her med kjøtt, 2 poteter pr pers, 160 gr med grønnsaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hos oss kan jeg regne EN stor potet og EN fiskekake til hver... Unntatt mannen da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Hos oss kan jeg regne EN stor potet og EN fiskekake til hver... Unntatt mannen da... Vi spiser nok som mannen alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det var fryktelig lite! Min (avdøde) far hadde ledd om han bare fikk to poteter. Han spiste gjerne ti til et måltid....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Det var fryktelig lite! Min (avdøde) far hadde ledd om han bare fikk to poteter. Han spiste gjerne ti til et måltid....! Oi, tenk om vi alle skulle spist 10 poteter hver :-) Det hadde blitt diger potetkjele det :-) Jeg koker 10 store poteter og stort sett blir det tomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Oi, tenk om vi alle skulle spist 10 poteter hver :-) Det hadde blitt diger potetkjele det :-) Jeg koker 10 store poteter og stort sett blir det tomt. Vi var fem og min mor beregnet alltid over en time for at potetene skulle koke ferdig! Masse grønnsaker, ferske selvfølgelig, men ikke ubegrenset med kjøtt... Mens jeg og min datter klarer fint å spise en halv kilo kjøttdeig, når vi har taco;)) Vi er veldig glad i kjøtt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tre poteter til de voksne (pr.pers) 2 på ungene (pr. pers). Blir som regel litt potet igjen. 3-4 fiskekaker/1 kjøttpølse/3 kjøttkaker pr. snute. Når jeg lager pasta, bruker jeg 500 gr tørket spaghetti til 5 pers, og 750 g kjøttdeig. For eksempel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Har i grunnen aldri veid og målt så nøye, men poteter er vel det vi spiser minst av. Vi er 5 til bords og koker som regel 7-8 poteter. Vi har alltid grønnsaker i en eller annen form, og det har vi rikelig av. For øvrig beregner jeg f.eks. 1 fiskekake pr. pers, 2 til mannen og 1-2 ekstra. Vi er blitt flinkere til å ikke lage så aaaaalt for mye middag. Det gjør jo ingenting at det blir tomt ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Har i grunnen aldri veid og målt så nøye, men poteter er vel det vi spiser minst av. Vi er 5 til bords og koker som regel 7-8 poteter. Vi har alltid grønnsaker i en eller annen form, og det har vi rikelig av. For øvrig beregner jeg f.eks. 1 fiskekake pr. pers, 2 til mannen og 1-2 ekstra. Vi er blitt flinkere til å ikke lage så aaaaalt for mye middag. Det gjør jo ingenting at det blir tomt ;o) Tomt er bedre enn rester, synes det er vanskelig å bruke restene til noe konstruktivt :-) Som regel blir det bikkjemat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tja... Ungene her spiser så forskjellig at det er nesten umulig å beregne, noen ganger går det med 6-7 kjøttkaker bare på dem, andre ganger kan de spise to hver. Min kjære spiser mest kjøtt, litt potet og noe mer grønnsaker, jeg spiser et par kjøttkaker, en stor eller to mindre poteter og masse grønnsaker. 160 g grønnsaker er ingenting - jeg spiser minst 250 g, gjerne både 300 og 400 gram, men da har jeg ikke poteter til da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Tja... Ungene her spiser så forskjellig at det er nesten umulig å beregne, noen ganger går det med 6-7 kjøttkaker bare på dem, andre ganger kan de spise to hver. Min kjære spiser mest kjøtt, litt potet og noe mer grønnsaker, jeg spiser et par kjøttkaker, en stor eller to mindre poteter og masse grønnsaker. 160 g grønnsaker er ingenting - jeg spiser minst 250 g, gjerne både 300 og 400 gram, men da har jeg ikke poteter til da. Jeg og spiser en del grønnsaker, det går mellom 800 og 1000 gr til en middag hvis vi kjøper poser. Ferske vet jeg ikke. Et par brokkoli, 6 gulrøtter og en pose erter tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg beregner ca samme mendge pr person som du gjør, både når det gjelder kjøtt, potet og grønnsaker. Som oftest er det ikke tomt for poteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Oftest ca. 200 gram kjøtt. Tilbehøret varierer nok veldig. Men jeg bruker oftest mye grønnsaker. Muligens mer enn poteter/pasta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 2-300 gram fisk/kjøtt pr. person. Ubegrenset med grønnsaker. Nok pasta/poteter/ris. Det er vel ca. 1/3 av hvert på tallerkenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.