Gå til innhold

Vintersko: Kamik eller gore tex

cecily

Anbefalte innlegg

Kamik waterbug, Kamik snowkone eller Ecco gore tex?

Dette året vil jeg unngå billige cherrox og da må småen ha et par vintersko til. Skal vi ha to par gore tex, eller skal jeg forsøke meg på Kamik dette året?

Noen som vil opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kamik.

Annet hvert år har jeg forsøkt nye varianter sko til ungene, men jeg lander alltid på Kamik igjen.

Waterbug eller Snowkone?

Jeg har ikke peil på disse. Er Waterbug vanntett og er Snowkone klam?

Og er de veldig varme? Her er det mye slaps og ikke stabilt vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waterbug eller Snowkone?

Waterbug er kun vanntett nederst - ungen blir våt i regnvær.

Jeg ble lurt av navnet et år, og denne setningen "Den øvre delen er etter vår erfaring ikke vanntett. Støvelen kan derfor ikke erstatte en cherrox støvel (Det kan Kamik Snowkone), men en suveren støvel i skikkelig kulde." ble føyd til hos http://www.aktivebarn.no etter at jeg klagde på dårlig informasjon om støvlene.

Snowkone er overhodet ikke klam. Mine unger har hatt dem i flere år og elsker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waterbug eller Snowkone?

''Her er det mye slaps og ikke stabilt vinterføre.''

Da trenger du en enner annen cherroxvariant :-) Det er jo ingen vits i å ha på ungen vintersko som tåler -40 grader, i slaps. Da blir det feil klima inni skoene, pga av at de blir for varmt og fuktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254294865' post='4221121]

''Her er det mye slaps og ikke stabilt vinterføre.''

Da trenger du en enner annen cherroxvariant :-) Det er jo ingen vits i å ha på ungen vintersko som tåler -40 grader, i slaps. Da blir det feil klima inni skoene, pga av at de blir for varmt og fuktig.

Jeg ble litt lurt av det som stod om skoen på merkelappen. Jeg fikk der inntrykk av at dette var en luksusutgave av cherroxaktige vintersko. 100 % vanntett og greier. Men da deponerer jeg bare kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waterbug er kun vanntett nederst - ungen blir våt i regnvær.

Jeg ble lurt av navnet et år, og denne setningen "Den øvre delen er etter vår erfaring ikke vanntett. Støvelen kan derfor ikke erstatte en cherrox støvel (Det kan Kamik Snowkone), men en suveren støvel i skikkelig kulde." ble føyd til hos http://www.aktivebarn.no etter at jeg klagde på dårlig informasjon om støvlene.

Snowkone er overhodet ikke klam. Mine unger har hatt dem i flere år og elsker dem.

Ja, når jeg ikke kjente til merket og type sko så må jeg si at det var utrolig villedende merking på skoene. 100 % vanntett betyr for meg at hele skoen er 100 % vanntett.

Vet du om noen skokjeder selger Snowkone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt lurt av det som stod om skoen på merkelappen. Jeg fikk der inntrykk av at dette var en luksusutgave av cherroxaktige vintersko. 100 % vanntett og greier. Men da deponerer jeg bare kjøpet.

Jeg har kjøpt flere forskjellige cherroxvarianter de siste 8 årene. Vi er mest fornøyd med Skoringens Skofus-"cherrox" (den gamle varianten, vel å merke, som fortsatt selges, men ny variant erstatter nå den gamle).

Søk på barn/skofus, den nest siste modellen som kommer opp.

http://www.skoringen.no/

Av vintersko for kaldt vær, liker vi Sorel Cub, med uttagbar ullsokk:

http://www.gsport.no/Misc/Search-result/?quicksearchquery=sorel&categorytype=

Av goretexsko, liker ungene best Ecco, fordi de er så lette, og gode i sålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg ikke kjente til merket og type sko så må jeg si at det var utrolig villedende merking på skoene. 100 % vanntett betyr for meg at hele skoen er 100 % vanntett.

Vet du om noen skokjeder selger Snowkone?

Jeg bestiller hos http://www.aktivebarn.no

SnowKone er mye bedre enn Cherrox. Vi har også et vinterklima med mest slaps og bare korte perioder med skikkelig snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...