Gå til innhold

Vintersko til litt større barn

Gjest MayLynn

Anbefalte innlegg

Hva kjøper dere? Tidligere har jeg kjøpt feks Ecco goretex el tilsvarende. Men nå er de blitt 7 og 9 år (jentene) så er det egentlig vanlig å kjøpe slike sko eller heller kjøpe litt "kulere/finere" sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper ikke kulere/finere sko til mine som er 7,5 og 10, de får "vanlige" vintersko. Guttungen har fått Geox vintersko de siste vintrene, ems jentungen har fått Ecco tror jeg det er.

Nå fant jeg et par støvletter til 100,- i en tilbudskurv i akkurat jentungens str, så hun har faktisk et par kule/fine, men det var igrunnen bare flaks (for henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke kulere/finere sko til mine som er 7,5 og 10, de får "vanlige" vintersko. Guttungen har fått Geox vintersko de siste vintrene, ems jentungen har fått Ecco tror jeg det er.

Nå fant jeg et par støvletter til 100,- i en tilbudskurv i akkurat jentungens str, så hun har faktisk et par kule/fine, men det var igrunnen bare flaks (for henne)

Jenta mi er 8 år og jeg kommer ikke til å kjøpe en "kjedelig" vinterstøvel til henne i år :-) Hun har også sine klare ønsker på hva hun liker.

Jeg har sett ulike støvler til litt større jenter. Timberland har to fine modeller, men de er hvite og litt for uvarige synes jeg. Viking og Ecco har også noen tøffe til større jenter.

Jeg har lett mye på nett og funnet noen fine fra Sorel. Mulig jeg betiller fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Columbia-sko på Obs Sport i dag 5-600 kr, og de var kule! Vet om flere jenter i den alderen som hadde slike i fjor, og de var veldig fornøyde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror valg av vintersko avhenger litt av hvor i landet du bor hen. Bor selv på et sted hvor vær og temperatur varierer mye. Eldstejenta på snart 8 har cherrox til våte dager, sorrel super trooper til kalde dager. Når hun skal være fin - gå i butikker, bursdager etc har hun et par billige og pene støveletter. Synes hun er for liten til å bestemme selv hva som skal være hovedskoene. Da får hun heller være lite cool og istedet varm og tørr på beina. Heldigvis så synes hun at både cerrox og sorrel er greit nok til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254345220' post='4221622]

Jeg så Columbia-sko på Obs Sport i dag 5-600 kr, og de var kule! Vet om flere jenter i den alderen som hadde slike i fjor, og de var veldig fornøyde :-)

Ja, de var tøffe! Så noen bilder av dem nå. Vet du om de har knytning eller en sånn sak til å dra i så lissene snøres sammen? Litt viktig for vår 8-åring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de var tøffe! Så noen bilder av dem nå. Vet du om de har knytning eller en sånn sak til å dra i så lissene snøres sammen? Litt viktig for vår 8-åring....

Usikker, men tror det er lisser. Uansett, så er det jo bare å sette på en sånn dings til å dra i lissene. Sånne dingser, tar jeg alltid å legger tilside/klipper av, når jeg kaster klær som er utvaska/for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa på 10 har Ecco GoreTex støvletter. De er liksom litt "penere" enn de ho brukte da ho var yngere.

Jeg synes at det er viktig at ho holder seg tørr, så Goretex er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...