Gå til innhold

Tyggis i badekaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2-3 måneder siden mistet en av ungene en tyggis i badekaret da de badet.

Denne tyggisen går ikke bort!!!!

Jeg har skrapt, brukt klut, brukt JIF, brukt mikrofiberklut osv. Men det er to store gråe flekker med inngnurt tyggis som ikke vil forsvinne....

Noen gode råd?

Skrevet

Negllakkfjerner!

Er det sant????!!!! Det har jeg ikke prøvd :-)

Skal badekaret være tørt når jeg bruker neglelakkfjerner?

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror tørt gir best resultat;)

Skrevet

Tror du badekaret overlever neglelakkfjerner, da? Vet ikke om jeg hadde turt å prøve det, gitt...

Gjest tittenteiar
Skrevet

Biltema selger noe som heter label off. Eventuelt prøve plasterfjerner fra apoteket.

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror du badekaret overlever neglelakkfjerner, da? Vet ikke om jeg hadde turt å prøve det, gitt...

Mitt badekar overlevde;)

Skrevet

Biltema selger noe som heter label off. Eventuelt prøve plasterfjerner fra apoteket.

Ja, plasterfjerner var lurt! Kanskje prøve det før neglelakkfjerner?

Skrevet

Ja, plasterfjerner var lurt! Kanskje prøve det før neglelakkfjerner?

Jeg fikk hårfarge på badeinnredningen min for noen år siden.

Ikke helt det sammen, men.

Jeg blandet litt Jiff og neglelakkfjerner. Det funket fint. :0)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Vi bruker det på neglene våre da! Da burde virkelig et badekar tåle det. Det forundrer meg stadig at folk er så forsiktige med hva de smører på biler og andre eiendeler, mens de smører kropen sin inn med alskens skumle saker, helt uten tanke for at huden suger i seg alt sammen. En lakk er vel iallefall forholdsvis hard og 'usugende'.

Skrevet

Vi bruker det på neglene våre da! Da burde virkelig et badekar tåle det. Det forundrer meg stadig at folk er så forsiktige med hva de smører på biler og andre eiendeler, mens de smører kropen sin inn med alskens skumle saker, helt uten tanke for at huden suger i seg alt sammen. En lakk er vel iallefall forholdsvis hard og 'usugende'.

Ja, men når den klarer å fjerne neglelakk er det vel ikke helt utenkelig at det skal klare å gjøre noe med lakken på et badekar? ;)

Skrevet

Ja, men når den klarer å fjerne neglelakk er det vel ikke helt utenkelig at det skal klare å gjøre noe med lakken på et badekar? ;)

Badekarlakk er nok mer herdet enn neglelakk. Den blir ikke skadet av neglelakkfjerner.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Lakken på neglene slites jo av ved daglig slitasje, det gjør ikke emaljelakken i badekaret, så det er nok litt sterkere saker der får en tro.

Skrevet

Lakken på neglene slites jo av ved daglig slitasje, det gjør ikke emaljelakken i badekaret, så det er nok litt sterkere saker der får en tro.

Jada. Jeg krangler ikke på det, altså. Skjønte det første gang hidi sa det til meg. ;)

Skrevet

Badekarlakk er nok mer herdet enn neglelakk. Den blir ikke skadet av neglelakkfjerner.

''Badekarlakk er nok mer herdet enn neglelakk.''

Hele poenget er vel at badekaret ikke er _lakket_, men emaljert, som vel er en slags smelteprosess, ehvis jeg ikke husker helt feil?

Skrevet

''Badekarlakk er nok mer herdet enn neglelakk.''

Hele poenget er vel at badekaret ikke er _lakket_, men emaljert, som vel er en slags smelteprosess, ehvis jeg ikke husker helt feil?

Ja, jeg tenkte på det etter at jeg hadde postet det forrige innlegget, men orket ikke rette meg selv. :) Uansett - det tåler sterke saker.

Skrevet

Ja, jeg tenkte på det etter at jeg hadde postet det forrige innlegget, men orket ikke rette meg selv. :) Uansett - det tåler sterke saker.

Ja, det skulle jeg tro:-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg hadde ett eller annet klister på en rute som jeg ikke fikk vekk. Ikke engang neglelakkfjerner tok det. Til slutt endte jeg opp med ett barberblad og rett og slett skar det vekk. Risken er jo at lager riper i emaljen da. Men det gikk iallefall fint med ruta, ingen riper der.

Gjest tyggetygger
Skrevet

Har du prøvd tannkrem? Det var effektivt for å få bort tyggis fra brilleglass i alle fall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...