Gå til innhold

Tynne ullsokker? Hva ha på beina

Gjest Niccola

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

Skulle tro man kunne dette nå etter snart 6 år med unger i hus... Men neida ;-)

1 - Jeg lurer på om noen vet hvor man får kjøpt tynne ullsokker? Vi har pleid å bruke "Spesialsokk" fra Ulvang, men denne er litt i tykkeste laget noen ganger.

2 - Hvordan gjør dere det når ungen har stillongs kontra strømpebukse med fot? Når de har strømpebukse blir det for tykt med spesialsokk utenpå foten, og derfor lurer jeg på om det er greiere med en tynn ullsokk som de tar på når det er tid for å gå ut.

Har de stillongs er det jo greit med bare spesialsokk på foten, det er nok i skoene, synes jeg. Da får man heller velge varmere sko når kulda slår skikkelig inn.

3 - Klær forøvrig, nå har vi flere sett ytterklær i barnehagen.... Vanlig tynt regntøy (som vi sikkert kan ta hjem snart), regntøy med fôr, samt utedress (med uttagbart fôr). Det er erfarne og vettuge ansatte i barnehagen, så jeg stoler på at de kan velge riktige klær, men synes det blir så inmari mye?

Overgangsperiodene er jo vanskeligst, men har dere også med så mye klær i barnehagen som vi har..?

Hvordan gjør dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

....vi har også med en tynn fleecejakke som de kan ha under dersom de ansatte velger tynt regntøy eller dress uten fôr. Nok av valgmuligheter altså... Litt for mange kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''1 - Jeg lurer på om noen vet hvor man får kjøpt tynne ullsokker? ''

Jeg har kjøpt flerpakninger med tynne ullsokker på Apotek1. Ligger i ett blyantformet gjennomsiktig penalhus. Guttungen liker sokkene, og de har vart lenge.

Er i tilbudsavisen på side 10-12.

http://www.apotek1.no/tilbud/tilbudsavisen

Det andre vet jeg ikke noe om, jeg husker ikke hva jeg gjorde da guttungen gikk i barnehagen, tiden går for fort for meg noen ganger ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

[quote name=Shira :o)' timestamp='1254467721' post='4222532]

''1 - Jeg lurer på om noen vet hvor man får kjøpt tynne ullsokker? ''

Jeg har kjøpt flerpakninger med tynne ullsokker på Apotek1. Ligger i ett blyantformet gjennomsiktig penalhus. Guttungen liker sokkene, og de har vart lenge.

Er i tilbudsavisen på side 10-12.

http://www.apotek1.no/tilbud/tilbudsavisen

Det andre vet jeg ikke noe om, jeg husker ikke hva jeg gjorde da guttungen gikk i barnehagen, tiden går for fort for meg noen ganger ;o)

6 par til 149kr?? Jøss, det er jo alldeles fantastisk.. Tusen takk for tips! :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

6 par til 149kr?? Jøss, det er jo alldeles fantastisk.. Tusen takk for tips! :o)))

Ikke noe å si på prisen nei, så jeg har kjøpt flere pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset bor både voksne og barn i trysil-sokker fra september - mai omtrent. :o) Tidligere fikk vi kjøpt dem på Rema, men nå finner jeg dem bare på Europris. Koster 34,99 pr. par og finnes i mange farger. Ullvang er litt tykkere ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Her i huset bor både voksne og barn i trysil-sokker fra september - mai omtrent. :o) Tidligere fikk vi kjøpt dem på Rema, men nå finner jeg dem bare på Europris. Koster 34,99 pr. par og finnes i mange farger. Ullvang er litt tykkere ja.

Kjøpte ullsokker på Europris og fikk 1 øre til overs ;o) *reklamepåvirket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ullsokker på Europris og fikk 1 øre til overs ;o) *reklamepåvirket*

*Fnis* Vi har ørten par så vi har nok fått kanskje 30 øre til overs! Hah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi har bare regndress hengende i barnehagen vi. I tillegg til skift av truse/sokker/genser/bukse. Har ikke tenkt på dress enda og poden klarer seg stort sett med turbuksa si fra gaupa med for i. Har stilongs under og da er dette tilstrekkelig. Om ikke barna er flinke til å si fra selv så kan det fort ende opp med at de blir veldig varme ja, men dette er jo heller ikke lett for de som jobber ibarnehagen. Min eldste ble _aldri_ for varm, mens minsten er langt mer varmblodig av seg. Men veldig vanskelig å kle dem både for fuktige, kalde morgener og klare dager med sol og varme.

Strømpebukse med fot bruker vi aldri. Veldig upraktisk synes jeg. For det første må de vaskes hver dag, for det andre så å de skifte hele om de blir litt våte under den ene foten. Mye lettere å bare skifte sokker da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ull er det i disse sokkene? Jeg husker også å ha kjøpt dem tidligere men de forsvant fra butikken. Nå har vi kjøpt noen "-labben" ett eller annet fra coop, men da jeg sjekket så hadde den bare 13 % ull eller noe sånt. Norheim sine fra G-sport er også fine men mye dyrere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ull er det i disse sokkene? Jeg husker også å ha kjøpt dem tidligere men de forsvant fra butikken. Nå har vi kjøpt noen "-labben" ett eller annet fra coop, men da jeg sjekket så hadde den bare 13 % ull eller noe sånt. Norheim sine fra G-sport er også fine men mye dyrere...

Har ikke noen med innpakninga på her, men om du venter til i ettermiddag kan jeg sjekke med to nye par jeg har liggende. :o) Jeg mener det er minst 50% ull i alle fall, men det er godt mulig jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg kjøpt tynne ullsokker på SparKjøp, de virker varme og gode og er perfekt utenpå strømpebukse med fot.

Ullsokkene fra Sparkjøp er vel Saba? De er kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ullsokkene fra Sparkjøp er vel Saba? De er kjempegode!

Ja, tror det var det. Vurderer å dra tilbake og finne noen til meg selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janus og Lamote/Pierre Robert har tynne ullsokker. Kjøper på Obs.

Strømpenukse med fot brukes bare av jentungen, sammen med kjole/skjørt. Longs uten fot er mye med praktisk, synes jeg.

I barnehagen har hun en tynndress, Reimatec+, og regntøy. Skofus cherrox, ullklær, Reimalue m/brem/kant hele veien rundt, regnvotter m/fleecefor. Og div bukse/genser/ulvangsokker/undertøy. Det har vært 2-5 grader den siste uka, og det høljer ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg har kjøpt tynne ullsokker fra Pierre Robert i høst. Ungene liker dem godt og syns de er behagelige, men jeg vet ikke hvor slitesterke de er. Vi har ikke hatt dem lenge nok. ellers har vi brukt både Ullvang og Labben og litt Trysilsokker også.

Jeg vil helst at ungene skal bruke stillongs uten fot, det er enklere både ifht skifting og at de ikke må byttes riktig så ofte som strømpebukser med fot. Men utenpå strømpebukser med fot tar vi vanlige sokker. Litt bortkastet med ull der, den kommer uansett ikke innpå foten.

Nå går alle mine på skolen, men vi har aldri hatt foret regntøy. vi hadde vanlig regntøy hengende i barnehagen (nå henger det på skolen), og så ullgenser og -bukse (evt fleece) i korga. Regntøyet tas med hjem når jeg antar at regn-sesongen er over, typisk slutten av oktober, begynnelsen av november.

Her er det kaldt og tørt om vinteren, så det holder med vanlig vinterdress og jeg har alltid tatt den med hjem for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen med innpakninga på her, men om du venter til i ettermiddag kan jeg sjekke med to nye par jeg har liggende. :o) Jeg mener det er minst 50% ull i alle fall, men det er godt mulig jeg husker feil.

Jeg sjekket for en tid siden, og bestemte meg raskt for at det ikke var nok ull i dem. Lurer på om det var ca. 20 %?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt tynne ullsokker fra Pierre Robert i høst. Ungene liker dem godt og syns de er behagelige, men jeg vet ikke hvor slitesterke de er. Vi har ikke hatt dem lenge nok. ellers har vi brukt både Ullvang og Labben og litt Trysilsokker også.

Jeg vil helst at ungene skal bruke stillongs uten fot, det er enklere både ifht skifting og at de ikke må byttes riktig så ofte som strømpebukser med fot. Men utenpå strømpebukser med fot tar vi vanlige sokker. Litt bortkastet med ull der, den kommer uansett ikke innpå foten.

Nå går alle mine på skolen, men vi har aldri hatt foret regntøy. vi hadde vanlig regntøy hengende i barnehagen (nå henger det på skolen), og så ullgenser og -bukse (evt fleece) i korga. Regntøyet tas med hjem når jeg antar at regn-sesongen er over, typisk slutten av oktober, begynnelsen av november.

Her er det kaldt og tørt om vinteren, så det holder med vanlig vinterdress og jeg har alltid tatt den med hjem for hver dag.

Det varmer bedre med to lag ull enn med bomull utenpå ull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Det varmer bedre med to lag ull enn med bomull utenpå ull :)

De har bare bomullsstrømpebukser, så det blir i så fall omvendt: Ull utenpå bomull. Og det er også en av grunnene til at jeg insisterer på stillongs.

(Ja, jeg har prøvd å kjøpe strømpebukser i ull men ungene nekter å bruke dem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare bomullsstrømpebukser, så det blir i så fall omvendt: Ull utenpå bomull. Og det er også en av grunnene til at jeg insisterer på stillongs.

(Ja, jeg har prøvd å kjøpe strømpebukser i ull men ungene nekter å bruke dem.)

Ja, da blir det noe annet selvsagt. Mine bruker ull uten innvendinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...