Gå til innhold

Min sønn på 6 år bæsjer i buksa...

LillemorX

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med sønnen her i huset. Han er 6 år. Han var treig med å få slutta med bleie, rakk å bli 4 år før bleieslutt. Og han har hatt noen uhell på dagtid, men i all hovedsak har det egentlig gått bra.

For noen uker siden ble det verre... Han begynte å bæsje på seg også, selv om doen har vært veldig tilgjengelig. Har vært veldig usikker på årsaken til dette. Han får ofte vondt i magen når han får i seg vanlig melk, så jeg unngår dette. Da haster det også med å komme seg på do, virker det som...

Uansett... dette kan skje opptil flere ganger om dagen, og jeg har prøvet å oppmuntre han til å gå på do oftere, men virker litt som om han vegrer seg.

Han har også to eldre søsken, har tenkt litt på om det kan være for å få oppmerksomhet?

Hvis noen har noen erfaringer eller gode tips til meg ang dette, og hvordan det går an å få en slutt på dette, så mottas det med stor takk!

Er både slitsomt for meg og faren, men jeg er også urolig for at det kan skje på skolen og at han kan bli mobbet eller få andre problemer også. Vil nødig begynne med bleier igjen, det blir for lettvint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt at det lå noe annet bak.. Men hva, er helt umulig å si. Har han forandret seg på andre måter?

Godt spm, jeg har tenkt og tenkt på hva det kan være, men klarer liksom ikke å finne noen spesiell logisk forklaring.... Han sier selv at han ikke vet hvorfor han gjør det. Han er en god og flott gutt som ikke synes å ha endret adferd eller noe sånt. Ikke har det skjedd noe spesielt i livet hans heller. Han er annenhver uke hos meg og faren sin, hvor far da ikke er så nøye med hva gutten får i seg og hvorvidt han faktisk tåler det. Jeg vet han reagerer på melk, og han får bare soyamelk hos meg. Kan være at han kan ha noen andre reaksjoner på annen mat/drikke, og at han merker det på magen og må raskere på do enn han klarer å komme seg... Det er iallefall sjelden det er klumper når han har "uhell" for å si det sånn... er løst...

Det at jeg tror det kunne ha hatt noe med at han føler han trenger mer oppmerksomhet, har med å gjøre at han virker til å "like" at jeg må stelle med han når uhellene skjer... Vet ikke helt om jeg skal bli sint heller, for er ikke sikkert han egentlig gjør det med vilje... Men er vanskelig å svelge at en så stor gutt har slike problemer... ønsker jo å få en løsning på det, men jeg vet ikke hvordan... Har prøvet med belønningssystem hvis han er flink en dag, og det virker som han prøver etter beste evne, og blir skuffet over seg selv når han ikke får det til...

Vet faren har sendt han på rommet og ikke latt han få spille tv-spill hvis han har uhell, men tror igrunnen ikke det funker i lengden.

(har selv en kranglete mage når det kommer til melk og hvete osv, så det er jo ikke en umulighet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Godt spm, jeg har tenkt og tenkt på hva det kan være, men klarer liksom ikke å finne noen spesiell logisk forklaring.... Han sier selv at han ikke vet hvorfor han gjør det. Han er en god og flott gutt som ikke synes å ha endret adferd eller noe sånt. Ikke har det skjedd noe spesielt i livet hans heller. Han er annenhver uke hos meg og faren sin, hvor far da ikke er så nøye med hva gutten får i seg og hvorvidt han faktisk tåler det. Jeg vet han reagerer på melk, og han får bare soyamelk hos meg. Kan være at han kan ha noen andre reaksjoner på annen mat/drikke, og at han merker det på magen og må raskere på do enn han klarer å komme seg... Det er iallefall sjelden det er klumper når han har "uhell" for å si det sånn... er løst...

Det at jeg tror det kunne ha hatt noe med at han føler han trenger mer oppmerksomhet, har med å gjøre at han virker til å "like" at jeg må stelle med han når uhellene skjer... Vet ikke helt om jeg skal bli sint heller, for er ikke sikkert han egentlig gjør det med vilje... Men er vanskelig å svelge at en så stor gutt har slike problemer... ønsker jo å få en løsning på det, men jeg vet ikke hvordan... Har prøvet med belønningssystem hvis han er flink en dag, og det virker som han prøver etter beste evne, og blir skuffet over seg selv når han ikke får det til...

Vet faren har sendt han på rommet og ikke latt han få spille tv-spill hvis han har uhell, men tror igrunnen ikke det funker i lengden.

(har selv en kranglete mage når det kommer til melk og hvete osv, så det er jo ikke en umulighet?)

Jeg tror faktisk jeg ville tatt en samtale med lege jeg slik at de kan undersøke og finne ut om det ligger noe fysisk bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg ville tatt en samtale med lege jeg slik at de kan undersøke og finne ut om det ligger noe fysisk bak....

Ja... det virker nesten slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...