Gå til innhold

Homofile

Anbefalte innlegg

Gjest Maniana
Skrevet

Er det mange fordommer mot homofile den dag i dag?

Trodde folk var mer inneforstått med at det var normalt jeg,men hører stadig folk kommentere homofile. F.eks på bonderomantikk,der er det jo en som er homofil. Svigermor la ut om så forferdelig det ville være å se på, når han fikk besøk av fire menn. Jeg ble litt sjokka men sa ingenting,synes han er en storsjarmør jeg,og kjærlighet er vakkert uansett. Og mange kommenterer Jan Thomas,ei sa "Jeg likte han så godt,helt til jeg fant ut at han var homo".

Forandret han seg da liksom?

Jeg likte han etter at jeg fant ut at han vr homo jeg,og jeg synes det var tøft av han å gite seg med en så ung mann.

Før mente jeg at han var bre en "fløtepus",men han hr jo mer personlighet enn jeg trodde. Ikke det at jeg ikke liker "fløtepuser",men man må da kunne ha andre ting å fokusere på enn make up og klær,det blir for overfladisk.

Skrevet

''Før mente jeg at han var bre en "fløtepus",men han hr jo mer personlighet enn jeg trodde. Ikke det at jeg ikke liker "fløtepuser",men man må da kunne ha andre ting å fokusere på enn make up og klær,det blir for overfladisk''

Så det er ok å ha fordommer hvis en person er overfladisk (i dine øyne,) men ikke hvis de er homofile?

Gjest Maniana
Skrevet

''Før mente jeg at han var bre en "fløtepus",men han hr jo mer personlighet enn jeg trodde. Ikke det at jeg ikke liker "fløtepuser",men man må da kunne ha andre ting å fokusere på enn make up og klær,det blir for overfladisk''

Så det er ok å ha fordommer hvis en person er overfladisk (i dine øyne,) men ikke hvis de er homofile?

''Så det er ok å ha fordommer hvis en person er overfladisk (i dine øyne,) men ikke hvis de er homofile''

Nei,selvsagt ikke. Sa jo at jeg ikke har noe imot "fløtepuser",men det blir litt kjedelig for meg å høre på i lengden..om klær og sminke. Men man velger jo selv sin omgangskrets. Vil ikke kalle det fordomsfull,er for at folk skal få være som de er,uansett! Og hvis jeg finner ut at jeg har fordommer,vil jeg forandre på det.

Gjest ttjjaaa
Skrevet

Om noen synes homofili er kvalmt, så er det en fordom?

Gjest Signe signatur
Skrevet

Jeg vil si at et er en fordom ja. Hvis jeg syns alle sunnmøringer er kvalme, de er bare optatt av penger og er generelt dumme, vil du da ikke s at jeg har en fordom mot sunnmøringer? (Selv om jeg sier jeg har møtt Jon Arne Rise, derfor vet jeg at et er sant og mitt personlige syn og slettes ikke en fordom. Alle sunnmøringer er teite)

Skrevet

Husk på at svigermødre som regel er litt "utdaterte" ;-)

Gjest Kverulantinnen
Skrevet

''Trodde folk var mer inneforstått med at det var normalt jeg,men hører stadig folk kommentere homofile.''

Jeg anser meg selv som ganske fordomsfri, og har selv homofile venner. Men jeg kan ikke la vær å protestere på at homofili er "normalt". Det normale er mann og kvinne, ikke to av samme kjønn.

Skrevet

''Trodde folk var mer inneforstått med at det var normalt jeg,men hører stadig folk kommentere homofile.''

Jeg anser meg selv som ganske fordomsfri, og har selv homofile venner. Men jeg kan ikke la vær å protestere på at homofili er "normalt". Det normale er mann og kvinne, ikke to av samme kjønn.

''Det normale er mann og kvinne, ikke to av samme kjønn.''

I dyreriket florerer det med homofilitet. Faktisk er overlevelsesprosenten blant albatrossunger som fostres opp av to hunner høyere enn om de fostres opp av en hunn og en hann...

Gjest Kverulantinnen
Skrevet

''Det normale er mann og kvinne, ikke to av samme kjønn.''

I dyreriket florerer det med homofilitet. Faktisk er overlevelsesprosenten blant albatrossunger som fostres opp av to hunner høyere enn om de fostres opp av en hunn og en hann...

Men når to mennesker eller dyr slår seg sammen blir det jo ikke flere unger. Der slutter det normale for meg.

Skrevet

Men når to mennesker eller dyr slår seg sammen blir det jo ikke flere unger. Der slutter det normale for meg.

Normalitet kan ses på i minst to perspektiv:

Sykt - friskt

Vanlig - uvanlig

Diarè er unormalt i betydningen sykt.

Diarè er normalt i betydningen at folk flest har det med relativt jevne mellomrom. I dette perspektiv er det unormalt for en voksen person å aldri ha hatt diarè.

Skrevet

Vi er vel strengt tatt alt for mange mennesker allerede så egentlig bør vi dyrke homofili! ;o)

Gjest Signe signatur
Skrevet

Men da er vel damer over 45 som har sex "unormale" også? Blir ikke unger av sånt heller (og noen kan sikkert tom synes det er kvalmt :) )

Gjest Maniana
Skrevet

Det vil jeg påstå ja,på det sterkeste!

Gjest Maniana
Skrevet

Husk på at svigermødre som regel er litt "utdaterte" ;-)

Hehe,ja det har du jammen rett i ;-D

Gjest Maniana
Skrevet

Det må jeg respektere at du mener ;-)

Gjest ttjjaaa
Skrevet

Det vil jeg påstå ja,på det sterkeste!

Og hvis noen synes at analsex, pedofili, dyresex og sex med lik er kvalmt, er det da en fordom? Hvorfor (ikke)?

Skrevet

Og hvis noen synes at analsex, pedofili, dyresex og sex med lik er kvalmt, er det da en fordom? Hvorfor (ikke)?

''Og hvis noen synes at analsex, pedofili, dyresex og sex med lik er kvalmt, er det da en fordom? Hvorfor (ikke)?''

Godt poeng og godt sagt!

Skrevet

Bortsett fra analsex, så lister du opp sex som innebærer en forsvarløs part - altså sex uten begges samtykke og mellom to likestilte parter. Det er ikke bare "kvalmt", det er moralsk forkastelig.

Forøvrig er det en ting å ikke ønske bevitne homofile ha sex og en annen å synes det er kvalmt fordi to av samme kjønn elsker hverandre. De færreste dytter seksuallivet sitt opp i ansiktet på andre, så om homofobe insisterer på å fokusere på det, så må de ha en spesiell interesse for akkurat den parten.

Skrevet

''og kjærlighet er vakkert uansett.''

Helt sant!

Gjest Maniana
Skrevet

Når de har slike lyster vil jeg kalle det sykt :-(

Homofili er ikke en sykdom...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...