Gå til innhold

Kino - en dyr fornøyelse!

Spirello

Anbefalte innlegg

Jeg fikk hakaslepp i går da vi tok med tantebarn og sønnen på kino i går. Skulle se "Se opp" i 3D, to voksne og to barn, to popkorn, 2 kjærligheter på pinne, to soldrikk, en vann og en brus til den netto sum av 700,- kr! er det bare meg som ikke "henger med" i svinga, eller var dette fryktelig dyrt? har en venninne som jobber på kino, så de siste gangene jeg har vært på kino har jeg vært så heldig å fått billetter..

Skjønner ting kan bli vanskelig for folk som har dårlig råd til å gjøre "vanlige" ting med unga når det koster skjorta. Kino eller ny bobledress? Jaja.. Jeg får stadig sjokk når jeg handler mat også jeg da. Synes alt bare blir dyrere og dyrere. Nå har vi heldigvis ikke dårlig råd, men jeg synes allikevel det er for jævlig at det blir så dyrt, og synes synd på dem som ikke har så mye å rutte med, og ikke lenger kan ta seg råd til å gå på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kosen

8

• Spirello

7

• Lillemus

6

• pusi

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg er så enig med deg.

Vi har 3 barn, og da koster kinobilettene for hele familien 500 kroner. Så blir det parkering og noe godteri i tillegg.

Jeg synes det er kjempedyrt.

Er det rart at vi laster ned filmene og ser dem hjemme istedet? For ungene er det en fin opplevelse å se filmen hjemme også. Vi trekker for gardinene, setter på surround-anlegget og tar frem godteri og brus.

Pengene vi sparer bruker vi til å betale lån :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var dyrt! En liten formue rett og slett.

Vi er rett som det er i svømmehallen og det er også veldig dyrt synes jeg. Billettene koster over 500,- for to voksne og tre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha betalt for kinobillettene 2x. Kinobillettene vil jeg tro kostet ca 300-350, men at resten kostet like mye, er hel horribelt. Jeg vet at popkorn er veldig dyrt. Den kinoen jeg bruker, er det ingen forbud mot å ha med seg ting. Jeg kjøper alltid brus og snacs på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var dyrt! En liten formue rett og slett.

Vi er rett som det er i svømmehallen og det er også veldig dyrt synes jeg. Billettene koster over 500,- for to voksne og tre barn.

I en av svømmehallene her har de familiebillett til 140 kroner :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Spirello! Det er kjempedyrt! Mannen min tok med seg alle tre ungene, en nabo og denne naboens barnebarn på kino. Snop, brus og parkering i tillegg = nesten en 1000-lapp! Herregud... det blir ikke hverdagskost ;-)

Vi kjøper heller dvd'er, evt. betaler via get-boksen, når vi vil se film.

Kino (og svømmehall-besøk) flår lommeboka. Matvarer har også blit vesentlig dyrere de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest er ofte der

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254728688' post='4224640]

Helt enig, Spirello! Det er kjempedyrt! Mannen min tok med seg alle tre ungene, en nabo og denne naboens barnebarn på kino. Snop, brus og parkering i tillegg = nesten en 1000-lapp! Herregud... det blir ikke hverdagskost ;-)

Vi kjøper heller dvd'er, evt. betaler via get-boksen, når vi vil se film.

Kino (og svømmehall-besøk) flår lommeboka. Matvarer har også blit vesentlig dyrere de siste årene.

Husebybadet koster bare 35,-pr barn og du får være der så lenge du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg.

Vi har 3 barn, og da koster kinobilettene for hele familien 500 kroner. Så blir det parkering og noe godteri i tillegg.

Jeg synes det er kjempedyrt.

Er det rart at vi laster ned filmene og ser dem hjemme istedet? For ungene er det en fin opplevelse å se filmen hjemme også. Vi trekker for gardinene, setter på surround-anlegget og tar frem godteri og brus.

Pengene vi sparer bruker vi til å betale lån :o)

Det må da koste mer enn 500,- for fem billetter? Barnebilletten kosta 110,- og voksen 130,-, det blir 480,- for kun billetter. Summen ble 693,- med drikke og popkorn. Og vi var fire..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha betalt for kinobillettene 2x. Kinobillettene vil jeg tro kostet ca 300-350, men at resten kostet like mye, er hel horribelt. Jeg vet at popkorn er veldig dyrt. Den kinoen jeg bruker, er det ingen forbud mot å ha med seg ting. Jeg kjøper alltid brus og snacs på forhånd.

Nei, billetter koster 110 for barn, og 130 for voksne. 480,- for fire bill. Pleier å ha med drikke og godis, men søndag og matbutikken stengt.. Fant ut at vi skulle på kino lørdag kveld. Popkornet må ha kosta 50,- kr.. Helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, billetter koster 110 for barn, og 130 for voksne. 480,- for fire bill. Pleier å ha med drikke og godis, men søndag og matbutikken stengt.. Fant ut at vi skulle på kino lørdag kveld. Popkornet må ha kosta 50,- kr.. Helt sykt.

3D-filmer er mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, og vi burde helt klart tatt turen dit. Nå er det slik at vi er på svømming i Pirbadet en gang i uka. To barn på kurs + to gratis ledsagerbilletter (vi får svømme og plaske i over en time) = overkommerlig (og nok vanntid for mor! ;-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Vi var på kino i helga vi også, jeg en venninne og to små gutter. Vi så Se opp i 3D, bare billettene kom på 520. I tillegg ble det brus og popcorn. Så ja, det er utrolig dyrt. Blir ikke ofte vi tar oss råd til slike ting lenger nei. Dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo ganske dyrt men det går an å handle godteri til kinoen i vanlig butikk så er det mye billigere!

Mat er ikke dyrt slik jeg ser det. I følge statistisk sentralbyrå bruker vi mye mindre av vår inntekt på mat nå enn for bare ti år siden. Så ifht inntekt går en mindre andel til mat nå enn før. Jeg tror man ved å planlegge kan gjøre det MYE billigere.

Jeg tror noe av forklaringen på at enkelte synes mat er dyrt er at de handler på dyre butikker (meny, ultra mm) eller på seven-eleven, Deli de luca og sånne steder hvor der er dyrt å handle dagligvarer. Hvis man handler en gang i uka, setter opp ukeliste, planlegger så kan man klare seg på lite penger. Man MÅ ikke ha dyrt kjøtt til middag hver dag, Det går an å kjøpe grønnsaker og lage gryteretter med minimalt med kjøtt for eksempel så kan middagen drøyes og dermed blir det billigere. Jeg lager daglig middag til to voksne og tre barn for ca 50,- så det er mulig og vi spiser Mye god og sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde de enda hatt åpent på ettermiddagen den ene ettermiddagen i uka det passer for ungene og meg så... :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar alltid med godteri på kino. Det kalles barneoppdragelse. Da ser snuppa at vi får mye mer for pengene i en vanlig butikk + micro-poppcorn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da koste mer enn 500,- for fem billetter? Barnebilletten kosta 110,- og voksen 130,-, det blir 480,- for kun billetter. Summen ble 693,- med drikke og popkorn. Og vi var fire..

Pusi snakket nok om vanlig kinofilm og ikke 3D film. Vanlig kinobilletter ligger på rundt 85-90Kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo ganske dyrt men det går an å handle godteri til kinoen i vanlig butikk så er det mye billigere!

Mat er ikke dyrt slik jeg ser det. I følge statistisk sentralbyrå bruker vi mye mindre av vår inntekt på mat nå enn for bare ti år siden. Så ifht inntekt går en mindre andel til mat nå enn før. Jeg tror man ved å planlegge kan gjøre det MYE billigere.

Jeg tror noe av forklaringen på at enkelte synes mat er dyrt er at de handler på dyre butikker (meny, ultra mm) eller på seven-eleven, Deli de luca og sånne steder hvor der er dyrt å handle dagligvarer. Hvis man handler en gang i uka, setter opp ukeliste, planlegger så kan man klare seg på lite penger. Man MÅ ikke ha dyrt kjøtt til middag hver dag, Det går an å kjøpe grønnsaker og lage gryteretter med minimalt med kjøtt for eksempel så kan middagen drøyes og dermed blir det billigere. Jeg lager daglig middag til to voksne og tre barn for ca 50,- så det er mulig og vi spiser Mye god og sunn mat!

Joa, enig i det, men bestemte oss for å gå på kino lørdag kveld, og søndager er det ikke noe åpen matbutikk i nærheten.. Ikke hadde vi mer godis hjemme heller. Jeg handler ALDRI mat i dyre butikker, kun kiwi. Vi bruker 6000,- + i mnd. på tre stk. og det synes jeg er mer enn nok.. Vi spiser sunt og variert, kaster så og si aldri mat. men vi spiser godt. Kommer ikke til å lage gryter med mindre kjøtt for å spare.. :) men planlegger alltid middager, kjøper økonomipakker og fryser i posjoner. Så det så! :o) Synes likevel mat er frytlige dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi snakket nok om vanlig kinofilm og ikke 3D film. Vanlig kinobilletter ligger på rundt 85-90Kr

Sist gubbelure og jeg var på kino kosta en billett 140,- !!!! kr. per bill. for det var visst i delux-sal... Greit det var gode seter, men ikke verdt det.. Da var vi der, og det var ingen andre alternativer, men det er første og siste gang. Det var ikke 3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en av svømmehallene her har de familiebillett til 140 kroner :o))

Har ikke sett så rimelige billettpriser i nærheten av der jeg bor, dessverre...

Du bor ikke i (nærheten av) en by på østlandet, vel?

*lov å håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Kino er egentlig kjempedyrt. Nå går vi ikke så ofte, men de gangenen vi gjør det kjøper v i inn godis på forhånd. Mor har en STOR veske den dagen og smugler inn godteriet for på kinoen i vår by er det ikke lov med medbrakt godis og drikke. Det syns jeg egentlig er ganske drøyt. Snuppa går på kino ca en gagn annenhver mnd med venner og har da med seg godis i egen veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...