Gå til innhold

Kino - en dyr fornøyelse!

Spirello

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kosen

8

• Spirello

7

• Lillemus

6

• pusi

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Vi har ikke så god råd,så vi bruker å kjøpe godter og brus på nærbutikken før vi drar til kinoen.

Godteriet på kinoen er sinnsykt dyrt.

Så da blir det billigere å kjøpe snopet på en matvarebutikk.

Men vi har ikke råd å dra ofte dit.kanskje 2 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Ja, en kinotur er ikke lenger noe man kan gjøre på impuls hvis man ikke har svært god råd.... Ihvertfall ikke når man er en familie på 4..

Her i området (nær Oslo) koster en kinobillett 100 kr. Og hvis man vil bestille billetter på nettet på forhånd, så er det faktisk DYRERE fordi man i tillegg må betale et formidlingsgebyr....

De sjeldne gangene vi går på kino, kjøper vi brus og godteri i dagligvare butikk istedet for i "kino-kiosken"

Det sparer vi nok endel penger på. Men allikevel koster et kinobesøk fort 600 kr for en familie på 4 personer..

På trondheimkino.no har de satt prisene ned med 5 kroner, ettersom formidlingsgebyret er på 5 kroner. Dermed blir prisen nøyaktig den samme.

Rart de ikke gir litt rabatt når man kjøper på nett, egentlig. "Alt" annet er jo billigere på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så rimelige billettpriser i nærheten av der jeg bor, dessverre...

Du bor ikke i (nærheten av) en by på østlandet, vel?

*lov å håpe*

Vi bor i Trondheim :o)

Tidligere leide vi basseng selv, men der ble prisen satt så grundig opp at vi sa opp avtalen.

Men om det finnes et basseng nær dere (på et sykehjem eller en skole) vil jeg anbefale at du tar kontakt. Du må ha livredderkurs for å leie basseng selv, men selv jeg klarte den prøven. Om man er flere familier som leier basseng sammen kan dette være en fin aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Trondheim :o)

Tidligere leide vi basseng selv, men der ble prisen satt så grundig opp at vi sa opp avtalen.

Men om det finnes et basseng nær dere (på et sykehjem eller en skole) vil jeg anbefale at du tar kontakt. Du må ha livredderkurs for å leie basseng selv, men selv jeg klarte den prøven. Om man er flere familier som leier basseng sammen kan dette være en fin aktivitet.

Det har jeg ikke tenkt på - en god idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke så god råd,så vi bruker å kjøpe godter og brus på nærbutikken før vi drar til kinoen.

Godteriet på kinoen er sinnsykt dyrt.

Så da blir det billigere å kjøpe snopet på en matvarebutikk.

Men vi har ikke råd å dra ofte dit.kanskje 2 ganger i året.

Pleier å kjøpe godis og drikke på forhånd jeg og, er jo helt ville priser på kinoen! men siden dette ble en impuls-tur bestemt på lørdagskvelden så fikk vi ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandvika har by status.

Ifølge Wikipedia (jada, jeg vet man ikke skal stole 100% på Wiki) så har Sandvika gitt seg selv bystatus, men i følge SSB er Sandvika en del av Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Wikipedia (jada, jeg vet man ikke skal stole 100% på Wiki) så har Sandvika gitt seg selv bystatus, men i følge SSB er Sandvika en del av Oslo.

Sandvika en dal av Oslo???

Sandvika ligger jo i Bærum kommune da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandvika en dal av Oslo???

Sandvika ligger jo i Bærum kommune da...

Klippet fra Wiki:

''Ifølge Statistisk Sentralbyrås statistikk for byer og tettsteder er Sandvika, som resten av den tettbebygde del av Bærum kommune, en del av tettstedet Oslo.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sandvika er en del av Oslo ifølge SSB, men ga seg selv bystatus i 2003, men ettersom den ikke har noen geografisk avgrensning er det vanskelig å oppgi både km2 og befolkningstall. Har neppe 150.000 innbyggere. Men det spiller ingen rolle for meg. :o) Jeg skal ikke flytte dit uansett.

''Sandvika er en del av Oslo ifølge SSB''

Sandvika ligger i Bærum, ikke i Oslo. Og Bærum har noe sånt som 110.000 innbyggere totalt, hvorav kun en liten del bor i Sandvika. Sandvika er et "stort" tettsted, men neppe på størrelse med Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandvika ligge uttafor Oslos bygrense og er en del av Bærum fylke. Og Sandvika er mindre enn Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[fjernet grunnet outing av andre personer]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

[fjernet grunnet outing av andre personer]

Men som jeg viste til i går så koster faktisk ikke billetter på sandvika kino 50,- til vanlig. Og det var nok jeg som sjekket priser i går, for hvis det hadde vært så mye billigere der - hadde det vært aktuelt for oss å gå på kino der i stedet. Derfor var det interessant å sjekke prisen på den kinoen. Men på dagtid i skoleferie er det vanlig også her at det er billigere kinobilletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandvika ligge uttafor Oslos bygrense og er en del av Bærum fylke. Og Sandvika er mindre enn Trondheim.

Jeg sier bare det SSB mener, nemlig:

''Ifølge Statistisk Sentralbyrås statistikk for byer og tettsteder er Sandvika, som resten av den tettbebygde del av Bærum kommune, en del av tettstedet Oslo.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...