Gå til innhold

enkel middag..

Gjest middag til i morgen...

Anbefalte innlegg

Gjest middag til i morgen...

er det noen som har forslag til en enkel middag som vi kan servere i morgen når vi får besøk av moren og søsteren til svigermor??? ikke noe innviklet, men noe enkelt og godt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår kom vi fra hyttetur, trøtte og slitne. Vi trengte noe kjapt og godt, så jeg helte to poser frosne grønnsaker (selskapsblanding?) i en kjele og dekte det med vann. Deretter hadde jeg i kjøttbuljongterninger, litt salt, pepper og chilipulver (en hel chili oppi gir også god smak, men ta den ut på slutten av koketida). Dette småkokte jeg i ca 10 minutter og serverte flatbrød ved siden av.

Idag tar vi restene av suppa, og jeg baker grove rundstykker til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Igår kom vi fra hyttetur, trøtte og slitne. Vi trengte noe kjapt og godt, så jeg helte to poser frosne grønnsaker (selskapsblanding?) i en kjele og dekte det med vann. Deretter hadde jeg i kjøttbuljongterninger, litt salt, pepper og chilipulver (en hel chili oppi gir også god smak, men ta den ut på slutten av koketida). Dette småkokte jeg i ca 10 minutter og serverte flatbrød ved siden av.

Idag tar vi restene av suppa, og jeg baker grove rundstykker til,

*Urk* kan det der virkelig bli godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Urk* kan det der virkelig bli godt?

Ja, hvorfor ikke? Det er selvsagt best når suppa lages fra grunnen av, men da blir det jo ingen lettvint middag ;)

Jeg syntes suppa ble kjempegod :)

(litt usikker på om grønnsaksblandingen er "selskapsblanding", men var iallefall brokkoli, blomkål, gulerøtter og kålrot i den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, hvorfor ikke? Det er selvsagt best når suppa lages fra grunnen av, men da blir det jo ingen lettvint middag ;)

(litt usikker på om grønnsaksblandingen er "selskapsblanding", men var iallefall brokkoli, blomkål, gulerøtter og kålrot i den)

Har jo ikke smakt den, kanskje er den nydelig, men hovedingredienser frossengrønnsaker og buljong gir meg ikke gode assosiasjoner *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare grønnsaksblanding og buljong? Ikke poteter eller kjøtt av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvor enkelt skal det være? Kyllingfileter i ovn kan jo tilberedes på ulike enkle vis, og blir veldig godt med ris og salat. Samme med laksefilet.

Enda enklere er pasta med blåost- og skinkesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jo ikke smakt den, kanskje er den nydelig, men hovedingredienser frossengrønnsaker og buljong gir meg ikke gode assosiasjoner *S*

Hehe.. veldig enig der. :) Poteter så den tykner litt, og kasnkje pølsebiter gir god smak. :) Men men.. skal aldri si aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare grønnsaksblanding og buljong? Ikke poteter eller kjøtt av noe slag?

Sikkert best med poteter og kjøtt i, men som sagt hadde vi dårlig tid - og det ble godt allikevel :) Hadde endel pepper, chilipepper og oregano i også. Sterkt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal ikke være uenig i det. Jeg advarte ungene på forhånd, men vi alle ble gledelig overraska over smaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...