Gå til innhold

Helsestasjon

lille my31

Anbefalte innlegg

Har en førsteklassing som fortsatt tisser på seg om natta. Han våkner ikke engang når han ligger i klissvåt seng!

Det jeg lurer på er om førsteklassinger blir innkalt til helsestasjon eller om de går til helsesøster på skolen? Har ikke hørt om det er helsesøster på skolen engang, men husker vi hadde det som barn iallefall.

Er det ikke no vaksine de skal ha etter skolestart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vår skole er det helsesøster og det tror jeg alle skoler har. Ring skolen og hør eller ring helsestasjonen og få en samtale. De får vaksine i 2.klasse. Jeg ville kontaktet helsestasjonen så du får veiledning ifht sengevetingen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en andreklassing, og hun har ikke vært innkalt til noe som helst i regi av helsestasjonen etter at hun begynte på skolen. Siste kontakt vi hadde med dem var førskoleundersøkelsen noen måneder før skolestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Her blir de innkalt til undersøkelse i nærheten av 6-årsdagen. For noen vil dette være et halvt år før skolestart, for andre etter skolestart. Men dette varierer fra kommune til kommune, har jeg skjønt. De får ingen vaksine i første klasse, men jeg mener det er en i 2. klasse.

Hvis du vil ha hjelp fra helsestasjonen, så ringer du dem ganske enkelt og ber om en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen vår blir alle nye 1. klassinger inkalt til Helsesøster den høsten de begynner på skolen. Min 6 åring var der i beg. av september...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsestasjonen gjør ikke mer med sengevæting enn å informere om at det er veldig vanlig. Du kan be om en henvisning til uroterapeut, men da må du via fastlegen eller skolelegen (helsestasjonslegen).

Vi har vært hos uroterapeut, men gutten vår var ikke tørr på dagen heller da han begynte på skolen. Til tross for alle gode råd ble han ikke helt tørr på dagtid før i 4. klasse. På turdager kan han fortsatt være våt når han kommer hjem, men da skjules dette av regntøy eller dress.

Han bruker fortsatt nattbleier, og nå går han i 6. klasse. Vi ser ingen grunn til å stresse med å slutte med bleier på natta. Bleiene får vi på blå resept, så det er ingen kostnad i dette for oss. Vi har prøvd tabletter, men det blir litt stress med det, og det passer ikke oss noe særlig.

Vaksine er i 2. og 6 trinn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Guttungen var inne en god stund før han begynte på skolen til helsesøster. Så var neste innkalling i 2.kl da han skulle ta vaksine. Skolen her har helsesøster, men hun er ikke der hver dag. Kontakt helsestasjonen for å finne ut hvem som er helsesøster, og hvilke dager hun er på skolen. Vi fikk beskjed om at mail var enkleste måten å få kontakt på, den leste hun uansett hvor hun på jobb. Adr lå på skolen sin hjemmeside. Så du kan kikke på siden til skolen deres.

Jeg ville tatt kontakt med fastlegen jeg, eller evnt bedt om time hos helsestasjonlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...