Gå til innhold

NRK-lisens

Anbefalte innlegg

Gjest Huffamejen!
Skrevet

Jeg leier ut leiligheten min og har flyttet til min samboer. Har nå fått et skjema fra NRK jeg skal fylle ut. Det står noe jeg skal krysse ja eller nei på og det er: Jeg har alle mine mottakere i felles bolig med min samboer. Ja eller nei?

Leiligheten jeg leier ut er i et borettslag der kabel-tv er inkludert i husleia som jeg fortsatt betaler til borettslaget.

Er så redd for å gjøre noe feil her. :(

Gjest majas mamma
Skrevet

Når du deler bolig med ett annet voksent menneske deler dere på lisensen. Det er bare en lisens for samboere/ektepar. Når det gjelder leiligheten du leier ut er det leietager som skal betale lisensen.

Gjest trist jente
Skrevet

Kabel-tv er nok inkludert i fellesutgiftene, men lisensen betaler den enkelte husstand. Jeg ville kontaktet lisensavd. Man skal bare betale en lisens per husstand. Men dersom leieboeren din nå har tilgang til din tv er de han som skal betale lisens tror jeg. Den som har mottagerutstyr skal betale tror jeg det så fint heter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...