Gå til innhold

Vi tror ikke på menneske- skapte klimaendringer

Anbefalte innlegg

Gjest Norskmenn
Skrevet

Nei selvfølgelig! Vi beskytter vår levestil. De som kjører rundt i drivstoffsugende SUV's vil ikke innrømme noe sånt. De liker sin livsstil og er for arrogante til å innrømme at deres levestil ødelegger vårt klima.

Skrevet

Det er synd at såpass mange ikke tror at klimaendringene er menneskeskapte.

Samtidig tror jeg ikke det medfører riktighet at dem med de mest bensinslukende bilene nødvendigvis er blant dem. Det er klart at det er viktig med lavere bensinforbruk, men her spiller også årlig kjørelengde inn samt hva disse folkene gjør ellers.

Det er veldig synlig for nabolaget at man kjører rundt i en SUV, men det synes ikke like godt for omverdenen at man kjører 20 000 km i året eller at man dusjer 30 minutter hver dag eller at man har innetemperatur på 24 grader eller at man tar fly til syden hvert år osv osv.

Vi kan alle ta i et tak for å gjøre det bedre, og det hjelper ikke å slå seg selv på brystet og skylde bare på én kategori.

Skrevet

Jeg har en stor SUV - Landcruiser.

I alle "klimatester" jeg har tatt, kommer jeg ut blant de laveste 5% hva gjelder utslipp. Det skyldes totalen i min livsstil. Bla reiser jeg aldri på sydenferie.

Skrevet

Jeg kjører blant annet stor SUV, men den forurenser garanter mindre enn din lille bil, hvis du har bil.

Det kan være at den som kjører liten bil forurenser mer enn den som kjører en stor bensinsluker av en SUV. Det har med antall kjørte kilometer å gjøre, så ikke vær så sneversynt.

Rart at alle som er helt ville i fletta når det gjelder forurensing er så utrolig fokusert på bilbruk, akkurat som om andre ting ikke forurenser, hva med industrien rundt omkring?

Her jeg bor så arrangerer det rally av og til, da er miljøforkjemperne helt i fistel, men når det var Birkebeinerritt for en tid siden, så hørte vi ikke noe, selv om det arrangementet forurenset mange ganger mer. Dere blir ikke tatt særlig høytidlig når dere ikke skjønner bæra av hva dere holder på med.

Skrevet

Det er synd at såpass mange ikke tror at klimaendringene er menneskeskapte.

Samtidig tror jeg ikke det medfører riktighet at dem med de mest bensinslukende bilene nødvendigvis er blant dem. Det er klart at det er viktig med lavere bensinforbruk, men her spiller også årlig kjørelengde inn samt hva disse folkene gjør ellers.

Det er veldig synlig for nabolaget at man kjører rundt i en SUV, men det synes ikke like godt for omverdenen at man kjører 20 000 km i året eller at man dusjer 30 minutter hver dag eller at man har innetemperatur på 24 grader eller at man tar fly til syden hvert år osv osv.

Vi kan alle ta i et tak for å gjøre det bedre, og det hjelper ikke å slå seg selv på brystet og skylde bare på én kategori.

Kanskje synd at mange ikke tror på det, men jeg synes ikke det er så veldig rart fordi det er forskere også som mener at det ikke er menneskeskapt, eller bare menneskeskapt.

I tillegg har det blitt klimaforandringer på mars også, der tror jeg i alle fall ikke på at det er menneskeskapt:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjører blant annet stor SUV, men den forurenser garanter mindre enn din lille bil, hvis du har bil.

Det kan være at den som kjører liten bil forurenser mer enn den som kjører en stor bensinsluker av en SUV. Det har med antall kjørte kilometer å gjøre, så ikke vær så sneversynt.

Rart at alle som er helt ville i fletta når det gjelder forurensing er så utrolig fokusert på bilbruk, akkurat som om andre ting ikke forurenser, hva med industrien rundt omkring?

Her jeg bor så arrangerer det rally av og til, da er miljøforkjemperne helt i fistel, men når det var Birkebeinerritt for en tid siden, så hørte vi ikke noe, selv om det arrangementet forurenset mange ganger mer. Dere blir ikke tatt særlig høytidlig når dere ikke skjønner bæra av hva dere holder på med.

''Rart at alle som er helt ville i fletta når det gjelder forurensing er så utrolig fokusert på bilbruk, akkurat som om andre ting ikke forurenser, hva med industrien rundt omkring?''

Industrien er nok, på ulike vis, noe mer essensiell for vår velferd enn den private bilkjøringen.

Skrevet

''Rart at alle som er helt ville i fletta når det gjelder forurensing er så utrolig fokusert på bilbruk, akkurat som om andre ting ikke forurenser, hva med industrien rundt omkring?''

Industrien er nok, på ulike vis, noe mer essensiell for vår velferd enn den private bilkjøringen.

Det er så, men hvis det er så at vi drukner i dritt, så må det gjøres noe på den fronten også. De ter for lettvint å skylde på at der er essensielt for vår velferd. Det er ikke så viktig da med andre ord.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er så, men hvis det er så at vi drukner i dritt, så må det gjøres noe på den fronten også. De ter for lettvint å skylde på at der er essensielt for vår velferd. Det er ikke så viktig da med andre ord.

''De ter for lettvint å skylde på at der er essensielt for vår velferd. Det er ikke så viktig da med andre ord.''

At de gjør hva?

Skrevet

''De ter for lettvint å skylde på at der er essensielt for vår velferd. Det er ikke så viktig da med andre ord.''

At de gjør hva?

Altså, at det er ikke så stor fokus på utslipp fra industrien fordi da går det utover velferden vår. Da er ikke klima så viktig likevel så lenge det går utover dem selv.

De aller fleste som skriker om utslipp fra bil er ikke avhengig av bil, de kan bli kjørt hit og dit av andre og synes det er greit, fordi det er jo ikke de selv som forurenser, men den som eier bilen.

Disse har ofte svært lite greie på bil også og prøver å få til endringer som ofte gjør at det blir mer forurensing fra bilene enn mindre. Tiltakene hyller de som Gud i fra himmelen uten å skjønner bæra av hva de prøver å innføre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...