Gå til innhold

Stekepanne i stål eller aliminium?

Anbefalte innlegg

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Hva velger man her da? Trodde stål var ok jeg men så ser jeg Jamie olivier har gryter i aliminium og han vet jo hva han snakker om så da bør jeg kanskje velge det? Hjælp, trenger råd.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

11

• morsan

5

• candyqueen_83

3

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Ja og for å gjøre det hele litt mer komplisert da så skal dette være til sånn komfyr med keramisktopp...

:-/

Gjest Elextra
Skrevet

Snakker du om stekepanne eller gryte?

Jeg synes det er et must med to stekepanner - en panne med teflon- eller titanbelegg og en skikkelig jernpanne. Førstnevnte brukes mest og har sine fordeler, men til steking av kjøtt må en ha sistnevnte.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja og for å gjøre det hele litt mer komplisert da så skal dette være til sånn komfyr med keramisktopp...

:-/

Kjeramiske topper krever vel ikke spesielle panner og gryter? Du tenker kanskje på induksjon?

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Snakker du om stekepanne eller gryte?

Jeg synes det er et must med to stekepanner - en panne med teflon- eller titanbelegg og en skikkelig jernpanne. Førstnevnte brukes mest og har sine fordeler, men til steking av kjøtt må en ha sistnevnte.

Jeg snakker om stekepanner men ble så forvirret når jeg så han har ting og tang i aliminium.

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Kjeramiske topper krever vel ikke spesielle panner og gryter? Du tenker kanskje på induksjon?

Gudene veit :-/

Gjest 88888888888
Skrevet

Ganske stor forskjell på keramisk topp og induksjon da.....

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Ganske stor forskjell på keramisk topp og induksjon da.....

Hva er forskjellen? Vet ikke hva induksjon er en gang jeg, men de som skal ha denne panna sa de hadde kjeramisk topp..

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, da blir det ikke lett å tipse deg.

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Ja, da blir det ikke lett å tipse deg.

Sorry, kan ikke noe om dette :) Nei altså, jeg bare vet ikke forskjellen på kjeramisk topp og induksjon? Jeg vet ikke hva induksjon er. De som skal ha den sier de har kjeramisk topp.

Men så ser jeg at panna til J Oliver har fått ræva karakter i flere tester så da hopper jeg glatt over den :)

Nå bør spørsmålet heller være, noen som har en bra stekepanne (til kjeramisk topp), å anbefale?

:)

Gjest Elextra
Skrevet

Sorry, kan ikke noe om dette :) Nei altså, jeg bare vet ikke forskjellen på kjeramisk topp og induksjon? Jeg vet ikke hva induksjon er. De som skal ha den sier de har kjeramisk topp.

Men så ser jeg at panna til J Oliver har fått ræva karakter i flere tester så da hopper jeg glatt over den :)

Nå bør spørsmålet heller være, noen som har en bra stekepanne (til kjeramisk topp), å anbefale?

:)

Ok, jeg har ingen konkrete anbefalinger, men kfr. mitt andre svar til deg.

Gjest Ullsokken
Skrevet

Hva er forskjellen? Vet ikke hva induksjon er en gang jeg, men de som skal ha denne panna sa de hadde kjeramisk topp..

Da spiller det ingen rolle. Du kan bruke alt på keramisk topp, på induksjon kan du kun bruke panner som er magnetiske.

Skrevet

Ville valgt stål. Det er oftest bedre kvalitet, og dessuten kan stålpanner brukes på induksjon om det blir aktuelt senere. Dumt å måtte bytte ut panner bare fordi man skal skifte koketopp.

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Ville valgt stål. Det er oftest bedre kvalitet, og dessuten kan stålpanner brukes på induksjon om det blir aktuelt senere. Dumt å måtte bytte ut panner bare fordi man skal skifte koketopp.

Takk :)

Gjest TanteKokkekløne
Skrevet

Da spiller det ingen rolle. Du kan bruke alt på keramisk topp, på induksjon kan du kun bruke panner som er magnetiske.

Takk! Nå ble jeg betraktelig klokere :)

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt den til J Oliver. Fornøyd med den. Jeg kan ikke planlegge stekepanner ut fra at jeg muligens skifter ovn. Stekepanner varer uansett bare ca. 1 år.

Teflon e.l. er et must da jeg steker en del pannekaker her i huset.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt den til J Oliver. Fornøyd med den. Jeg kan ikke planlegge stekepanner ut fra at jeg muligens skifter ovn. Stekepanner varer uansett bare ca. 1 år.

Stekepanner varer bare i ca 1 år? Hvordan behandler du pannene dine egentlig?

Gjest Elextra
Skrevet

''Stekepanner varer uansett bare ca. 1 år.''

Jeg har en skikkelig jernpanne som er minst 15 år gammel og like god ennå.

I tillegg har jeg en panne med titanbelegg som er ca. tre år gammel og omtrent like fin. Før det hadde jeg diverse teflonpanner som hver varte et par-tre år (ble gjerne ødelagt av for høy varme). Som nevnt i annet innlegg må en ha (minst) to panner! :)

Begge pannene jeg har nå har magnetisk bunn og passer mine induksjonsplater i tillegg til alle andre plater.

Gjest Elextra
Skrevet

Den reagerte jeg også på :-).

Men om man steker biff i teflonpanner kan de vare bare én kveld ;)

Skrevet

Ja, det lurer jeg på også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...