Gå til innhold

Stekepanne i stål eller aliminium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da ikke mye "jobb" å steke inn en jernpanne? Sett den gjerne litt inn med olje i begynnelsen.

En bør ikke bruke teflonpanne ved f.eks. sviing av kjøtt, ikke er det sunt heller.

Har du et forslag til jernpanne som veier minst mulig? (Jada, jeg vet at jern er tungt altså :o) )

Savner en del av egenskapene jernpanner har, men jeg klarer ikke vri og vippe på ei vanlig jernpanne uten smerter på grunn av skulderproblemer med mer.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

11

• morsan

5

• candyqueen_83

3

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er da ikke mye "jobb" å steke inn en jernpanne? Sett den gjerne litt inn med olje i begynnelsen.

En bør ikke bruke teflonpanne ved f.eks. sviing av kjøtt, ikke er det sunt heller.

Jeg har en jerngryte som jeg ikke bruker. Nettopp p.g.a. at den fortsatt ikke er stekt inn. Kun stekepanna til min bestemor fungerer skikkelig. Og den har ho sikkert hatt i 50 år.

Nye panner må man jo bruke mye fett til for at ting ikke skal sette seg fast, og det orker jeg ikke.

Og jeg må jo bruke god varme når jeg steker grønnsaker (woker). Eller blir grønnsakene kokt i stedet for stekt.

Gjest Elextra
Skrevet

Har du et forslag til jernpanne som veier minst mulig? (Jada, jeg vet at jern er tungt altså :o) )

Savner en del av egenskapene jernpanner har, men jeg klarer ikke vri og vippe på ei vanlig jernpanne uten smerter på grunn av skulderproblemer med mer.

''Har du et forslag til jernpanne som veier minst mulig? ''

Nei, dessverre.

Skrevet

''Har du et forslag til jernpanne som veier minst mulig? ''

Nei, dessverre.

Bummer...

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt den til J Oliver. Fornøyd med den. Jeg kan ikke planlegge stekepanner ut fra at jeg muligens skifter ovn. Stekepanner varer uansett bare ca. 1 år.

Teflon e.l. er et must da jeg steker en del pannekaker her i huset.

Bruker yndlingsstekepanna mi så godt som daglig - og den har vart fint i fem-seks år, den.... Elsker den!

Skrevet

Bruker yndlingsstekepanna mi så godt som daglig - og den har vart fint i fem-seks år, den.... Elsker den!

Ser at jeg er litt uvanlig her.

Kanskje jeg lager mye mer mat enn de fleste?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet ikke om bedre kvaliteter. Jeg har testet både dyre og billige panner. Men ett års levetid er omtrent gjennomsnittet. De siste årene har jeg bare kjøpt dyre stekepanner.

Som sagt har jeg kjøpt den til J Oliver nå. Tror at fullpris for den var 1100,-.

Bruker du redskaper av stål i den?

Skrevet

Bruker du redskaper av stål i den?

Nope. Aldri.

Kanskje jeg rett og slett bytter ut stekepanner før jeg virkelig trenger? Jeg bytter dem ut når de begynner å se slitte ut. De kan jo sikkert brukes en del lenger....

Skrevet

Ser at jeg er litt uvanlig her.

Kanskje jeg lager mye mer mat enn de fleste?

Uvanlig er ikke ille, må du huske :-)

Tror det er veldig stor forskjell på stekepanner. Ei jeg hadde, begynte å flasse etter seks måneder, men det var fordi jeg ikke var nok nøye med å vaske den på korrekt måte. Den panna jeg har nå, er samme typen, og NÅ kan jeg vaske den riktig, og dermed holder den lengre. (Den forrige panna skylte jeg av i varmt vann, uten å bruke zalo, fordi noen hadde sagt at det vgar sånn den skulle rengjøres. Det var feil - den typen panne jeg har skal vaskes i zalovann (eller annen oppvaskmidel, seff)

Skrevet

Uvanlig er ikke ille, må du huske :-)

Tror det er veldig stor forskjell på stekepanner. Ei jeg hadde, begynte å flasse etter seks måneder, men det var fordi jeg ikke var nok nøye med å vaske den på korrekt måte. Den panna jeg har nå, er samme typen, og NÅ kan jeg vaske den riktig, og dermed holder den lengre. (Den forrige panna skylte jeg av i varmt vann, uten å bruke zalo, fordi noen hadde sagt at det vgar sånn den skulle rengjøres. Det var feil - den typen panne jeg har skal vaskes i zalovann (eller annen oppvaskmidel, seff)

Jeg tror at "i gamle dager" mente de at disse pannene ikke skulle vaskes med såpe. Men at de nå skal vaskes med såpe. (Noe jeg også gjør)

Dessuten er det helt greit for meg å være litt uvanlig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...