Gjest majas mamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 For rundt to år siden kjøpte vi en ny moccamaster kaffetrakter med en termokanne til den ferdigtraktede kaffen. Nå er det slik at denne termosen holder ikke kaffen varm. Den funket nogenlunde greit til å begynne med, men nå er kaffen kald etter bare et par timer. Den er kjøpt hos Expert. Er det noen her som har opplevd det samme, og hatt hell med seg med å bytte kanne? Expert her hos oss er veldig vriene på reklamasjoner. 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Det er bare å reklamere, 5 år på slike produkter 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Det er bare å reklamere, 5 år på slike produkter Ja, ifølge forbrukerloven er det jo det. Men disse kjedene følger ofte sitt eget "lovverk" i sånne saker. Og så sier de at du har vært uforsiktig og må dekke skaden selv. Lurte på hva andre som evt har fått byttet har brukt for argument, og om det evt har gått helt greit og problemfritt. 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, ifølge forbrukerloven er det jo det. Men disse kjedene følger ofte sitt eget "lovverk" i sånne saker. Og så sier de at du har vært uforsiktig og må dekke skaden selv. Lurte på hva andre som evt har fått byttet har brukt for argument, og om det evt har gått helt greit og problemfritt. De kan ikke ikke følge forbrukerkjøpsloven.... Var en sak her: http://www.dinside.no/824791/hvor-lenge-skal-denne-vare Det viser at betjeningen ikke helt vet hva de gjør.... eller ikke _vil_ 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Vet ikke hvordan den termokannen er bygget, men om den kan skades av støt er det lite å hente. 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Vet ikke hvordan den termokannen er bygget, men om den kan skades av støt er det lite å hente. Du kan alltids kjøpe en ny kanne. Knuser man koblen kan du kjøpe ny koble, vil tro det gjelder for kannen også. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 De kan ikke ikke følge forbrukerkjøpsloven.... Var en sak her: http://www.dinside.no/824791/hvor-lenge-skal-denne-vare Det viser at betjeningen ikke helt vet hva de gjør.... eller ikke _vil_ Var igrunnen den saken som inspirerte meg til å fortelle om min kaffetrakter. Har som tidligere nevnt dikutert med Expert før, og de vant. Det gjaldt en tre mnd gammel mobiltelefon som sluttet å virke. Leverte den til rep, og da jeg skulle hente den måtte jeg betale reperasjon for de påsto at jeg hadde mistet den i gulvet. Det hadde jeg ikke gjort, men for å få igjen telefonen min måtte jeg betale over 500 kroner. Så det er ikke så enkelt å bare henvise til forbrukerloven, for den 1. kan de ikke, eller 2. Nekter å overholde. Og hva gjør du da? Ergelig er det likevel, for denne teakteren kostet tross akt 1500 kr. Men jeg skal iallefall prøve meg og så får vi se om jeg har kastet den i gulvet også! 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Var igrunnen den saken som inspirerte meg til å fortelle om min kaffetrakter. Har som tidligere nevnt dikutert med Expert før, og de vant. Det gjaldt en tre mnd gammel mobiltelefon som sluttet å virke. Leverte den til rep, og da jeg skulle hente den måtte jeg betale reperasjon for de påsto at jeg hadde mistet den i gulvet. Det hadde jeg ikke gjort, men for å få igjen telefonen min måtte jeg betale over 500 kroner. Så det er ikke så enkelt å bare henvise til forbrukerloven, for den 1. kan de ikke, eller 2. Nekter å overholde. Og hva gjør du da? Ergelig er det likevel, for denne teakteren kostet tross akt 1500 kr. Men jeg skal iallefall prøve meg og så får vi se om jeg har kastet den i gulvet også! hehe, må hvertfall prøve!! Så ikke de skor seg på at folk gir opp... Er jo greit da, la de ha kannen med varmt vann i i butikken noen timer, så kan de selv måle temperaturen... 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Var igrunnen den saken som inspirerte meg til å fortelle om min kaffetrakter. Har som tidligere nevnt dikutert med Expert før, og de vant. Det gjaldt en tre mnd gammel mobiltelefon som sluttet å virke. Leverte den til rep, og da jeg skulle hente den måtte jeg betale reperasjon for de påsto at jeg hadde mistet den i gulvet. Det hadde jeg ikke gjort, men for å få igjen telefonen min måtte jeg betale over 500 kroner. Så det er ikke så enkelt å bare henvise til forbrukerloven, for den 1. kan de ikke, eller 2. Nekter å overholde. Og hva gjør du da? Ergelig er det likevel, for denne teakteren kostet tross akt 1500 kr. Men jeg skal iallefall prøve meg og så får vi se om jeg har kastet den i gulvet også! ''Og hva gjør du da?'' Betaler, men klager til Forbrukerombudet. Og du kjøper ikke så mye som et lite batteri på Expert i fremtiden. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 De kan ikke ikke følge forbrukerkjøpsloven.... Var en sak her: http://www.dinside.no/824791/hvor-lenge-skal-denne-vare Det viser at betjeningen ikke helt vet hva de gjør.... eller ikke _vil_ Det er ikke så enkelt. Reklamasjonsretten ikke kan brukes hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk. 0 Siter
Gjest sulusa Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Var igrunnen den saken som inspirerte meg til å fortelle om min kaffetrakter. Har som tidligere nevnt dikutert med Expert før, og de vant. Det gjaldt en tre mnd gammel mobiltelefon som sluttet å virke. Leverte den til rep, og da jeg skulle hente den måtte jeg betale reperasjon for de påsto at jeg hadde mistet den i gulvet. Det hadde jeg ikke gjort, men for å få igjen telefonen min måtte jeg betale over 500 kroner. Så det er ikke så enkelt å bare henvise til forbrukerloven, for den 1. kan de ikke, eller 2. Nekter å overholde. Og hva gjør du da? Ergelig er det likevel, for denne teakteren kostet tross akt 1500 kr. Men jeg skal iallefall prøve meg og så får vi se om jeg har kastet den i gulvet også! ''Og hva gjør du da? '' Du tar deg en tur dit på en for dem travel lørdag og bruker det motsatte av "innestemme". Funker hver gang 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Det er ikke så enkelt. Reklamasjonsretten ikke kan brukes hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk. ikke nødvendigvis i dette tilfellet.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.