jubalong70 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja, men det mà likevel vaere litt av et opplegg föler jeg, fàr man til à vaere kjaerester midt opp i alt dette? Det virker som om man plutselig kun fàr utfoldet seg i mamma-rollen. Jeg får absolutt god tid til å være mamma Men det er jo også en av grunnene til at jeg faktisk ville bli mor Vi får absolutt tid til å være kjærester. Vi er flinke til å virkelig være sammen når ungene har lagt seg. Vi er flinke til å gi hverandre positiv oppmerksomhet, og små kjærlighetserklæringer i løpet av dagen også når han er borte. Etter å ha vært sammen i mer enn 15 år, og gift i mer enn 10, kan jeg med hånden på hjertet si at vi har det bedre enn noen gang. Vi er mer forelsket nå enn på mange, mange år. Men, og dette vil jeg understreke, dette har krevd mye jobbing fra oss begge to. Vi har hatt våre kriser og det har tidvis vært nært brudd hos oss. Det var perioder der ungene var grunnen til at vi holdt sammen. Og gjett om vi er glade for det nå Jeg vil veldig gjerne at mannen min skal finne seg en jobb han trives med her vi bor. Dessverre finnes det svært få slike jobber her, så enn så lenge lever vi som vi gjør. I langtidsplanene våre inngår det at jeg skal ta videreutdanning, og da må jeg pendle i 2 år. Dette krever at han kommer hjem igjen først - så vi får se hva som skjer. Livet er spennende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ysah Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 ''Mitt innlegg var mere ment som en generell refleskjon rundt familielivet. Er dette virkelig den ideelle màten à leve pà lurer jeg pà.'' Om det ideelle er familielivet som sådan, eller om det ideelle er at mannen prioriterer seg og sitt fremfor familien? Om du har konkludert med at sistnevnte ikke er ideelt er du vel ganske enig med trådstarter . Tenkte mer pà familielivet generelt faktisk, hörer ofte negative erfaringer; men nà fikk jeg jo et postivt og oppmuntrende eksempel:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MillaSweet Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tja, dette har ikke bedret seg siden sist du skrev om det. Du er ikke urimelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hos oss er det litt motsatt, jeg jobber to kvelder i uka, og den ene dagen kommer jeg ikke hjem i det hele tatt men drar rett på øvelse. Jeg jobber i tillegg endel helger (4-6 i året). Han har ikke noe fast på ettermiddag kveld. Jeg tar allikevel min del med ungene, da mye fritidsaktiviteter er tidlig på ettermiddagen før han slutter på jobb. Jeg er også tidligere enn ham hjemme 4 dager i uka og ordner middag etc de dagene. Så sant jeg er hjemme er det helt ok at han har sine ikke-faste ting de andre kveldene/ettermiddagene i uka. To av fritidsaktivitetene til ungene er også "hans" da det er hobbyer han også liker å drive med. Han er aktivt med i den ene klubben på renn etc, og blir ofte dratt med på ting med sin egen far i den andre klubben. Alt i alt tror jeg vi deler omtrent likt og er fornøyde med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette høres jo helt villt ut. Gubben jobber også til tider en del (men mindre enn det du beskriver) På hjemmefronten har jeg ansvaret for alle avtaler/møter osv. Men hen er selvsagt alltid med når snuppa har opptredener osv. + også hver dag hjemme. Jeg synes det virker som om han prioriterer alt annet enn deg og snuppa deres. Hvor er forresten din egentid? Du bør jo ha samme mulighet til fritidsinteresser som han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Du er IKKE urimelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Åja, absolutt, men man kan jo sikkert få utløp for en del mens mann er på pendlerstedet, eller? Hvis han ikke er ute på en plattform eller jobber 14 timer om dagen, kan man jo få trent eller gått på kino osv på pendlerstedet. Joda, han står gjerne opp en times tid før han må og trener på treningsstudioet på hotellet. Dvs. han står opp rundt halv 6. Kino er det aldri tid til. Sosialt blir det stort sett bare representasjonsmiddager eller jobbmiddager utover det. Men dette varierer jo fra pendler til pendler. Naboen pendler, men slutter kl. 16 hver dag. Har jo da absolutt tid til å gjøre sosiale- og treningsrelaterte aktiviteter etter jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Sà flott! Fikk hàpet tilbake nà :-) Godt å høre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ingen av oss har (lenger) noen hobbyer. Vi prøver å få gå litt turer sammen siden ungene kan være alene en halvtime. Da får vi snakket litt... Prøver å få tid til å trene litt hver for oss (jeg er flinkest...). Vi har mer enn nok med fulle jobber, hus, hage og to barn som skal kjøres på aktiviteter nesten hver dag + lekser. I tillegg jobber han skift så jeg er mye alene med ungene (2 hver uke). Dette er dealen nå. Skulle han hatt en hobby som tok resten av fritiden så tror jeg ikke vi hadde vært gift lenger... Han er litt fotballinterressert men forlanger heldigvis ikke å reise på kamper. Ikke jeg heller - søndag er familiedag. Vi er litt småinvolvert i barnas fritidsaktiviteter men ikke noe som tar en fast tid sånn sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Selvfølgelig er du ikke urimelig! Hos oss har vi voksne en hobby hver som tar en fast kveld i uken pluss noen helgedager i året. Vi jobber begge 100%. Det er helt uaktuelt for noen av oss å påta oss noen verv i forbindelse med hobbyen vår nå som vi har barn som må følges opp. Det kan vi evt. gjøre igjen når barna har flyttet ut, nå er det barnas aktiviteter og tid med dem som må prioriteres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.