Gjest Rettigheter Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Hvilke goder eller rettigheter kan man ha som ung ufør? Honnørkort er jo en ting, dette har jeg aldri brukt. Vet det kan brukes på buss, tog, båt og fly, men hvilke? Sikkert ikke charterturer? Vet de kan brukes på danskebåt, men ikke på kielbåter etter hva jeg har hørt? Har også hørt at man kan ha goder i forhold til lån, men husker ikke eksakt hvilke. Det er ikke så lett å skulle leve etter dagens "takster" når man er ufør. Noen som har mer kunnskap om dette enn meg? 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Kan ikke brukes på fly eller båter ut av landet. Kan kun brukes på tjenester som får støtte av staten til å gi halv pris til uføre. Dette er det samme om du er ung ufør eller ikke. 0 Siter
Gjest djizes! Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 selvsagt kan du ikke bruke honnørkort på feriereiser! 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Kan ikke brukes på fly eller båter ut av landet. Kan kun brukes på tjenester som får støtte av staten til å gi halv pris til uføre. Dette er det samme om du er ung ufør eller ikke. Buss, tog og båtreiser innenlands som er en erstatning for vei er det jeg vet om. Du kan også reise for halv pris til Stockholm og København om busselskapet har kontor i Norge, men da må du bestille tur retur. Var det jeg fikk opplyst da jeg var i kontakt med et av selskapene. Du får ikke halv pris ved kjøp av interrailbillett. 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Buss, tog og båtreiser innenlands som er en erstatning for vei er det jeg vet om. Du kan også reise for halv pris til Stockholm og København om busselskapet har kontor i Norge, men da må du bestille tur retur. Var det jeg fikk opplyst da jeg var i kontakt med et av selskapene. Du får ikke halv pris ved kjøp av interrailbillett. Glemte helt kinoen. Du får halv pris der også, og sikkert også på Tusenfryd, men det er jeg i tvil om. 0 Siter
Gjest Rettigheter Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Glemte helt kinoen. Du får halv pris der også, og sikkert også på Tusenfryd, men det er jeg i tvil om. På kinoen? Gjelder det alle kinoer da? 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 På kinoen? Gjelder det alle kinoer da? Ja det vil jeg tro siden jeg fikk halv pris for å se De Gales Hus på kinoen i en av våre største byer. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 På Widerøe sine anbudsruter får du honnørpris på full flex-billetter. 0 Siter
Gjest Rettigheter Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Ja det vil jeg tro siden jeg fikk halv pris for å se De Gales Hus på kinoen i en av våre største byer. Ok, ellers må man bare spørre da? Syns det skulle være lettere å vite hvor man får honnør og ikke å slippe å spørre hele tiden. 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1254854279' post='4225626] På Widerøe sine anbudsruter får du honnørpris på full flex-billetter. Vil tro det er billigere med buss eller tog da. "Full flex" er ikke billig. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Vil tro det er billigere med buss eller tog da. "Full flex" er ikke billig. Sikkert, jeg bare svarte på hvor det gikk an og benytte honnørkortet på flyreiser. 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1254856873' post='4225681] Sikkert, jeg bare svarte på hvor det gikk an og benytte honnørkortet på flyreiser. Greit å få vite det ja om man har en elsker man må besøke så fort som mulig. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 På kinoen? Gjelder det alle kinoer da? Det er vel sånn at den uføre betaler full pris, men ledsager kommer inn gratis, hvis man har ledsagerbevis. Det gjelder Tusenfryd også. 0 Siter
Gjest ufør Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Glemte helt kinoen. Du får halv pris der også, og sikkert også på Tusenfryd, men det er jeg i tvil om. Jeg honnør men det er da ikke halv pris på kinoen. Ca 20 kr i avslag har jeg opplevd 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.