Gjest playmas Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 selvmord i en bolig som skal selges? noen som vet? 0 Siter
Gjest mye å undres over Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Kan jeg aldri tenke meg de har plikt til å fortelle det. 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Nei. Det er et privat anliggende. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Men har de plikt til å si at det er dødsbo? 0 Siter
Gjest Regn er godt Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Men har de plikt til å si at det er dødsbo? Om bostadsplassen blir solgt av en offentlig myndighet så er det nok et dødsbo ja, men du har ikke rett på å få vite om den forrige eier døde i huset, og av hvilken årsak. 0 Siter
laban Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Selvsagt har de ikke det. Digresjon: Der jeg bor, var det en som slengte utav seg om en leilighet i naborekka at "det har skjedd TO dødsfall i den leligheten, bare så du vet det!" - på en måte som fikk folk til å se for seg et dobbeltdrap omtrent. Ja, det hadde visst skjedd to dødsfall der. Rekkehuset er fra tidlig 60-tall, og det hender at folk dør hjemme hos seg selv. Spesielt gamle folk har det med å finne på sånt. I mange andre sammenhenger synes man det er litt positivt når folk får leve til siste slutt, i stedet for å sykne sakte, men sikkert hen på et sykehus. Skjønner at det blir noe _litt_ annet med selvmord da, men det er ingenting som evt. framtidige eiere har noe med. 0 Siter
morsan Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Selvsagt har de ikke det. Digresjon: Der jeg bor, var det en som slengte utav seg om en leilighet i naborekka at "det har skjedd TO dødsfall i den leligheten, bare så du vet det!" - på en måte som fikk folk til å se for seg et dobbeltdrap omtrent. Ja, det hadde visst skjedd to dødsfall der. Rekkehuset er fra tidlig 60-tall, og det hender at folk dør hjemme hos seg selv. Spesielt gamle folk har det med å finne på sånt. I mange andre sammenhenger synes man det er litt positivt når folk får leve til siste slutt, i stedet for å sykne sakte, men sikkert hen på et sykehus. Skjønner at det blir noe _litt_ annet med selvmord da, men det er ingenting som evt. framtidige eiere har noe med. Re "naturlige" dødsfall: Jeg husker jeg som barn syntes det var skummelt å tenke på at folk kunne ha dødd i hus, for jeg fryktet at de skulle gå igjen. ;-) Men jeg var ihvertfall glad for at jeg selv bodde i et nytt hus - bygd for vår familie. Ingen skjulte dødsfall der, med andre ord. Siden har det skjedd et dødsfall der, uten at jeg tenker noe verre om huset i dag. 0 Siter
Bookworm Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Nei, hvorfor i all verden skulle h*n ha plikt til det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.