Gå til innhold

Har megler plikt å oppgi at det er begått et....

Anbefalte innlegg

Gjest playmas
Skrevet

selvmord i en bolig som skal selges? noen som vet?

Gjest mye å undres over
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg de har plikt til å fortelle det.

Gjest best wishes
Skrevet

Men har de plikt til å si at det er dødsbo?

Gjest Regn er godt
Skrevet

Men har de plikt til å si at det er dødsbo?

Om bostadsplassen blir solgt av en offentlig myndighet så er det nok et dødsbo ja, men du har ikke rett på å få vite om den forrige eier døde i huset, og av hvilken årsak.

Skrevet

Selvsagt har de ikke det.

Digresjon: Der jeg bor, var det en som slengte utav seg om en leilighet i naborekka at "det har skjedd TO dødsfall i den leligheten, bare så du vet det!" - på en måte som fikk folk til å se for seg et dobbeltdrap omtrent.

Ja, det hadde visst skjedd to dødsfall der. Rekkehuset er fra tidlig 60-tall, og det hender at folk dør hjemme hos seg selv. Spesielt gamle folk har det med å finne på sånt. I mange andre sammenhenger synes man det er litt positivt når folk får leve til siste slutt, i stedet for å sykne sakte, men sikkert hen på et sykehus.

Skjønner at det blir noe _litt_ annet med selvmord da, men det er ingenting som evt. framtidige eiere har noe med.

Skrevet

Selvsagt har de ikke det.

Digresjon: Der jeg bor, var det en som slengte utav seg om en leilighet i naborekka at "det har skjedd TO dødsfall i den leligheten, bare så du vet det!" - på en måte som fikk folk til å se for seg et dobbeltdrap omtrent.

Ja, det hadde visst skjedd to dødsfall der. Rekkehuset er fra tidlig 60-tall, og det hender at folk dør hjemme hos seg selv. Spesielt gamle folk har det med å finne på sånt. I mange andre sammenhenger synes man det er litt positivt når folk får leve til siste slutt, i stedet for å sykne sakte, men sikkert hen på et sykehus.

Skjønner at det blir noe _litt_ annet med selvmord da, men det er ingenting som evt. framtidige eiere har noe med.

Re "naturlige" dødsfall:

Jeg husker jeg som barn syntes det var skummelt å tenke på at folk kunne ha dødd i hus, for jeg fryktet at de skulle gå igjen. ;-)

Men jeg var ihvertfall glad for at jeg selv bodde i et nytt hus - bygd for vår familie. Ingen skjulte dødsfall der, med andre ord.

Siden har det skjedd et dødsfall der, uten at jeg tenker noe verre om huset i dag.

Skrevet

Nei, hvorfor i all verden skulle h*n ha plikt til det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...