Gå til innhold

Trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest fakutraspm
Skrevet

JEg har fått en regning fra tannlegen på en resept jeg fikk tilsendt i posten. Det skulle koste kr. 50, men de har skrevet feil, og det står bare 80 øre på den. Om jeg bare betaler det som står der, vil de se det og ettersende en ny faktura, eller går den igjennom?

Skrevet

Jeg hadde betalt det som du opprinnelig skulle ha betalt.

Eller du kan ringe og forhøre deg med tannlegen.

Skrevet

Det går nok rett gjennom dersom du betaler de 80 ørene. Spesielt om det er KID-nummer på regningen. Da er det ingen mennesker som ser dette veldig tydelig.

Samvittighet rundt dette er jo en annen side av saken...

Gjest Niccola
Skrevet

Tja.. du vet hva det egentlig skulle stått på fakturaen, og du bruker tid på å skrive her om hvorvidt du skal gjøre det du vet er riktig, eller ikke.

Hvorfor ikke betale de 50 kr? De har gjort en feil, men de har også gjort deg en tjeneste -- nemlig å skrive ut en resept til deg. Skal du la være å betale for den tjenesten bare fordi de har gjort en tastefeil? Jeg hadde betalt de 50 kr, uten tvil.

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg ville betalt. De har gjort en feil. Hvis jeg ikke hadde betalt hadde jeg aldri klart å vise meg der igjen heller. Det er ikke derfor jeg hadde betalt, tannlegen har utført en tjeneste for deg som det er meningen at du skal betale for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...