Gå til innhold

Brukerundersøkelse: Alkoholkere

Anbefalte innlegg

Gjest Stram stikk
Skrevet

Hvor mange her inne har et alkoholproblem?

Skrevet

Problemet er vel at de fleste med et alkoholproblem, fornekter det eller innser ikke selv at de har et problem. Dermed vil du vel heller ikke få så mange svar her inne.

Skrevet

Ikke jeg i alle fall, jeg drikker omtrent ikke:-) Det jeg har drukket av alkohol i hele september er vel 4 små glass vin.

Skrevet

Alkoholproblemet mitt går ut på at skapet er alt for fullt av flasker med div innhold som snart går ut på dato. Noe av whisky'en til gubben er jo 40 år gammal!

Skrevet

Alkoholproblemet mitt går ut på at skapet er alt for fullt av flasker med div innhold som snart går ut på dato. Noe av whisky'en til gubben er jo 40 år gammal!

Ja, det blir fort skapsmak på sopit som står for lenge;-)

Skrevet

Ja, det blir fort skapsmak på SPRIT som står for lenge;-)

(skulle det stå)

Skrevet

Jeg tviler på at de som har problemer med alkohol vil stå frem og innrømme det her. Jeg har lagt merke til at enkelte brukere ofte rangler og virker påvirket i helgene, men det er jo ikke dermed sagt at de har alkoholproblemer.

Jeg har ikke slike problemer, men jeg er datter av en alkoholiker.

Skrevet

Vi drikker alt for lite alkohol.

Skapet er fullt av vinflasker som er vunnet i lotteri eller kommet som gave fra folk.

Vi har juleøl fra i fjor, og cider som vi ikke aner hvem som har satt igjen her. Vi har også noe russian blandevann, som egentlig burde vært kastet.

Lageret av sprit blir sikkert stående til ungene begynner å stjele av det. Den eldste er 11, så det tar nok noen år til enda ;o)

Skrevet

Skapet er fullt av vinflasker som er vunnet i lotteri eller kommet som gave fra folk.

Vi har juleøl fra i fjor, og cider som vi ikke aner hvem som har satt igjen her. Vi har også noe russian blandevann, som egentlig burde vært kastet.

Lageret av sprit blir sikkert stående til ungene begynner å stjele av det. Den eldste er 11, så det tar nok noen år til enda ;o)

Dette hørtes meget kjent ut!

Akkurat sånn er det hos oss også..

Skrevet

Sånn er det hos oss også. Her for noen måneder siden tømte jeg og gummen riktignok fem flasker vin. Dessverre bokstavelig talt: Vi måtte helle ut vinen, for den var blitt dårlig :-(

I utgangspunktet liker jeg godt vin, og synes det er deilig å sprette ei vinflaske en gang i blant, men det blir ikke så ofte i praksis.

Nå er det forresten snart min tur med "kjerringkveld" for damene i gata, så da er det håp om å redusere vinbeholdninga :-)

Gjest Vin er kos=)
Skrevet

Problemet er vel at de fleste med et alkoholproblem, fornekter det eller innser ikke selv at de har et problem. Dermed vil du vel heller ikke få så mange svar her inne.

Hvorfor drikker dere så lite da?? Liker dere ikke alkoholsmaken? Eller prøver man å være "flink" her?

Skrevet

Hvorfor drikker dere så lite da?? Liker dere ikke alkoholsmaken? Eller prøver man å være "flink" her?

Jeg drikker rødvin hver helg og så hender det noen ganger midt i uken også. Jeg drikker når jeg vil, og når det passer. Jeg drikker alene og jeg drikker sammen med andre. Noen ganger drikker jeg meg full.

Men jeg kan la være om jeg vil, men jeg vil ikke.

Skrevet

Betviler sterkt at jeg har det. Drikker alkohol kanskje 4-5 ganger i året, og halvparten av gangene omtrent et halvt glass vin. De andre gangene er jeg på fest og kan kjenne at jeg blir påvirket.

Har til dags dato aldri vært fyllesyk, selv om det tidligere vært inntatt ganske store mengder, og jeg har vært rimelig påseilet :)

Skrevet

Jeg har i alle fall ikke noe problem. Drikker 1 glass vin ca 3-4 ganger i året, og annen alkohol liker jeg ikke.

Gjest MedicNerd
Skrevet

Jeg drikker rødvin hver helg og så hender det noen ganger midt i uken også. Jeg drikker når jeg vil, og når det passer. Jeg drikker alene og jeg drikker sammen med andre. Noen ganger drikker jeg meg full.

Men jeg kan la være om jeg vil, men jeg vil ikke.

Jeg har perioder, stort sett ganske korte, hvor jeg drikker på kveldene for å få slappe av nok til at jeg greier å sove. Det velger jeg å kalle en selvmedisinering jeg må ta på alvor så det ikke sklir ut. Jeg er ikke avhengig av alkohol, men jeg har nok et litt usunt forhold til det. Noe mange nordmenn er kjent for.

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg har absolutt ikke et alkoholproblem, men har nok litt mer kontinentale vaner. Kan fint ta et glass vin eller to en hverdag. Noen perioder kan jeg ta noen glass flere ganger i uken, andre ganger er det sjeldnere - spørs hva som skjer.

Men grøftefylla har jeg ingenting til overs for

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...