Gå til innhold

Er DU en klemmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns ærlig talt at klemming kan virke invaderende på folk som ikke ønsker dette!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg klemmer! Men det begynte jeg med før det ble "mote" for 5-6 år siden. -Mener selvsagt ikke at folk ikke klemte før det, men på et tidspunkt to det litt av. Fjortiser skal helst kysse hverandre på begge kinn, det blir for mye for meg.

Jeg klemmer familie og venner. Begynte med det fordi jeg syntes det var koselig, og fordi fysisk kontakt ikke har vært naturlig hjemme hos meg - jeg ville ikke ha det så "kaldt" i min familie som det jeg vokste opp med.

Er klemming mote? Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til at det klemmes mer nå enn for noen år siden.

Gjest Niccola
Skrevet

Er klemming mote? Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til at det klemmes mer nå enn for noen år siden.

Ikke nå lenge ;-)

Men jeg personlig syntes det "tok litt av" for 5-6 år sden, da det helt plutselig var klemming overalt. Særlig blant fjortisene, både når de møttes og når de sa hade. Har ikke så mye med fjortiser å gjøre, men det er mange skoleungdom på bussen min, og da ble det veldig påtakelig at så mange skulle klemme og kysse på hverandre så de nesten ikke rakk å gå av bussen på holdeplassen :-)

candyqueen_83
Skrevet

Nei, jeg er ingen klemmer. Klemmer kjæresten, og bikkja da ;O)

Gjest Jeg er en klemmer
Skrevet

Helt feil! Jeg har vokst opp med klemmer i mitt eget hjem, men liker det absolutt ikke selv.

Dessuten ser jeg på mine barn at den ene jenta elsker å klemme, mens den andre helst trekker seg unna de fleste klemmer.

Begge er vant til mye kos og klem fra oss foreldre altså!!

Dette er personbetinget og ikke nødvendigvis hva man er lært opp til.

Og for all del!! Ikke klem på personer som ikke liker det! Du merker vel forskjell på responsen du får? Vær litt obs på dette!

Hva da "feil"?

Jeg skriver at felles for de jeg har kjent gjennom tidene er at de ikke er vant til klemming hjemmenfra, det er da ikke ensbetydende med at hele verden er sånn.

Ikke vær så hårsår!

Og responsen, den er meget positiv. Selvsakt så henger jeg meg ikke rundt halsen på gudoghvermann, men dette kommer jo helt ann på situasjon, sted, hvem osv. Og den responsen jeg har fått hittils er veldig bra.

Noen kan bli litt "paffe" med en gang men en ser tydelig etterpå at de tiner opp og er litt ekstra blide, vanskelig å forklare. Neste gang det er klemmetid så er de helt med på notene.

Så min erfaring, som igjen ikke er ensbetydende med hele verden, er at folk, selv de som ikke er vant med det, synes det er koselig med klemming.

Skrevet

Hva da "feil"?

Jeg skriver at felles for de jeg har kjent gjennom tidene er at de ikke er vant til klemming hjemmenfra, det er da ikke ensbetydende med at hele verden er sånn.

Ikke vær så hårsår!

Og responsen, den er meget positiv. Selvsakt så henger jeg meg ikke rundt halsen på gudoghvermann, men dette kommer jo helt ann på situasjon, sted, hvem osv. Og den responsen jeg har fått hittils er veldig bra.

Noen kan bli litt "paffe" med en gang men en ser tydelig etterpå at de tiner opp og er litt ekstra blide, vanskelig å forklare. Neste gang det er klemmetid så er de helt med på notene.

Så min erfaring, som igjen ikke er ensbetydende med hele verden, er at folk, selv de som ikke er vant med det, synes det er koselig med klemming.

Jeg tror ikke-klemmere bare resignerer, fordi klemmere enten må bli avvist på en noe uhøflig måte eller godtas.

Jeg kan garantere deg at bare fordi jeg ikke protesterer høylytt, så har jeg ikke et ønske om å bli omfavnet av mennesker jeg ikke føler slik nærhet til overhodet. Det gjør meg ukomfortabel. Det synes der i mot ikke utenpå meg.

Gjest Klemmebomsen
Skrevet

Jeg er en klemmer, men det er ikke noe jeg har hjemmefra. Jeg har aldri klemt mine foreldre og har aldri sett dem klemme hverandre eller gi hverandre kjærtegn.

I voksen alder har jeg klemt søsknene mine, men det er mest for "syns skyld", jeg tror vi alle føler at det blir kunstig. En av dem har en teknikk der det ser ut som om vi klemmer, men kinnene berører ikke hverandre.

Min egen mann og barn klemmes daglig. Jeg klemmer også venner og svigerfamilie.

Jeg setter veldig stor pris på en god klem, det betyr mye.

Men jeg klemmer ikke "hvem som helst". Hvis jeg merker at de nøler, så lar jeg være, jeg vil ikke trenge meg på noen.

Er det miljøet som har påvirket deg til å bli en klemmer da, siden du ikke er vant med det hjemmefra? Eller er det bare en egenskap du har kommet fram til at du vil ha helt av deg selv?

Gjest Klemmebomsen
Skrevet

Jeg er heller ingen typisk klemmer. Har ingenting imot å gi og få klem, men jeg er ikke akkurat den som legger opp til klemmen ;)

Jeg vet ikke om det har sammenheng med klemmevaner, men jeg har litt problemer med sjargongen på f.eks. Facebook der enkelte skriver: "Hei, vennen" eller "søta" osv til venninnene sine. Det virker så påtatt dikke-dikkete. Slike ting blir jeg litt sånn "blæh" av ;-P

Synes dette er litt samme sjanger ja. Føler at klemmerne ofte er de samme som sier "hei vennen" eller "hei beib" o.l til vanlige venner på facebook eller sms. Synes klemmene og disse "elskverdige" utrykkene mister sin verdi når de brukes så ofte og i alle typer sammenhenger...

Skrevet

Synes dette er litt samme sjanger ja. Føler at klemmerne ofte er de samme som sier "hei vennen" eller "hei beib" o.l til vanlige venner på facebook eller sms. Synes klemmene og disse "elskverdige" utrykkene mister sin verdi når de brukes så ofte og i alle typer sammenhenger...

Det virker iallefall litt påtatt og overfladisk? Jeg får litt sånn fjortissassossiasjoner ;)

Skrevet

Nei, gudene skal vite at jeg ikke er noen klemmer. Kjæresten liker jeg å klemme og kryste og snuse på til stadighet, men bortsett fra ham ønsker jeg kun fysisk kontakt med dyr. Jeg slår labbene rundt halsen på hunder jeg kjenner når vi møtes.

Gjest ikke klemmer
Skrevet

Jeg klemmer aldri noen på eget iniativ. Jeg tar i mot klemmer, men liker det ikke særlig godt.

Mannen min klemmer jeg stadig for det er så deilig å slenge seg rundt halsen på han.

Mine kollegaer vet det og syns det er helt greit, de andre får klem av dem mens de sier det fint til meg at "du får ingen" ;)

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg gir ofte klemmer. Når jeg treffer venner og når vi sider hadet er feks en situasjon.

Jeg er også ganske fysisk. Hvis det virker som noen jeg kjenner har det vanskelig klapper jeg gjerne litt på armen eller skuleren.

Men prøver jo selvfølgelig å tilpasse hva som er naturlig for den andre også. Vil ikke invadere. Vi har ulike grenser og det er det viktig å vise respekt for.

Gjest Jeg er en klemmer
Skrevet

Jeg tror ikke-klemmere bare resignerer, fordi klemmere enten må bli avvist på en noe uhøflig måte eller godtas.

Jeg kan garantere deg at bare fordi jeg ikke protesterer høylytt, så har jeg ikke et ønske om å bli omfavnet av mennesker jeg ikke føler slik nærhet til overhodet. Det gjør meg ukomfortabel. Det synes der i mot ikke utenpå meg.

Sikkert mange som du.

Men det er en god del av de tilfellene jeg snakker om også. Når de neste gang tar initiativet til en klem så er sikkert ikke det for at de synes det er utrivlig ;)

Som jeg skrev så klemmer jeg ikke gud og hvermann, slik "nærhet" er tilpasset menneskene, situasjonen etc.

Jeg har i allefall ikke merket negativt av dette, men det er mulig jeg er "flink" til å plukke ut de jeg gir glemmer til.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Er det miljøet som har påvirket deg til å bli en klemmer da, siden du ikke er vant med det hjemmefra? Eller er det bare en egenskap du har kommet fram til at du vil ha helt av deg selv?

Som barn brukte jeg å klemme mødrene til venninnene mine. Jeg kan også huske at jeg på barneleirer fikk kommentarer på at jeg ville gi alle de voksne godnattklem. Så jeg merket nok at jeg hadde behov for klemmer, og benyttet anledningen når jeg kunne finne den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...