Gå til innhold

Pysjamas!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man tak i billige, greie pysjamaser og nattkjoler? Da mener jeg under 200,- for en pysj. Hittil har jeg bare sett dårlig og dyrt utvalg i butikkene... Fins noen bra sider på nettet?

Skrevet

Jeg har to pyamaser, begge i sånn glatt "silkestoff" på utsiden og bomull inni. Tipper at de kostet rundt 300 da de ble kjøpt for noen år siden. De ble trolig kjøpt på Lindex eller Cubus e.l..

Har en deilig bomullspyamasbukse som jeg kjøpte da jeg bodde i Frankrike i 1990/91 - og den er utrolig myk og god. SKjorta ble tynnslitt for noen år siden, så den måtte jeg kaste, men buksa er god.

Men jeg bruker pyamasene lite, stort sett hvis jeg er på tur - eller hvis det er gruelig kaldt om vinteren....

Skrevet

Det er best å sove naken da.

Sant nok det, men jeg tenker mer på sånn "daffe inne" klær som er litt mer behagelig å ha på enn jeans osv..

Gjest Elextra
Skrevet

Tviler sterkt på at man finner en god pysj til under 200 :).

Selv klarer jeg meg fint uten ;)

Skrevet

Hehe, kler du deg om natten i tilfelle evakuering?

;-) Nei, men jeg begynte med nattøy (igjen) da vi fikk barn - plutselig måtte man opp midt på natten og kanskje vandre rundt på gulvet for å roe... greit å være ferdigkledt;-) Og også under ammingen - jeg fikk ikke til å amme liggende i starten, så jeg satte med halvveis opp i senga. Jeg ble veldig kald på den skulderen/overarmen og brystet som det ikke lå en varm unge på.

Siden har jeg likt det slik. Synes det er rart at folk sover nakne når unger kommer oppi senga osv.

Skrevet

Tviler sterkt på at man finner en god pysj til under 200 :).

Selv klarer jeg meg fint uten ;)

''Tviler sterkt på at man finner en god pysj til under 200 :).''

Kommer vel an på hva man legger i "god". Hvis man mener et plagg som holder godt på farge og fasong selv etter mange vask og ikke bli nuppete, er jeg enig.

Men hvis man mener en pysj i et mykt stoff og med en fasong/utforming som ikke strammer eller på annet vis er ubehagelig å ha på seg, så tror jeg svaret er absolutt "ja".

Gjest Elextra
Skrevet

;-) Nei, men jeg begynte med nattøy (igjen) da vi fikk barn - plutselig måtte man opp midt på natten og kanskje vandre rundt på gulvet for å roe... greit å være ferdigkledt;-) Og også under ammingen - jeg fikk ikke til å amme liggende i starten, så jeg satte med halvveis opp i senga. Jeg ble veldig kald på den skulderen/overarmen og brystet som det ikke lå en varm unge på.

Siden har jeg likt det slik. Synes det er rart at folk sover nakne når unger kommer oppi senga osv.

Selv liker jeg å ligge i nettoen, men har en morgenkåpe nær sengen. Tenker ikke over at det er noe rart om barn kommer oppi sengen (ikke så ofte lenger) fordi jeg er uten klær - de forventer ikke at jeg er kledd der.

Gjest Elextra
Skrevet

''Tviler sterkt på at man finner en god pysj til under 200 :).''

Kommer vel an på hva man legger i "god". Hvis man mener et plagg som holder godt på farge og fasong selv etter mange vask og ikke bli nuppete, er jeg enig.

Men hvis man mener en pysj i et mykt stoff og med en fasong/utforming som ikke strammer eller på annet vis er ubehagelig å ha på seg, så tror jeg svaret er absolutt "ja".

Ok, er ikke så bevandret i pysjfaget, men vet at jeg har ville ha problemer med å finne pysjer til barna til under 200, og regner med problemene ville eskalere om det var til meg selv :P

Skrevet

Selv liker jeg å ligge i nettoen, men har en morgenkåpe nær sengen. Tenker ikke over at det er noe rart om barn kommer oppi sengen (ikke så ofte lenger) fordi jeg er uten klær - de forventer ikke at jeg er kledd der.

Morgenkåpa glemte jeg når babyen gråt - da var jeg allerede i den andre etasjen før jeg oppdaget hvor kaldt det var;-)

Sønnen i huset her har fortsatt som fast takst å komme opp i senga vår i 10-15 minutter hver morgen, og selv om vi hadde vent ham til nakne foreldre fra starten av, hadde han sikkert ikke godtatt det i dag;-) De blir litt mer bluferdige med årene;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Morgenkåpa glemte jeg når babyen gråt - da var jeg allerede i den andre etasjen før jeg oppdaget hvor kaldt det var;-)

Sønnen i huset her har fortsatt som fast takst å komme opp i senga vår i 10-15 minutter hver morgen, og selv om vi hadde vent ham til nakne foreldre fra starten av, hadde han sikkert ikke godtatt det i dag;-) De blir litt mer bluferdige med årene;-)

''og selv om vi hadde vent ham til nakne foreldre fra starten av, hadde han sikkert ikke godtatt det i dag;-) De blir litt mer bluferdige med årene''

Skjønner det, kanskje vil jeg tenke annerledes når barna blir litt større. De pleier dessuten ikke å komme opp i sengen vår på morgenen, B-mennesker som de er.

Skrevet

Vedr. utvalget: Vent til _litt_ nærmere jul, da kommer det alltid masse nattøy i butikkene. Virker som om det er nødløsningen på julegaver for mange. Men jeg vet ikke om du finner noe så billig.

Skrevet

Morgenkåpe er så upraktisk når man skal på do...

Skrevet

Morgenkåpe er så upraktisk når man skal på do...

Det er lov å vippe opp morgenkåpa før man setter seg ned da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...