Gå til innhold

Rengjøring av malerruller - grrrrrrrr

Anbefalte innlegg

Gjest Malerulla
Skrevet

Noen som har godt tips å komme med. Hvordan gjør en det enklest. Har spandert et par skikkelig dyre malerruller, de billige gir mye dårligere resultat. Har lest at de kan oppbevares i plast mellom malingsstrøka, men hvor lenge kan de oppbevares slik før de må rengjøres= Ei uke ?

Gjest hos oss
Skrevet

Vi hadde et større maleprosjekt i fjor, og da oppbevarte jeg rullene i plast, i fryseboksen, mens jeg holdt på. Vi holdt på i fem uker, og rullene var helt ok helt til slutten. Det gikk maks tre-fire dager mellom hver gang jeg brukte dem. Vasket dem aldri.

Når maleprosjektet var over, kastet jeg dem. Erfaringsmessig er dyre ruller også stive og vonde å bruke hvis de har ligget lenge selv etter en grundig vask.

Gjest Malerulla
Skrevet

Vi hadde et større maleprosjekt i fjor, og da oppbevarte jeg rullene i plast, i fryseboksen, mens jeg holdt på. Vi holdt på i fem uker, og rullene var helt ok helt til slutten. Det gikk maks tre-fire dager mellom hver gang jeg brukte dem. Vasket dem aldri.

Når maleprosjektet var over, kastet jeg dem. Erfaringsmessig er dyre ruller også stive og vonde å bruke hvis de har ligget lenge selv etter en grundig vask.

Tusen takk for supert tips! Det skal jeg jamenimeg følge.

Gjest hos oss
Skrevet

Tusen takk for supert tips! Det skal jeg jamenimeg følge.

:-)

det er jo avhengig av at man maler med samme maling / farge, da (hvis man ikke skal vaske dem underveis mener jeg).

Gjest Malerulla
Skrevet

:-)

det er jo avhengig av at man maler med samme maling / farge, da (hvis man ikke skal vaske dem underveis mener jeg).

Jeg unner meg to ruller jeg! :-) En til hver farge. Det er det verdt for å slippe unna rengjøringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...