Gå til innhold

Lov med varm varm drikke på tur i barnehagen?

Gjest Provosert mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Er dette tema for en psykiater??

Hallo-hallo!

Kanskje lurt å sjekke hvilket forum innlegget er postet i, før du hisser deg opp?

Jeg er alldeles ikke hissig men i og med at psykiater svarer regner jeg med at vedkommende har betalt for å få svar fra fagperson?Sånn var det iallefall tidligere når det sto en rød prikk foran spørsmålet så var det adressert til en fagperson! det var derfor jeg reagerte men mulig jeg tok feil. Jeg klarte jo iallefall å hisse opp både deg og flere andre her så det var jo morro for meg vettu!

Synes bare at det blir mye tullediskusjoner her inne på Dol når det man hisser seg mest over er om man skal ha med varm drikke i bhg eller ikke! Bry dere nå om det som er viktig da i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Liliaceae

4

• laban

3

• morsan

3

• KaVa

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er alldeles ikke hissig men i og med at psykiater svarer regner jeg med at vedkommende har betalt for å få svar fra fagperson?Sånn var det iallefall tidligere når det sto en rød prikk foran spørsmålet så var det adressert til en fagperson! det var derfor jeg reagerte men mulig jeg tok feil. Jeg klarte jo iallefall å hisse opp både deg og flere andre her så det var jo morro for meg vettu!

Synes bare at det blir mye tullediskusjoner her inne på Dol når det man hisser seg mest over er om man skal ha med varm drikke i bhg eller ikke! Bry dere nå om det som er viktig da i det minste!

Det er da ingenting son hindrer de som er fagpersoner på ett forum i å ta del i diskusjoner på andre forum? Den røde prikken kommer når noen med en slik brukerkonto har postet i tråden, ikke når trådstarteren betaler. Det blir rød prikk om webmaster poster, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er dette tema for en psykiater??

Det er da ingenting son hindrer de som er fagpersoner på ett forum i å ta del i diskusjoner på andre forum? Den røde prikken kommer når noen med en slik brukerkonto har postet i tråden, ikke når trådstarteren betaler. Det blir rød prikk om webmaster poster, også.

Javel men da har jeg altså misforstått dette! Beklager så meget.

Synes likevel at man bør diskutere det som er viktig og kald/varm/sukkerdrikke er IKKE et tema man bør diskutere i dagevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes likevel at man bør diskutere det som er viktig og kald/varm/sukkerdrikke er IKKE et tema man bør diskutere i dagevis!

Det er derfor de fleste forum er delt opp i forskjellige underforum og tråder, for at det skal være mulig å ta del i diskusjonene som interesserer oss og hoppe over resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke opp til deg å bestemme hva som er interessant å diskutere eller ikke, og i hvor lang periode dette kan diskuteres - ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes likevel at man bør diskutere det som er viktig og kald/varm/sukkerdrikke er IKKE et tema man bør diskutere i dagevis''

Poenget her er jo ikke kald/varm drikke, men om hvem som skal bestemme om ungene våre skal drikke varm/kald drikke. Og da de fleste på foreldreforum synes at ungene er viktig, så blir dette faktisk et viktig prinsippielt spørsmål.

Ja, det er mye som er uviktig i det store bildet, men vi må av og til dykke ned i detaljene for å få dybden i det store bildet - sånn er det bare.

Jeg forstår at dette ikke er et viktig spørsmål for deg - og det er jo helt OK. Da er det jo bare å ignorere tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''burde vi ikke egentlig skamme oss?????????????''

Dette utsagnet er for meg å være hissig, hvorfor så overdreven tegnsetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la være å svare da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drvalley med tur bål og kaffe nesten hver dag

Varm drikke er ikke temaet.

For meg er dette temaet:

Det er viktig for folkehelsen at befolkningen blir glad i naturen og turer i skog og mark. Barn i "søndag er turdag"-familier får et godt utgangspunkt i livet.

Da er det viktig at tur forbindes med noe positivt. Tur er mosjon, naturopplevelser, avkobling, frihet, tid til ettertanke, men også bål og god mat og drikke. Bål og varm drikke er obligatorisk på tur. Siden de fleste barnehagebarn ikke drikker kaffe, er varm sjokolade og tur knyttet sammen som "Fadervår og amen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Er dette virkelig et tema å ta opp med pyskiateren?

Synes dette sier noe om hva vi i "verdens beste land" har av utfordringer i hverdagen.....burde vi ikke egentlig skamme oss?????????????

Redaksjonen ville sette pris på om det ble utvist større toleranse i forhold til andre brukere. Spørsmål som er seriøst stilt, bør kunne besvares på en ryddig måte.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lagt på forum for småbarnsforeldre og ingen har bedt om noe fagråd.

NHD svarer iblant på andre fora også, på eget initiativ.

Siden han ikke er småbarnsfar lenger, fikk han en liten realitetsorientering av noen av forumets faste brukere :-)

Jeg tror ikke det er noen som trenger å skamme seg.

''Siden han ikke er småbarnsfar lenger, fikk han en liten realitetsorientering av noen av forumets faste brukere :-)

''

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunnivar

Det er det dummeste jeg har hørt! Det er bra for kroppen å drikke noe varmt når man er kald og er ute hele dagen. Hvis man vil være sunn så kan man lage sin egen kakao av pulver og lit sukker, eller smelte litt sjokolade i varm melk. Det er nok bedre enn de ferdigposene. Hos oss får de ha med hva de vil, selv om de er på tur hver dag, men søte drikker drikkes til måltidet. Vann drikkes utenom. Da ødelegges ikke tennene, og det er bedre for blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare helt tåpelig og du må ikke finne deg i en sånn overkjøring.

Tror faktisk ikke jeg ville brydd meg med å ta opp dette i foreldregruppa engang. Men rett og slett slått fast ovenfor barnehagepersonalet og de andre foreldrene at du forbeholder deg retten til å bestemme selv hva barnet ditt skal ha i termosen. Sikkert mange som er enige med deg men ikke tør å opponere.

Var det ikke forresten en undersøkelse nylig som viste at sjokolademelk var den beste drikken etter fysisk aktivitet? Proteinrik og nyttig? Fortell det du til alle de "superforeldrene" som sikkert selv tyller i seg litervis med usunn sportsdrikk etter trening.

Bra innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tur, i vinterhalvåret, og det eneste de får lov å drikke er kaldt vann? Trodde først barnehagen var redd for brannskader, men at enkelte foreldre ikke vil at barna skal få i seg så mye sukker, og derfor skal bestemme over resten av "rettferdighetshensyn" er jo helt urimelig. Når barna får med seg kakao hjemmefra er det jo også opp til foreldrene hvor mye sukker de vil ha i kakaoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...