Liliaceae Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Tenkte å ta med et barn til svømmehallen en morgen før skolen. Da er pappaen hjemme med de andre barna, så jeg står fritt til å ta med meg en av gangen. Tenkte en gang i uken, slik at det blir en gang hver 3. uke for barna. Hvis jeg er flink til å gjøre dette, vil det jo bli litt systematisk trening, eller er det for sjeldent? Er det noen som har prøvd å stå opp grytidlig for å dra i svømmehallen med barn? Er det et ork og mas, eller en koselig aktivitet? Barna må da stå opp en halvtime før de pleier i dag. Tenkte å ta med termos med noe varmt og lage en deilig matpakke vi spiser i svømmehallen før vi drar til skolen/barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 har ikke gjort det, men høres kjempehyggelig ut! Skulle ønske jeg hadde tid til det.. jeg står opp 6 og må dra 7, så tvilsomt at svømmehallen er oppe kl. 5. Det blir trening ja.. tre ganger i uka er flott! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette avhenger sikkert veldig av om barna er A eller B menneske. Snuppa her i huset hadde nok halshugget meg om jeg kom med det forslaget. Ho sover lengst mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 har ikke gjort det, men høres kjempehyggelig ut! Skulle ønske jeg hadde tid til det.. jeg står opp 6 og må dra 7, så tvilsomt at svømmehallen er oppe kl. 5. Det blir trening ja.. tre ganger i uka er flott! ) Tror ho mente å gjøre dette en gang i uka, og rullere på barna så de kom i svømmehallen hver 3. uke. Men trening 1 gang pr uke er bedre enn ingenting:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det hadde aldri ramlet meg inn å vekke opp småbarn for å dra i svømmehallen. Hvorfor ikke gjøre det til en aktivitet for hele familien, i helga for eksempel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 ''Hvis jeg er flink til å gjøre dette, vil det jo bli litt systematisk trening, eller er det for sjeldent?'' Mener du for deg eller for barna? For deg vil jeg anta probemet mer ligger i om man får trent noe særlig når man har barn å ta seg av, ikke at det blir "bare" en gang i uka. Så jeg ville ikke valgt dette først av fremst av hensyn til egen trimming, men hvis du & barna liker dette og ikke synes det blir stress, må det jo være en hyggelig ting. Sikkert flott for barna å få mor for seg selv innimellom også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Syns det hørtes koselig ut jeg:-) Og en halvtime tidligere enn vanlig er jo ikke mye når det er snakk om en gang hver tredje uke for hvert barn! Tror begge mine hadde syns det var kjempestas, selv om spesielt den ene er glad i å sove på morgenen. Alenetid med mamma tror jeg er verdt ganske mye!! Som trening er det nok ikke noe å basere seg på, men som kos syns jeg det hørtes helt topp ut:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Syns det hørtes koselig ut jeg:-) Og en halvtime tidligere enn vanlig er jo ikke mye når det er snakk om en gang hver tredje uke for hvert barn! Tror begge mine hadde syns det var kjempestas, selv om spesielt den ene er glad i å sove på morgenen. Alenetid med mamma tror jeg er verdt ganske mye!! Som trening er det nok ikke noe å basere seg på, men som kos syns jeg det hørtes helt topp ut:-) Tenkte ikke på trening for egen del. Mellomste svømmer veldig bra under vann, og jeg tenkte vi kunne bruke alene-tiden på litt svømmetrening. Eldste er svømmedyktig, men litt "pysete" på dypet, og hadde håpet at jeg med litt alene tid med henne, villa klare å gjøre henne tryggere på dypet også. Men, mulig én gang hver 3. uke er for lite for å få fremdrift. Men tenker som så at dette kommer jo i tillegg til at vi som familie drar alle mann alle på badet. Da vil vi ikke ha anledning til å bruke svømmehallen når det er få folk der. Tvert i mot myldrer det folk de gangene vi er der. Den yngste har dessuten en vane å ønske å få oppmerksomhet hele tiden av meg og skal kose og leke i vannet, noe som er veldig hyggelig. Men da er det ikke så lett å få fokus på svømmetrening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 har ikke gjort det, men høres kjempehyggelig ut! Skulle ønske jeg hadde tid til det.. jeg står opp 6 og må dra 7, så tvilsomt at svømmehallen er oppe kl. 5. Det blir trening ja.. tre ganger i uka er flott! ) Mulig jeg gjør det to ganger i uken - hvis jeg orker! Men tre ganger i uken blir nok litt i overkant.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 ''Hvis jeg er flink til å gjøre dette, vil det jo bli litt systematisk trening, eller er det for sjeldent?'' Mener du for deg eller for barna? For deg vil jeg anta probemet mer ligger i om man får trent noe særlig når man har barn å ta seg av, ikke at det blir "bare" en gang i uka. Så jeg ville ikke valgt dette først av fremst av hensyn til egen trimming, men hvis du & barna liker dette og ikke synes det blir stress, må det jo være en hyggelig ting. Sikkert flott for barna å få mor for seg selv innimellom også:-) He, he, mente vel svømmetrening for barna! Jeg får nok ikke trent noe særlig. Kanskje med eldste som er svømmedyktig. Men aller mest for kos og alenetid. Dernest håper jeg at de får det lille puffet som gjør at mellomste klarer å svømme med hodet over vann også, og eldste blir tryggere på dypet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Det hadde aldri ramlet meg inn å vekke opp småbarn for å dra i svømmehallen. Hvorfor ikke gjøre det til en aktivitet for hele familien, i helga for eksempel? Vi er rett som det er i svømmehallen alle 5. Men treåringen tar nesten hele min oppmerksomhet og da er det vanskelig for meg å hjelpe de andre jentene med svømmeopplæring. Dessuten er det også alltid masse folk i bassenget når vi er der hele familien, og ikke så lett å få svømt da.. Vi får ikke lov til å drive svømmeopplæring i det dype bassenget, for de som trener skal ikke bli forstyrret av oss som vil "gå i veien" for treningen deres.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette avhenger sikkert veldig av om barna er A eller B menneske. Snuppa her i huset hadde nok halshugget meg om jeg kom med det forslaget. Ho sover lengst mulig. He, he, ja jeg vil jo på ingen måte tvinge de opp for at "nå skal vi ha det gøy sammen!" De må ønske det selv også. Mellomstejenta skal jeg ha med først, og hun ble overlykkelig! Hun er som fisken i vannet og gleder seg enormt til en kosedag, som hun sier..! Ikke noe problem å stå opp en halvtime før mener hun! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis dere er morgenfulger, så kan dette sikkert være koselig, og jeg forstår godt ditt behov for alenetid med ett og ett barn :-) Men jeg skjønner ikke hvordan du får det til at de må stå opp bare en halvtime tidligere enn vanlig? Det går jo ca en halvtime til avkledning og påkledning + selve badetiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis dere er morgenfulger, så kan dette sikkert være koselig, og jeg forstår godt ditt behov for alenetid med ett og ett barn :-) Men jeg skjønner ikke hvordan du får det til at de må stå opp bare en halvtime tidligere enn vanlig? Det går jo ca en halvtime til avkledning og påkledning + selve badetiden. De står opp vanligvis halv syv og går hjemmefra litt før åtte. Bruker da altså en og en halv time på å kle på seg, spise frokost og lage matpakker og pusse tenner. Rydder litt på badet hvis de har tid og rer sengene sine. Åpner gardiner og pakker ned de siste tingene de skal ha med i sekken. De koser seg gjerne med maten og kan godt bruke en time hvis de har tid til det! Når vi skal svømme planlegger jeg å stå opp litt før seks og ordner matpakker og drikke. Vekker barnet kl. 6, som da kler på klærne som er lagt klare dagen før. Det tar da 5-10 min og vi er i svømmehallen halv syv. Vi må da dra fra svømmehallen litt over åtte for å rekke skolen, men får en og en halv time til dusjing, spising og svømming. Rekker jo fint å svømme i 45 min., for når jeg har barnet alene går det jo veldig mye raskere når jeg kan hjelpe til i garderoben og i dusjen. Vi får lov til å ta med mat inn i svømmehallen. Tenkte vi spiser litt etter halv åtte og går rett i dusjen etterpå. Jeg tilrettelegger der jeg kan for at ting skal gå raskt og samtidig være hyggelig. Men, ja, det kan jo skje uforutsette ting da som gjør at tidskjemaet ryker. Synes i alle fall det er verdt å prøve! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 He, he, ja jeg vil jo på ingen måte tvinge de opp for at "nå skal vi ha det gøy sammen!" De må ønske det selv også. Mellomstejenta skal jeg ha med først, og hun ble overlykkelig! Hun er som fisken i vannet og gleder seg enormt til en kosedag, som hun sier..! Ikke noe problem å stå opp en halvtime før mener hun! Go for it!!! Så lenge dere begge har lyst så er det jo bare å dra. Og om dere etterpå finner ut at det ikke fungerer så bra, så er det jo bare å droppe det neste gang. Ganske enkelt egentlig:-) Kos dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvillingmamma Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Høres supert ut! Deilig å ha alenetid med barna 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Etter reaksjonene å dømme er det mange mødre her med masse energi om morgenen. For min del hadde det aldri vært aktuelt å styre med noe slikt ... Hos oss hadde det blitt stress både for store og små. Jeg skjønner ikke helt hvilken nytte et barn har av å være i svømmehallen tidlig om morgenen ... (Det virker på meg at det her er snakk om å tilfredsstille den voksnes behov for trening?) Men der har du meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Etter reaksjonene å dømme er det mange mødre her med masse energi om morgenen. For min del hadde det aldri vært aktuelt å styre med noe slikt ... Hos oss hadde det blitt stress både for store og små. Jeg skjønner ikke helt hvilken nytte et barn har av å være i svømmehallen tidlig om morgenen ... (Det virker på meg at det her er snakk om å tilfredsstille den voksnes behov for trening?) Men der har du meg Trening for meg blir det neppe, nei! Mitt mål for denne morgenen er at jeg og en datter har alenetid sammen. Jeg er der ene og alene for henne. Motivere til svømming, hjelpe henne der hun ønsker det, leke og ha det gøy sammen. Og en bonus hvis dette kan bidra til enda bedre svømmeferdigheter. Klart jeg kunne ha dratt på ettermiddagen, men hvis jeg da alltid må ha med treåringen, får jeg ikke konsentrert meg om skolebarnet. For dessverre er det slik at fire av ukens dager er opptatt med aktiviteter. Da må far eller jeg dra med en av de eldste jentene og den andre forelderen bli hjemme med de to andre. Synes heller ikke jeg kan nekte barna å være med på aktiviteter, fordi de er en søskenflokk på 3 barn. Pga reisevei og alder på barna, kan de ikke komme seg til og fra aktivitetene på egen hånd, slik at én voksen må være med. Den siste dagen får jentene lov til å ha med venner hjem fra skolen. Helgene er vi veldig opptatt, så her handler det om å være kreativ og tenke annerledes. Så lenge barna har lyst, har jeg all grunn til å forsøke i alle fall. Jeg kjenner meg selv så godt at hvis jeg ikke legger dette fast inn i kalenderen, så renner det bort i sanden og det blir så som så med svømmetrening og mor-datter-kos i bassenget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 ''Er det et ork og mas, eller en koselig aktivitet?'' Siden du i det hele tatt vurderer dette, så er dere antagelig en morgenfrisk familie. Her i huset hadde det vært helt uaktuelt. Men, du må jo bare sette i gang å prøve! Det er bare sånn du kan finne ut om det blir en engangsforeteelse eller om du kan kjøre dette fast en gang i uken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Både jeg og barna mine er alt for mye b-mennesker til at vi hadde orket det, men hvis dere er morgenfriske og det ikke blir et problem sånn sett så kjør på! Som svømmetrening for barna vil jeg tro at hver 3. uke blir for sjeldent. Min 4. klassing har hatt svømming annen hver uke både i 1., 2. og 3. klasse og det ble for sjeldent til at h*n gjorde noen fremskritt. Så vi måtte dra på egen hånd en gang i uka, da gikk det fort framover. Men antagelig vil det bli en hyggelig stund, og sikkert flott for barna. Så bare sett i gang du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.