Gjest Moviemama Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har en straks 7-åring som er ekstremt interessert i dinosaurer. Kjempemorro, det og vi gleder oss alle mann til å dra til Oslo i slutten av mnd på Dinosaur-show. Nå har jeg kjøpt alle disse Jurassic Park-filmene (julegave, tenkte jeg) fordi han er så interessert. Problemet er at det står 11 årsgrense på de. Filmene begynner jo å bli en del år gamle og er kanskje ikke like "skumle" nå som når de først kom? Ville dere latt han se filmene sammen med en voksen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest filmijula Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Absolutt, men helst med en voksen ved siden av. .Flott gave!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moviemama Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Absolutt, men helst med en voksen ved siden av. .Flott gave!! Ja, ikke sant? Moro at han endelig er blitt så stor at vi kan se på filmer sammen som mamma også liker. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja, det ville jeg latt han få lov til. Kommer de ikke inn på kino med 11-årsgrense når de er 7, så sant de er med en myndig person. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja, ikke sant? Moro at han endelig er blitt så stor at vi kan se på filmer sammen som mamma også liker. Takk for svar! Jeg husker jeg så dem som voksen, og de skremte vannet av meg, men jeg er muligens en sart sjel....Min 9 åring hadde ikke fått sett dem. Men generelt tror jeg barn tåler mer nå enn før når det gjelder film. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moviemama Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg husker jeg så dem som voksen, og de skremte vannet av meg, men jeg er muligens en sart sjel....Min 9 åring hadde ikke fått sett dem. Men generelt tror jeg barn tåler mer nå enn før når det gjelder film. Ja, det er akkurat det samboer sa til meg også. 11 års-grense i dag er ikke som 11 års-grense den gangen filmene ble lagt. Og tror egentlig barn nå har sett og hørt mye mer enn det vi hadde når vi var på den alderen. Tror det skal gå greit, jeg. Gleder meg allerde til å krølle meg ned i sofaen sammen med han etter jul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du kjenner barnet ditt og vet hva han er redd for/hva han takler mm. Jeg lot min 6 åring se en Svein og Rotta film med 7 års grense og hun ble veldig redd men hun har sett andre filmer hvor hun ikke har blitt redd med høyere aldersgrense....de setter 7 år hvis det kan være noe som ikke passer små barn men 11 års grense er mer voldsomt, noen barn blir jo redd for dinosauser bare så det kommer an på...ville latt han få se hvis han ikke blir skremt av dinosaurer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moviemama Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du kjenner barnet ditt og vet hva han er redd for/hva han takler mm. Jeg lot min 6 åring se en Svein og Rotta film med 7 års grense og hun ble veldig redd men hun har sett andre filmer hvor hun ikke har blitt redd med høyere aldersgrense....de setter 7 år hvis det kan være noe som ikke passer små barn men 11 års grense er mer voldsomt, noen barn blir jo redd for dinosauser bare så det kommer an på...ville latt han få se hvis han ikke blir skremt av dinosaurer. Nei, han blir ikke skremt av dinosaurer. Og han er flink til å skjønne hva som "er på ekte", som han sier, eller filmjuks. Han har massevis av spill og bøker om de og har sett dokumentarer og filmer med dinousaurer som sloss og spiser hverandre uten at han har blitt redd av det. Så dette går nok bra! Hvis han skulle bli littegranne skremt så er det jo ikke langt til armkroken til mamma heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Vår snart åtteåring er også veldig interessert i dinosaurer, har vært det i mange år. Han har sett drøssevis av dokumentarer og andre barnefilmer med dinosaurer. Jurrasic park ville jeg likevel ikke drømme om å vise han enda. De er skumle!! Og se at dinosaurer spiser hverandre på dokumentar er nok ikke like skummelt. Vi skal også på Walking with dinosaurs, og gleder oss stort:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Mine barn så en Jurassic-film sammen med oss voksne da de var ca. fem og syv år (evt. fire og seks). Eldstemann syntes det var kjempeskummelt! Men jeg har ganske andre grense for hvilke filmer de får se når det er sammen med oss og dessuten hjemme, hvor det er langt mindre skummelt enn i en mørk kinosal. Er mye mer betenkt på å la dem se blind vold og folk som er slemme på "voksenvis" enn skumle dinosaurer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Min datter fikk se begynnelsen av Jurassic Park som 5/6 åring ved en feiltagelse (pappaen sovnet på sofaen og filmen begynte...) Hun er 9 år nå og har framdeles mareritt om den første scenen hvor dinosauren spiser mannen som ikke rakk å komme seg vekk. Selvfølgelig kan det være annerledes å se filmen sammen med trygge voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Dette kommer jo veldig an på barnet. Dersom han er redd for alt mulig, så hadde jeg drøyd dette. Dersom han er rolig, fornuftig og lite engstelig så hadde jeg gjort det. (Altså sett filmen sammen den første gangen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg synes Jurassic Park er skummelt selv, jeg! Men jeg er ganske lettskremt og liker ikke skumle filmer i det hele tatt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvis han skal være på på showet kan du trygt la han se filmene. Showet er nok mer skummelt vil jeg tro.. Har lest at rexen strekker seg seks meter utover publikum, hadde blitt nervøs av å titte inni kjeften på det beistet selv jeg. Hadde lyst til å ta med poden min, men skjønte fort han er altfor altfor liten, han er bare 4 da.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.