Gå til innhold

Har arbeidsgiver sjekket deres face-profil?

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Jo, jeg vet man kan... Men foreløpig har jeg ikke hatt behov for det - legger ikke ut så veldig mye tull eller veldig mye privat der...

Best å være påpasselig ja :-) Eneste er om man har venner med tendens til å legge ut lite flatterende bilder og tagge deg, men det gjelder vel mest for fjortiser på fylla ;-)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

6

• morsan

4

• Ysah

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Min Facebookprofil er også relativt harmløs.

Poenget er at det er et overtramp fra en fremtidig arbeidsgiver å kreve tilgang til noe som skal være en privat sfære. Facebookprofilen min er et sted for meg og mine venner, og samtalene på veggen etc bærer preg av internhumor og av at vi kjenner hverandre godt. Det er helt sikkert mye der som kan misforstås av en utenforstående.

Jeg syns ikke man kan kalle det referansesjekk og så skal det være greit. Referansesjekk kan man ta den vanlige veien, gjennom referansepersoner arbeidsøkeren har oppgitt i søknaden sin. Enkelte ting hører privatlivet til, og et arbeidstaker - arbeidsgiver forhold er nå en gang også basert på tillit. Hvis den tilliten forsvinner helt sitter vi igjen med et samfunn og en kultur i alle fall jeg er usikker på om jeg ønsker å være en del av.

Jeg er enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...