Lips1365380508 Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Hva er din ideele bryllupsreise? Hvor kunne du ha tenkt deg å reise og har du vært på noen eksotiske steder som du absolutt vil anbefalle for et par som vil ha det romantisk, men samtidig oppleve noe som setter minner for livet? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Safari og eksotisk strand etterpå? http://www.guidetravel.no/Site_no/Afrika/12_Dagers_Tanzania_Safari_Zanzibar_strand_kombinasjon.html 0 Siter
Lips1365380508 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Skrevet 8. oktober 2009 Maldivene? *drømmer meg bort* ja, har sett på flere varianter, men klarer ikke bestemme meg, derfor er jeg ute etter litt erfaringer... 0 Siter
Speak Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Maui. En øy på Hawaii. Det var en fantastisk bryllupsreise:-) Men det er fryktelig lang reise. Så fra Norge hadde jeg nok valgt et sted i østen. F.eks. Thailand. 0 Siter
Lips1365380508 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Skrevet 8. oktober 2009 Maui. En øy på Hawaii. Det var en fantastisk bryllupsreise:-) Men det er fryktelig lang reise. Så fra Norge hadde jeg nok valgt et sted i østen. F.eks. Thailand. Ser akkurat på Maui...Fortell litt mer om den.... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg kunne absolutt tenke meg å dra til Jamaica og gå Dunns River Falls. Gikk det når jeg var 6, og det var fantastisk da. Kan bare forestille meg hvor herlig det ville være sammen med min kjære Caribien generelt er jo som laget for romantikk. Cruise i Caribien ville også vært herlig, men ville da valgt et cruise som ikke var spesielt lagt opp for familier. Ellers har jeg lyst til å dra til Japan. Noe helt anderledes 0 Siter
Gjest gul dame Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg ville dratt til en øy i Caribbean hvor det er behagelig klima. Helst en liten øy som ikke er helt invadert av turisme. Jeg drømmer alltid om å dra til Hawaii, men den turen ville jeg ikke brukt som bryllupsreise siden det er så mange turister der. Egentlig kunne jeg tenkt meg et sted hvor jeg og min kjære kunne vært alene f.eks. i fjellet, men jeg ville ønsket meg varme og bademuligheter. Jeg kommer nok aldri til å oppleve en bryllupsreise;-( 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg kunne absolutt tenke meg å dra til Jamaica og gå Dunns River Falls. Gikk det når jeg var 6, og det var fantastisk da. Kan bare forestille meg hvor herlig det ville være sammen med min kjære Caribien generelt er jo som laget for romantikk. Cruise i Caribien ville også vært herlig, men ville da valgt et cruise som ikke var spesielt lagt opp for familier. Ellers har jeg lyst til å dra til Japan. Noe helt anderledes ''Dunns River Falls'' Der har jeg også vært. Det er jo et vakkert sted, og vi hadde det morsomt der, men totalt sett var det litt oppskrytt, synes jeg. 0 Siter
Gjest Strikkedilla Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Hva med Egypt da...det er bare et utrolig land å feriere i. Masse historie og du opplever noe helt fantastisk. Vi var på en ukes cruise på Nilen først, og fikk oppleve så mye på utflukter derfra at vi var overveldet. Så gravkammerne i Kongenes Dal og diverse...og var tre dager i Luxor etterpå, som vi slappet av og koste oss i varmen. Med to påfølgende dager i Kairo, som vi var ved Pyramidene , som var en helt utrolig opplevelse, og en dag i Laexandria, og fikk se det norskbygde bilblioteket med mer... Det var 14 dager jeg ikke ville vært foruten, så det var tidenes bryllupsreise for oss... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 ''Dunns River Falls'' Der har jeg også vært. Det er jo et vakkert sted, og vi hadde det morsomt der, men totalt sett var det litt oppskrytt, synes jeg. Det kan jo tenkes. Som sagt, jeg var der når jeg var 6 og har kanskje litt "oppskrytte" minner Og så kan det jo tenkes at det har blitt litt mer "turistifisert" enn det var den gang i oldtiden... Men jeg har likevel lyst til å dra tilbake altså 0 Siter
Gjest labolina Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Ser akkurat på Maui...Fortell litt mer om den.... Jeg anbefaler ikke Hawaii - var der og opplevde jordskjelv (det er tross alt vulkanøyer!). Følte meg veldig langt til havs da (5 timer med fly til San Francisco). Dessuten er det unødvendig langt å reise... Reisen fra San Francisco til Hawaii er også delvis ubehagelig - man får ikke valget om å ha på seler eller ikke for å si det sånn. Rister fælt store deler av turen. Hawaii er dessuten veldig turistifisert... 0 Siter
caprice Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 ja, har sett på flere varianter, men klarer ikke bestemme meg, derfor er jeg ute etter litt erfaringer... Vi har vært på Maldivene to ganger. Det er også en relativt lang reise, men (i mine øyne) finnes det vel knapt noe mer fantastisk på denne jord. Jeg har reist ganske mye, vært på mange flotte og eksotiske steder, men ingenting slår dette. Det er også det eneste stedet hvor bildene på postkort og i reisekataloger virkelig stemmer med virkeligheten. Du må like sol, bad, og avslapping. Ikke vill disko, men rolige kvelder. Det er ikke stedet for shopping, men den totale avslappingen, roen, stillheten etc etc... På de aller fleste øyer er det ikke biler, ingen bråkete speedbåt trafikk. Evt et sjøfly eller to om dagen som ankommer. Fantastisk dykking og snorkling. Jeg kunne fortsette i evigheter. Jeg reiser gjerne tilbake igjen! 0 Siter
Spirello Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Spahotell på maldivene.. http://www.ving.no/search/searchresultMaster.aspx?query=maldivene Slappe av med min kjære, sole meg, bade, dykke, kjøre båt, drikke vin, spise god mat, ligge på stranda hele dagen.. hadde vært utrolig deilig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Det kan jo tenkes. Som sagt, jeg var der når jeg var 6 og har kanskje litt "oppskrytte" minner Og så kan det jo tenkes at det har blitt litt mer "turistifisert" enn det var den gang i oldtiden... Men jeg har likevel lyst til å dra tilbake altså Drømmer meg også tilbake til Jamaica - men da særlig til Negril :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Hva med Egypt da...det er bare et utrolig land å feriere i. Masse historie og du opplever noe helt fantastisk. Vi var på en ukes cruise på Nilen først, og fikk oppleve så mye på utflukter derfra at vi var overveldet. Så gravkammerne i Kongenes Dal og diverse...og var tre dager i Luxor etterpå, som vi slappet av og koste oss i varmen. Med to påfølgende dager i Kairo, som vi var ved Pyramidene , som var en helt utrolig opplevelse, og en dag i Laexandria, og fikk se det norskbygde bilblioteket med mer... Det var 14 dager jeg ikke ville vært foruten, så det var tidenes bryllupsreise for oss... ''så det var tidenes bryllupsreise for oss... '' Hvor mange skal dere ha? ;P 0 Siter
Mirabell Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Island. ) ''Island'' Surt og kald sted, da! Varmt badevann og flotte hester trekker jo opp litt... 0 Siter
Speak Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Ser akkurat på Maui...Fortell litt mer om den.... Vi var der ved påsketider. De forskjellige Hawaii-øyene er visstnok ganske forskjellige. Spesielt med hensyn til turisme. Maui har flere ganger blitt kåret til den beste. Den byr på veldig store forskjeller. Fra regnskog med digre blader/trær, til toppen av vulkanen som er et øde ørkelandskap. Det regnet litt de fleste dagene. Slik tropisk regn hvor solen skinner helt til det begynner å regne. Så regner det i 15-30 minutter, for så å klarne opp helt igjen. Etter en slik regnbyger er jo luften helt fantastisk. Vi stod også på stranda og så på hvalene leke ute i havet. Og menneskene er virkelig flotte. De har en helt annen rolig måte å leve på enn det vi er vant til. Og de er vakre:-) Vi leide bil og kjørte rundt hele øye (som ikke er spesielt stor). Veldig hyggelig med fine naturopplevelser. Og strendene er også flotte. Badet bl.a. på en strand hvor det stod fareskilt ved veien oppafor. Fare for at skilpadder skulle krysse veien. Dessverre så vi ingen skilpadder. Og så må du få med deg luau (?). Dvs. helaften med helstekt gris og underholdning med rennende fakler. Vet ikke helt hva jeg jeg skal fortelle. Annet enn at vi hadde en flott tur. Vi giftet oss i Nevada i USA, og da ble jo ikke turen så lang heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.