Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Gjest Lanopiken
Skrevet

''Island''

Surt og kald sted, da! Varmt badevann og flotte hester trekker jo opp litt...

''Surt og kald sted, da! Varmt badevann og flotte hester trekker jo opp litt...''

Det kommer an på når på året man er der. :o) Og eksotisk kan jo være så mangt. ;o)

Lips1365380508
Skrevet

Vi var der ved påsketider.

De forskjellige Hawaii-øyene er visstnok ganske forskjellige. Spesielt med hensyn til turisme.

Maui har flere ganger blitt kåret til den beste.

Den byr på veldig store forskjeller. Fra regnskog med digre blader/trær, til toppen av vulkanen som er et øde ørkelandskap.

Det regnet litt de fleste dagene. Slik tropisk regn hvor solen skinner helt til det begynner å regne. Så regner det i 15-30 minutter, for så å klarne opp helt igjen. Etter en slik regnbyger er jo luften helt fantastisk.

Vi stod også på stranda og så på hvalene leke ute i havet.

Og menneskene er virkelig flotte. De har en helt annen rolig måte å leve på enn det vi er vant til. Og de er vakre:-)

Vi leide bil og kjørte rundt hele øye (som ikke er spesielt stor). Veldig hyggelig med fine naturopplevelser.

Og strendene er også flotte. Badet bl.a. på en strand hvor det stod fareskilt ved veien oppafor. Fare for at skilpadder skulle krysse veien.

Dessverre så vi ingen skilpadder.

Og så må du få med deg luau (?). Dvs. helaften med helstekt gris og underholdning med rennende fakler.

Vet ikke helt hva jeg jeg skal fortelle. Annet enn at vi hadde en flott tur.

Vi giftet oss i Nevada i USA, og da ble jo ikke turen så lang heller.

Høres helt herlig ut. Har fått så mange gode tips her, blir vanskelig å bestemme seg, men må bare slå til på en eller annen plass. Vet ikke hvordan det er før jeg opplever det selv...Har lyst til å dra flere steder....

Lips1365380508
Skrevet

Vi har vært på Maldivene to ganger. Det er også en relativt lang reise, men (i mine øyne) finnes det vel knapt noe mer fantastisk på denne jord. Jeg har reist ganske mye, vært på mange flotte og eksotiske steder, men ingenting slår dette. Det er også det eneste stedet hvor bildene på postkort og i reisekataloger virkelig stemmer med virkeligheten. Du må like sol, bad, og avslapping. Ikke vill disko, men rolige kvelder. Det er ikke stedet for shopping, men den totale avslappingen, roen, stillheten etc etc... På de aller fleste øyer er det ikke biler, ingen bråkete speedbåt trafikk. Evt et sjøfly eller to om dagen som ankommer. Fantastisk dykking og snorkling. Jeg kunne fortsette i evigheter. Jeg reiser gjerne tilbake igjen!

Ja, har sett en del på Maldivene, men grunnen til at det sannsynligvis ikke blir den er fordi vi både har lyst til å slappe av og kose oss og samtidig være i en pulserende by. Ikke på en og samme gang altså. Men at vi f.eks. først er i en by også på en strand, og Maldivene er jo langt fra noen stor byer....blir litt vanskelig å kombinere det slik vi ønsker...Men har veldig lyst til å reise dit ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...