Gå til innhold

Hyttetur, hva gjør jeg nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hyttetur på en øde øy, den er stor. Problemet er bare at jeg har en tendens til å få panikk om jeg blir skremt.

Får jeg panikk eller blir skremt, så løper jeg til jeg går ned telling..

De jeg reiser sammen vet dette og de er jo forbedt på å løpe etter og takle meg om så blir nødvendig..

Hadde vært veldig mestring for meg å klare denne helga, utfordre meg selv og angsten min.

Men vil jo ikke akkurat lage forside i avisa på mandagen..

Dette er ikke ett tulleinnlegg, jeg er oppriktig redd for å bli borte og ødelegge turen for de andre.

Men alle andre vil jo ha meg med, så på tur skal jeg.

Noen som har noen smarte tips eller råd til hvordan å komme igjennom helga ?

Gjest Niccola
Skrevet

Binde et tau rundt magen som holder dere samlet? Da kan du ikke fysisk løpe av gårde, hvertfall....? :-)

Gjest Detaind.
Skrevet

Binde et tau rundt magen som holder dere samlet? Da kan du ikke fysisk løpe av gårde, hvertfall....? :-)

Prøver å se humoren i dette, ikke lage for mye styr ut av det. Var en kompis som spurte om han hadde lov til å sette seg på meg om jeg løp..

Fikk også streng beskjed om at viss det var risiko for at jeg hoppa på sjøen, så måtte jeg gå med flytevest på hele turen.

Det hadde vært ett syn du..

Tror dette kan bli en meget bra tur, må bare få nervene under kontroll.

Gjest Niccola
Skrevet

Prøver å se humoren i dette, ikke lage for mye styr ut av det. Var en kompis som spurte om han hadde lov til å sette seg på meg om jeg løp..

Fikk også streng beskjed om at viss det var risiko for at jeg hoppa på sjøen, så måtte jeg gå med flytevest på hele turen.

Det hadde vært ett syn du..

Tror dette kan bli en meget bra tur, må bare få nervene under kontroll.

Det høres ut som du har skikkelig gode, fine venner :o))

brilleslangen
Skrevet

Siden det er en øde øy finnes det vel heller ikke noe farlig der, så slapp av og kos deg på turen og ikke tenk så mye på hva som kan skje... Det går nok fint...Og skulle du få panikk vet jo vennene dine hva de har å gjøre. Du kan jo uansett ikke styre reaksjonene dine, så ikke tenk på hva som kan skje men gled deg heller over at du skal på tur og ha som mål at du skal kose deg...

Skrevet

Hjelper det å forberede et eller annet "mantra" du kan bruke om du får panikk?? Bestem deg f.eks. for å telle til ti og puste rolig ut og inn med magen dersom du kjenner at panikken tar deg... Tror du at du kan klare det?

Skrevet

Hjelper det å forberede et eller annet "mantra" du kan bruke om du får panikk?? Bestem deg f.eks. for å telle til ti og puste rolig ut og inn med magen dersom du kjenner at panikken tar deg... Tror du at du kan klare det?

Tusen takk for et godt tips, skal absolutt prøve ut det. Tror jeg må skrive en oppdatering etter at jeg har kommet hjem igjen.

Begynner virkelig å se frem til turen nå.

Skrevet

Tusen takk for et godt tips, skal absolutt prøve ut det. Tror jeg må skrive en oppdatering etter at jeg har kommet hjem igjen.

Begynner virkelig å se frem til turen nå.

Du får legge inn referat her inne ;-)

Høres ut som du har flotte venner du kan være deg selv sammen med - og denne hytteturen blir nok kjempegøy :) Tenk for en seier om du klarer å finne en metode å stoppe angsten på! Lykke til med en topp tur :))

Skrevet

Kanskje du skal være glad det er en øy du skal til, slik at vennene dine finner deg igjen hvis du skulle stikke av? *s*

Hva er det konkret du er redd for?

Skrevet

Kanskje du skal lage deg en klar strategi for hva du skal gjøre idet du kjenner angsten komme?

Slik at du kan klare å roe deg selv ned?

Hvis det hjelper å lytte til rolig musikk, kan du jo ha det i nærheten av deg? Eller at du avtaler med en av vennene dine at dere trekker dere litt unna de andre og gjør noe sammen som kan avlede deg og få tankene vekk fra det vonde?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...