Lillemus Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 *stryker dropskoking fra julegaveforberedelseslista* Jeg har gjort det et par ganger og har brent meg stygt på fingrene - ikke noe for unger nei. Men å lage sjokolade i former og slikt er nok ikke så varmt og sikkert minst like morsomt! Ikke minst mye bedre å spise etterpå! ) 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 *stryker dropskoking fra julegaveforberedelseslista* Men peppermyntedrops kan man lage utenn varme:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Men peppermyntedrops kan man lage utenn varme:-) Ja, og de er gode! Særlig med en liten dæsj smeltet sjokolade oppå. ) Peppermynteprikker kalte vi dem. 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, og de er gode! Særlig med en liten dæsj smeltet sjokolade oppå. ) Peppermynteprikker kalte vi dem. Har ikke prøvd det. Mener å huske at oppskriften kun består av eggehvite, melis, peppermynteolje og "dette-gummi-pulveret-eller-hva-det-er-for.noe-fra-apoteket" ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Har ikke prøvd det. Mener å huske at oppskriften kun består av eggehvite, melis, peppermynteolje og "dette-gummi-pulveret-eller-hva-det-er-for.noe-fra-apoteket" ;-) Tragant. ) Har laget det flere ganger og vi pleide å lage en liten fordypning i dropset (det blir jo mykt som marsipan så drops er vel egentlig ikke helt riktig) og så dryppe en dråpe smeltet sjokolade i fordypningen. ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har gjort det et par ganger og har brent meg stygt på fingrene - ikke noe for unger nei. Men å lage sjokolade i former og slikt er nok ikke så varmt og sikkert minst like morsomt! Ikke minst mye bedre å spise etterpå! ) Sjokolade i form er godt, ja 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Men peppermyntedrops kan man lage utenn varme:-) Hvordan? 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Tragant. ) Har laget det flere ganger og vi pleide å lage en liten fordypning i dropset (det blir jo mykt som marsipan så drops er vel egentlig ikke helt riktig) og så dryppe en dråpe smeltet sjokolade i fordypningen. ) Tragant var det ja:-) 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Hvordan? *henter kokeboka* 250 g melis 1 eggehvite 1 knivsodd tragant (apotek) 2-3 dråpeer peppermynteolje Sikt melis og tragant, tilsett pisket eggehvite, trill kuler. - - - Vi har også tilsatt farge på deler av blandingen og laget polkagriser. 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Hvordan? Tilleggstips: Legg kulene oppi pene glass med lokk, dekorer glassene og/eller lag en slik stoffhette på toppen, 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Hvordan? Ser du har fått oppskriften fra morsan - husk å lage dem små! Sånn melkerullstørrele er passe synes jeg, er de for store blir det for kvalmt. Og ikke fall for fristelsen til å ha i litt mer peppermynteolje, den er sterk... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 *henter kokeboka* 250 g melis 1 eggehvite 1 knivsodd tragant (apotek) 2-3 dråpeer peppermynteolje Sikt melis og tragant, tilsett pisket eggehvite, trill kuler. - - - Vi har også tilsatt farge på deler av blandingen og laget polkagriser. Tusen takk! Ser lettvint ut - og er sikkert artig å lage 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Ser du har fått oppskriften fra morsan - husk å lage dem små! Sånn melkerullstørrele er passe synes jeg, er de for store blir det for kvalmt. Og ikke fall for fristelsen til å ha i litt mer peppermynteolje, den er sterk... Takk for info! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.