Gå til innhold

Hobbyartikler for barn på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*stryker dropskoking fra julegaveforberedelseslista* ;)

Jeg har gjort det et par ganger og har brent meg stygt på fingrene - ikke noe for unger nei.

Men å lage sjokolade i former og slikt er nok ikke så varmt og sikkert minst like morsomt! Ikke minst mye bedre å spise etterpå! :o)

Skrevet

*stryker dropskoking fra julegaveforberedelseslista* ;)

Men peppermyntedrops kan man lage utenn varme:-)

Skrevet

Ja, og de er gode! Særlig med en liten dæsj smeltet sjokolade oppå. :o) Peppermynteprikker kalte vi dem.

Skrevet

Ja, og de er gode! Særlig med en liten dæsj smeltet sjokolade oppå. :o) Peppermynteprikker kalte vi dem.

Har ikke prøvd det. Mener å huske at oppskriften kun består av eggehvite, melis, peppermynteolje og "dette-gummi-pulveret-eller-hva-det-er-for.noe-fra-apoteket" ;-)

Skrevet

Har ikke prøvd det. Mener å huske at oppskriften kun består av eggehvite, melis, peppermynteolje og "dette-gummi-pulveret-eller-hva-det-er-for.noe-fra-apoteket" ;-)

Tragant. :o) Har laget det flere ganger og vi pleide å lage en liten fordypning i dropset (det blir jo mykt som marsipan så drops er vel egentlig ikke helt riktig) og så dryppe en dråpe smeltet sjokolade i fordypningen. :o)

Skrevet

Jeg har gjort det et par ganger og har brent meg stygt på fingrene - ikke noe for unger nei.

Men å lage sjokolade i former og slikt er nok ikke så varmt og sikkert minst like morsomt! Ikke minst mye bedre å spise etterpå! :o)

Sjokolade i form er godt, ja :)

Skrevet

Hvordan?

Skrevet

Tragant. :o) Har laget det flere ganger og vi pleide å lage en liten fordypning i dropset (det blir jo mykt som marsipan så drops er vel egentlig ikke helt riktig) og så dryppe en dråpe smeltet sjokolade i fordypningen. :o)

Tragant var det ja:-)

Skrevet

Hvordan?

*henter kokeboka*

250 g melis

1 eggehvite

1 knivsodd tragant (apotek)

2-3 dråpeer peppermynteolje

Sikt melis og tragant, tilsett pisket eggehvite, trill kuler.

- - -

Vi har også tilsatt farge på deler av blandingen og laget polkagriser.

Skrevet

Hvordan?

Tilleggstips: Legg kulene oppi pene glass med lokk, dekorer glassene og/eller lag en slik stoffhette på toppen,

Skrevet

Hvordan?

Ser du har fått oppskriften fra morsan - husk å lage dem små! Sånn melkerullstørrele er passe synes jeg, er de for store blir det for kvalmt. Og ikke fall for fristelsen til å ha i litt mer peppermynteolje, den er sterk...

Skrevet

*henter kokeboka*

250 g melis

1 eggehvite

1 knivsodd tragant (apotek)

2-3 dråpeer peppermynteolje

Sikt melis og tragant, tilsett pisket eggehvite, trill kuler.

- - -

Vi har også tilsatt farge på deler av blandingen og laget polkagriser.

Tusen takk! Ser lettvint ut - og er sikkert artig å lage :)

Skrevet

Ser du har fått oppskriften fra morsan - husk å lage dem små! Sånn melkerullstørrele er passe synes jeg, er de for store blir det for kvalmt. Og ikke fall for fristelsen til å ha i litt mer peppermynteolje, den er sterk...

Takk for info! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...