Gå til innhold

Til de av dere som har ME!

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har sett at en i Norge har begynt å bruke forkortelsen KRUS - kronisk utnattelses syndrom.

På meg virker det fornuftig fordi det er mer forståelig for folk flest.

Ellers må jeg si at dette kan virke som det store gjennombruddet.

Er erfaringene til nå at pasienter har nytte av NSAIDs som Ibux, Voltaren, Naproxen og lignende?

Gjest men jeg er jo dum i hodet da
Skrevet

Har sett at en i Norge har begynt å bruke forkortelsen KRUS - kronisk utnattelses syndrom.

Er erfaringene til nå at pasienter har nytte av NSAIDs som Ibux, Voltaren, Naproxen og lignende?

He he, måtte klikke på innlegget ditt for jeg trodde du mente KRUS sånn bokstavelig. Kaffekrus, liksom.

Skrevet

Ja, dette var interessant!

Greit å vite at det er begrepet KRUS som blir aktuelt videre. Gir litt mer mening...

Jeg har ikke erfaring med KRUS selv, men kjenner til noen som har det.

Gjest imzedimze
Skrevet

hm hva med det urintesten man kunne ta for å finne ut om man var forgiftet osv som 85% av alle med ME var...

kostet bare skitmye penger å bli behandlet av denne forskeren

fra belgia eller hva det var.

Gjest lindringer
Skrevet

Ibux etc hjelper på smertene. Men for å stabilisere utmattelsestilstanden og gradvis bli bedre, er det eneste som hjelper aktivitetsavpasning /pacing.

Noen former for kognitiv atferdsterapi, som innbefatter pacing og mye hvile mellom aktiviteten, kan også være nyttig. Ikke sterk trening.

Gjest Niccola
Skrevet

hm hva med det urintesten man kunne ta for å finne ut om man var forgiftet osv som 85% av alle med ME var...

kostet bare skitmye penger å bli behandlet av denne forskeren

fra belgia eller hva det var.

Det er en behandler på Lillestrøm som heter Mette Johnsgård som samarbeider med Kenny De Meirleir - han som fant ut av urintesten. Jeg vet ikke mer enn det.

Gjest undrende, men denne gangen ikke sarkastisk
Skrevet

Litt i stuss om hvorvidt jeg skal lese ditt innlegg sarkastisk eller ikke; mener du:

1. Ja, dette er et gjennombrudd (fordi man i tillegg til NSAIDs har et ukjent retrovirus å forholde seg til).

2. Nei, dette er ikke et gjennombrudd (fordi man i tillegg til NSAIDs kun har et ukjent retrovirus å forholde seg til).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Litt i stuss om hvorvidt jeg skal lese ditt innlegg sarkastisk eller ikke; mener du:

1. Ja, dette er et gjennombrudd (fordi man i tillegg til NSAIDs har et ukjent retrovirus å forholde seg til).

2. Nei, dette er ikke et gjennombrudd (fordi man i tillegg til NSAIDs kun har et ukjent retrovirus å forholde seg til).

Det var overhode ikke ment sarkastisk.

Påpekningen av at dette kan være det store gjennombruddet har ingen sammenheng med det nysgjerrige spørsmålet om effekten av NSAID.

Gjest undrende, men denne gangen ikke sarkastisk
Skrevet

Det var overhode ikke ment sarkastisk.

Påpekningen av at dette kan være det store gjennombruddet har ingen sammenheng med det nysgjerrige spørsmålet om effekten av NSAID.

Det var i grunnen godt å høre :-) Vanskelig å skille mellom deadpan sarkasme og oppriktighet, nemlig :-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...