Gå til innhold

Alliansering i sølv, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne noen som selger allianseringer i sølv/ sterlingsølv men som har diamanter, ikke cz-stener.

Jeg lykkes ikke - kan noen hjelpe meg å finne det?

Skrevet

Hvorfor skal du ha i sølv og ikke hvitt gull? Jeg vil faktisk ikke tro at noen velger å lage allianseringer i "simpelt" sølv til så dyre stener som diamanter jo er. Det er nok det som er grunnen til at du ikke finner det....

Skrevet

Jeg har sett reklame for det noen ganger men husker ikke hvilken butikk det var.

Men uansett, hvorfor i all verden vil du ha en _sølv_ ring med diamanter? Det ville jeg aldri i verden kjøpt..

Skrevet

Hvorfor skal du ha i sølv og ikke hvitt gull? Jeg vil faktisk ikke tro at noen velger å lage allianseringer i "simpelt" sølv til så dyre stener som diamanter jo er. Det er nok det som er grunnen til at du ikke finner det....

Prøver å finne ut "sannheten" om en alliansering jeg har arvet - både om merkingen er korrekt og eventuell verdi av den.

Den er merket med 830 S og et annet sted på ringen står det 0,24 (en typisk angivelse av karat på diamantene)

Men jeg får det ikke helt til å gå opp, for som du sier - det er litt rart med kombinasjonen sølv og diamanter...

Gjest Lanopiken
Skrevet

Prøver å finne ut "sannheten" om en alliansering jeg har arvet - både om merkingen er korrekt og eventuell verdi av den.

Den er merket med 830 S og et annet sted på ringen står det 0,24 (en typisk angivelse av karat på diamantene)

Men jeg får det ikke helt til å gå opp, for som du sier - det er litt rart med kombinasjonen sølv og diamanter...

Kan du ikke bare ta den med til en gullsmed og høre da?

Skrevet

Jeg har sett reklame for det noen ganger men husker ikke hvilken butikk det var.

Men uansett, hvorfor i all verden vil du ha en _sølv_ ring med diamanter? Det ville jeg aldri i verden kjøpt..

Se svaret til caprice. Og om du kommer på hvem som hadde den reklamen, blir jeg glad om du poster det her :o)

Skrevet

Kan du ikke bare ta den med til en gullsmed og høre da?

Ser for meg at det da blir snakk om "vurdering med taksering" til masse masse penger?

Skrevet

Ser for meg at det da blir snakk om "vurdering med taksering" til masse masse penger?

Hvis du tar den med til en gullsmed butikk kan de ihvertfal svaret deg på om den virkelig er sølv med 0,24ct diamant.

Finner du et stempel med nr. 925 på ringen?

Gjest Elextra
Skrevet

''Den er merket med 830 S og et annet sted på ringen står det 0,24 (en typisk angivelse av karat på diamantene)

''

Jeg vil aldri tro at en 0,24 karats diamant vil innfattes i 830 S sølv.

Gjest Elextra
Skrevet

''Den er merket med 830 S og et annet sted på ringen står det 0,24 (en typisk angivelse av karat på diamantene)

''

Etter å ha skrevet ovennevnte kom jeg over følgende:

http://www.gullsmedbutikken.no/vare/424

Skrevet

''

Helt enig at dette høres veldig rart ut.

Skrevet

Hvis du tar den med til en gullsmed butikk kan de ihvertfal svaret deg på om den virkelig er sølv med 0,24ct diamant.

Finner du et stempel med nr. 925 på ringen?

Nah, 830S

Gjest Elextra
Skrevet

Helt enig at dette høres veldig rart ut.

Se forøvrig innlegget mitt nedenfor med link.

Skrevet

Ja, det desidert mest vanlige er gullringer. Men sølv er blankere enn hvitt gull, så jeg kan skjønne ønsket om å benytte et annet metall i allianseringen enn hvitt gull.

Skrevet

Hvis diamantene er ekte vil det stå de forskjellige graderingene av diamanten bak caratnummeret. Feks TWS

Hvis diamantene på ringen er av 0,24 carat hver, stiller jeg meg sterkt tvilende til at den er ekte. Det ville være galskap å innfatte slike diamanter i en sølvring.

Jeg tror du kan regne med at dette er en sølvring med en eller annen type rimelig stein i.

Men gå til en gullsmed. De kan med et lite blikk se om det du har er verdt noe.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det desidert mest vanlige er gullringer. Men sølv er blankere enn hvitt gull, så jeg kan skjønne ønsket om å benytte et annet metall i allianseringen enn hvitt gull.

Men sølv er vel langt mykere enn hvitt gull, og også derfor mindre egnet til å holde en sten (om ikke selve innfatningen av stenen er i hvitt gull, slik det var i linken her).

Dessuten vil jo sølv erodere (riktig ord?), og diamantens spesielle glans vil jo fort forsvinne om innfatningen er blitt mørk. Nettopp av denne grunn bruker man jo oftest hvitt gull fremfor gult gull - da kommer diamantens glans best til sin rett.

Gjest Elextra
Skrevet

Men hva får deg til å tro at det er en diamant og ikke f.eks. en begkrystall?

Da jeg var tenåring var det svært populært med bergkrystallsmykker innfattet i sølv. Bergkrystaller er vakre, men er jo noe helt annet enn diamanter.

Skrevet

Hvis diamantene er ekte vil det stå de forskjellige graderingene av diamanten bak caratnummeret. Feks TWS

Hvis diamantene på ringen er av 0,24 carat hver, stiller jeg meg sterkt tvilende til at den er ekte. Det ville være galskap å innfatte slike diamanter i en sølvring.

Jeg tror du kan regne med at dette er en sølvring med en eller annen type rimelig stein i.

Men gå til en gullsmed. De kan med et lite blikk se om det du har er verdt noe.

Ok. Det står ikke TWS eller liknende bak 0,24.

Du høres ut som du vet litt mer om dette enn meg - Har du noen ide om hva dette tallet kan stå for? (Det er forresten tre stener, ikke en - så tallet er vel totalt for tre, om det har noe med stenene å gjøre i det hele tatt da. )

Skrevet

Men hva får deg til å tro at det er en diamant og ikke f.eks. en begkrystall?

Da jeg var tenåring var det svært populært med bergkrystallsmykker innfattet i sølv. Bergkrystaller er vakre, men er jo noe helt annet enn diamanter.

Hvis det er etterlikning, er det nok Cubic zirkonia (CZ), ikke bergkrystall. Bergkrystall har ikke den samme glansen/ brilliansen som diamanter og CZ. Dessuten slipes ikke bergkrystall i diamantslip/brilliantslip.

Det var i utgangspunktet denne mystiske betegnelsen 0,24 som satte meg på tanken om at dette muligens kunne være diamanter.

Et annet element er at jeg vet hun hadde diamantring(er) i sin smykkesamling.

Prismessig har det ingen betydning. Jeg skal ikke selge den, men har lett for å bli nysgjerrig på slike "mysterier".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...