Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke det i "Den digitale festning" - at det var snakk om noe atomgreier i den underjordiske tunnellen i Sveits?

Jeg tenkte også på det da jeg hørte det på radioen i dag :-)

Skrevet

Var ikke det i "Den digitale festning" - at det var snakk om noe atomgreier i den underjordiske tunnellen i Sveits?

Jeg tenkte også på det da jeg hørte det på radioen i dag :-)

Jeg har ikke lest den boka, men CERN er ganske sentral i E&D

''In Angels & Demons Tom Hanks plays Harvard academic Robert Langdon, who discovers evidence of the resurgence of an ancient secret brotherhood called the Illuminati - the most powerful underground organization in history.

When Langdon finds evidence that the Illuminati have stolen antimatter from a secret laboratory at CERN, which they plan to use as a devastating weapon to destroy the Vatican, he and CERN scientist Vittoria Vetra begin a race against time to recover the antimatter and prevent catastrophe.''

http://angelsanddemons.cern.ch/

Skrevet

Jeg har ikke lest den boka, men CERN er ganske sentral i E&D

''In Angels & Demons Tom Hanks plays Harvard academic Robert Langdon, who discovers evidence of the resurgence of an ancient secret brotherhood called the Illuminati - the most powerful underground organization in history.

When Langdon finds evidence that the Illuminati have stolen antimatter from a secret laboratory at CERN, which they plan to use as a devastating weapon to destroy the Vatican, he and CERN scientist Vittoria Vetra begin a race against time to recover the antimatter and prevent catastrophe.''

http://angelsanddemons.cern.ch/

OK. Jeg blandet her. Det var det antistoffet i CERN jeg tenkte på.

Hva søren var det Den digitale festning handlet om da? Må visst google litt...

Skrevet

:-)

Skrevet

Kort fortalt:

Hot dataekspert + kjekk språkgeni. En japaner har klart å finne opp en kode som aldri kan knekkes og som truer kodeknekkingsmaskinen til sikkerhetstjenesten i USA. Språkeksperten drar til spania for å finne en ring der koden står nedskrevet, dataeksperten blir innesperret i hovedkvarteret med gale mennesker på japaneren sin side som har inflitert sikkerhetstjenesten.

Skrevet

Kort fortalt:

Hot dataekspert + kjekk språkgeni. En japaner har klart å finne opp en kode som aldri kan knekkes og som truer kodeknekkingsmaskinen til sikkerhetstjenesten i USA. Språkeksperten drar til spania for å finne en ring der koden står nedskrevet, dataeksperten blir innesperret i hovedkvarteret med gale mennesker på japaneren sin side som har inflitert sikkerhetstjenesten.

Ja, nå husker jeg den :-)

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...