morsan Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6811802 ''CERN-forsker pågrepet for terrormistanke'' Det sies dog intet om dette er rettet mot Vatikanet;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Var ikke det i "Den digitale festning" - at det var snakk om noe atomgreier i den underjordiske tunnellen i Sveits? Jeg tenkte også på det da jeg hørte det på radioen i dag :-) 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Skrevet 9. oktober 2009 Var ikke det i "Den digitale festning" - at det var snakk om noe atomgreier i den underjordiske tunnellen i Sveits? Jeg tenkte også på det da jeg hørte det på radioen i dag :-) Jeg har ikke lest den boka, men CERN er ganske sentral i E&D ''In Angels & Demons Tom Hanks plays Harvard academic Robert Langdon, who discovers evidence of the resurgence of an ancient secret brotherhood called the Illuminati - the most powerful underground organization in history. When Langdon finds evidence that the Illuminati have stolen antimatter from a secret laboratory at CERN, which they plan to use as a devastating weapon to destroy the Vatican, he and CERN scientist Vittoria Vetra begin a race against time to recover the antimatter and prevent catastrophe.'' http://angelsanddemons.cern.ch/ 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har ikke lest den boka, men CERN er ganske sentral i E&D ''In Angels & Demons Tom Hanks plays Harvard academic Robert Langdon, who discovers evidence of the resurgence of an ancient secret brotherhood called the Illuminati - the most powerful underground organization in history. When Langdon finds evidence that the Illuminati have stolen antimatter from a secret laboratory at CERN, which they plan to use as a devastating weapon to destroy the Vatican, he and CERN scientist Vittoria Vetra begin a race against time to recover the antimatter and prevent catastrophe.'' http://angelsanddemons.cern.ch/ OK. Jeg blandet her. Det var det antistoffet i CERN jeg tenkte på. Hva søren var det Den digitale festning handlet om da? Må visst google litt... 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Skrevet 9. oktober 2009 OK. Jeg blandet her. Det var det antistoffet i CERN jeg tenkte på. Hva søren var det Den digitale festning handlet om da? Må visst google litt... :-) 0 Siter
mirami Skrevet 10. oktober 2009 Skrevet 10. oktober 2009 OK. Jeg blandet her. Det var det antistoffet i CERN jeg tenkte på. Hva søren var det Den digitale festning handlet om da? Må visst google litt... Kort fortalt: Hot dataekspert + kjekk språkgeni. En japaner har klart å finne opp en kode som aldri kan knekkes og som truer kodeknekkingsmaskinen til sikkerhetstjenesten i USA. Språkeksperten drar til spania for å finne en ring der koden står nedskrevet, dataeksperten blir innesperret i hovedkvarteret med gale mennesker på japaneren sin side som har inflitert sikkerhetstjenesten. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. oktober 2009 Skrevet 10. oktober 2009 Kort fortalt: Hot dataekspert + kjekk språkgeni. En japaner har klart å finne opp en kode som aldri kan knekkes og som truer kodeknekkingsmaskinen til sikkerhetstjenesten i USA. Språkeksperten drar til spania for å finne en ring der koden står nedskrevet, dataeksperten blir innesperret i hovedkvarteret med gale mennesker på japaneren sin side som har inflitert sikkerhetstjenesten. Ja, nå husker jeg den :-) Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.