Gå til innhold

Hvordan bli kvitt søtsug?

Anbefalte innlegg

Gjest Fruggen
Skrevet

Jeg ønsker å gå ned 10 kilo, men det er vanskelig fordi jeg nesten hver dag faller for fristelsen til å gå på butikken og kjøpe smågodt...

Jeg spiser endel grønnsaker fordi jeg har tydeligvis et behov for å ha noe i munnen, i tillegg til et veldig søtsug. Det er verst om kvelden.

Noen som har råd om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne godteriuvanen?

Skrevet

Redusere gradvis sukkerinntaket kanskje? Behovet for sukker er jo for det meste en vanesak, venner en seg til à spise sött forsvinner behovet etter hvert. Ville jeg tro.

Lykke til!:-)

Skrevet

Sukker er vanedannende. For min egen del så får jeg mindre lyst på søtt når jeg har vært uten det en stund. Altså må man være veldig tøff med seg selv i starten. Noen mener at tilskudd av krom hjelper. Gå mett til butikken og bestem deg for å ikke kjøpe smågodt. ;) Bedre å kjøpe en bitteliten sjokolade eller lignende enn 3 hekto smågodt.

Skrevet

Å spise frukt har faktisk hjulpet meg. Jeg spiser litt frukt på ettermiddagen, omtrent en time før jeg vet søtsuget pleier å sette inn. Ellers hjelper det med regelmessige måltider, gjerne med litt frukt som avslutning. For tiden går det mye i druer, da er det lett å ta bare noen få etter et måltid.

Og når jeg gir etter (noe som skjer altfor ofte) har jeg gått over til å kjøpe en liten sjokolade i stedet for smågodt eller større poser.

Skrevet

Jeg kuttet ut søtsaker helt og får aldri søtsug mer. Det var tøft i begynnelsen men roet seg fort. Så det var min medisin:)

Skrevet

Det kan være tøft. Men stahet fungerer bra. For søtsuget går faktisk over (i hvert fall blir det veldig redusert i løpet av 1-2 uker.

Zink og kanel hjelper også. (Zinktabletter.)

Men mye vilje må du ha!!!

Skrevet

Kjøp Krom på helsekost. Dobbel dose i to uker. Deretter vanlig dose. Det hjelper.

Skrevet

Det kan være tøft. Men stahet fungerer bra. For søtsuget går faktisk over (i hvert fall blir det veldig redusert i løpet av 1-2 uker.

Zink og kanel hjelper også. (Zinktabletter.)

Men mye vilje må du ha!!!

zink er for å heale sår som ikke vil gro

Skrevet

zink er for å heale sår som ikke vil gro

Beklager. Krom mener jeg:-/ Helsekosten anbefaler dette, og jeg har testet det med hell:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...