Gå til innhold

Daglig uintressan oppdatering fra venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli lei, voldsomt lei en venninne.

Hun elsker å snakke om seg og sitt, og hennes problemer og hverdag er mye tøffere enn andre sin, syntes hun tydeligvis.

Hele dagen får jeg "små" oppdateringer via melding, om hva hun og datteren hennes har gjort på gjennom dagen, og må si at det intresserer meg midt i om hvilken vei de gikk hjem fra barnehagen og hvilke steiner datteren plukket opp!

Og jeg spørr meg selv hele tiden; Hva er det som får andre mennesker til å innbille seg at andre er så 100% opptatt av hva andre gjør i livet sitt!

Hun gikk gjennom en vanskelig periode for vel et år siden, jeg var der og støttet opp om henne og barnet, men nå har de det bra ( sett i mine øyne ) men det vil ikke hun innrømme... HUN har det så mye værre enn andre aleneforeldre, hun syter og klager over NAV som ikke gir henne det hun mener hun har rett på og som att på til ville ha henne ut i jobb, hvordan hun skulle klare det med et lite barn, var for henne helt uforståelig, når jeg sa at det klarer da du utmerket og at jeg hadde troen på henne, så var det det at det var ikke sikkert hun fikk så mye penger av å jobbe som når hun gikk hjemme.

Jeg har sagt til henne flere enn en gang, at NÅ må jeg konse litt på mitt eget liv, og kunne ikke ha hennes problemer og hennes liv så tett oppi mitt eget, hennes svar til det er at jeg er så flink til å råde og til å belyse problemer som hun har som hun ikke ser, så da er det så enkelt for henne å snakke med meg om det... også bare fortsetter hun og seg og sitt...

Nå er jeg lei av å si det samme om og om igjen og hun hører ikke etter... Hva sier jeg for at hun skal slutte å legge sine problemer og sitt liv over på meg for at jeg skal ordne opp eller komme med løsninger på HENNES problemer at jeg spyr snart!

Gjest majas mamma
Skrevet

Du får bare si det rett ut, at nå orker du ikke mer. Ikke svar på meldinger, ikke ta telefonen når hun ringer. Foreslår hun å ta en tur innom så passer det ikke. Hadde en slik venninne jeg også. Hun sugde alt overskudd ut av meg. Til slutt måtte jeg bare bryte kontakten for ikke å bli helt dårlig selv. Trist, men nødvendig.

Gjest Niccola
Skrevet

Kanskje hun ikke har andre å sende slike meldinger til? Altså det du nevner om hverdagshistorier. Greit nok at det ikke er så interessant, men hun klager ikke i disse meldingene, om jeg forsto rett?

Kanskje hun prøver å vie litt opp med å dele gleder med degogså, ikke bare problemer. At enkelte ikke ser lenger enn sin egen nese er ikke til å komme fra, men så lenge hun ikke klager er det vel overlevelig?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Har du prøvd å gi henne en dask? ;-)

En smekk er ofte effektivt.

Skrevet

er det ikke slik vi alle mennesker er da, opptatt av sitt og seg.

Det er ikke noen som egentlig er interessert i(

andre)

Legg alltid opp en samtale som omhandler dem selv, og du skal se at de trives i ditt selskap.

Har så uttaliige mange eksempler på at folk er mest interessert i seg og sitt,slik er bare vi mennesker.

Men det er desverre ikke slike som vil lykkes her i livet.

Hvis noen ønsker seg mange venner og bli godt likt, så vis oppriktig interesse for andre og ikke deg selv.

Skrevet

Forsøk å få henne til å lage profil på Facebook ;)

Hehehe... hun har til de grader facebook ;) så akkurat det er ikke problemet;)

Skrevet

er det ikke slik vi alle mennesker er da, opptatt av sitt og seg.

Det er ikke noen som egentlig er interessert i(

andre)

Legg alltid opp en samtale som omhandler dem selv, og du skal se at de trives i ditt selskap.

Har så uttaliige mange eksempler på at folk er mest interessert i seg og sitt,slik er bare vi mennesker.

Men det er desverre ikke slike som vil lykkes her i livet.

Hvis noen ønsker seg mange venner og bli godt likt, så vis oppriktig interesse for andre og ikke deg selv.

Vel de fleste mennesker er jo opptatt av seg og sitt... men det er ikke alt man "legger ut for salg" heller;)

og det gjør hun virkelig...

Jeg tåler jo at folk snakker om seg selv, og jeg lar jo vennene mine snakke om problemer. Men jeg har aldri møtt et så selvopptatt menneske som henner!

hadde hun latt andre komme innimellom med et ord eller to,eller om man kansje kunne snakke med henne om andre ting, så hadde jeg kansje sett mellom fingrene på det, men når det bare er jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg... HELE tiden ja da blir man sliten...

Og joda, hun tror virkelig at andre er 100% oppslukt i hele livet hennes

Skrevet

Har du prøvd å gi henne en dask? ;-)

Nei ikke annet enn en vennskapelig en ;)

Skrevet

Kanskje hun ikke har andre å sende slike meldinger til? Altså det du nevner om hverdagshistorier. Greit nok at det ikke er så interessant, men hun klager ikke i disse meldingene, om jeg forsto rett?

Kanskje hun prøver å vie litt opp med å dele gleder med degogså, ikke bare problemer. At enkelte ikke ser lenger enn sin egen nese er ikke til å komme fra, men så lenge hun ikke klager er det vel overlevelig?

joda det er overlevelig, men hun forventer også at jeg svarer på desse meldingene. Om jeg ikke gjør det ringer hun. Selv om hun vet jeg er på jobb, bare for å prate! Om at NÅ har dattra gjort det og det... og joda hun klager også, det er ikke bare trivielle ting.

Vet jo at hun ikke har noen dele det hverdagslige med. Men det har heller ikke jeg, men jeg sender ikke ut slike meldinger fordi, det gjør heller ikke mine andre single venninner og kompiser.

Høres sikkert litt teit ut, men for meg som sitter midt oppi 150 meldinger pr dag og en 10-12 telefoner pr dag, begynner å bli utmattet og sliten. og vet faktisk ikke min arme råd

Skrevet

Du får bare si det rett ut, at nå orker du ikke mer. Ikke svar på meldinger, ikke ta telefonen når hun ringer. Foreslår hun å ta en tur innom så passer det ikke. Hadde en slik venninne jeg også. Hun sugde alt overskudd ut av meg. Til slutt måtte jeg bare bryte kontakten for ikke å bli helt dårlig selv. Trist, men nødvendig.

Vel, hun kommer heldigvis ikke innom, det blir takk og lov for travelt for henne:)

Siden hun ikke har lappen. Men maset om at jeg skal komme på besøk HVER dag er det værre med.

Jeg kan godt ta meg en tur innom, selv om det er over en mil til der hun bor, jeg kan godt prate med henne om forskjellige ting, men hun vil ikke det. Prøver jeg å spore henne av, ja så peiler hun rett innpå igjen med " tilbake til det jeg sa isted"

har vansker for å kutte henne helt ut da hun har barn med en i min familie, så er ikke bare å kutte tvers av heller.

Skrevet

Ikke gi henne respons. Ignorer meldinger. Om hun ringer deg på jobb, så tar du selvsagt ikke telefonen. Begynn å snakk om noe annet enn problemene hennes. Om hun ikke kan føre samtaler om annet, så faser du henne ut.

Skrevet

Hehehe... hun har til de grader facebook ;) så akkurat det er ikke problemet;)

Et håpløst tilfelle, med andre ord ;)

Skrevet

Jeg ser at du er lei av måten hennes å være på. Jeg synes at hun høres ut som et menneske som føler seg ensom - det kan være mye trøst i å vite at noen annen vet litt om hva en driver med.

''Hun gikk gjennom en vanskelig periode for vel et år siden, jeg var der og støttet opp om henne og barnet, men nå har de det bra ( sett i mine øyne ) men det vil ikke hun innrømme... '' Det kan hende du treffer spikeren på hodet der: om _du_ synes at hun har det bra, så er det ikke sikkert at hun selv føler det slik.

Men for all del: "falske" venner er ikke noe hyggelig å ha. Hvis du ikke ønsker å ha kontakt med henne på denne måten, bør du jo på en eller annen måte få sagt det til henne. Uten å knuse henne, vel å merke...

Skrevet

Hva er det egentlig du synes er det verste ved henne: Sytingen og klagingen , eller de stadige oppdateringene om filleting, som du nevner i overskriften?

Når det gjelder det siste, vil jeg si at det må man nesten bare avfinne seg med og tenke at den som synes det er viktig å dele slike uineressante detaljer om sitt eget liv som oftest er ensom og mangler noen å dele hverdagen med. Jeg synes man bør bære over seg med slikt, og i særdeleshet når det gjelder sms'er - lange og hyppige telefonsamtaler er verre.

Gjest gir og får
Skrevet

Hvis dette vennskapet tapper deg mere enn det gir så er det vel like greit å kutte det ut?

En venn skal jo være en som du føler gir deg noe, hvis ikke du føler det så må det da være bedre å satse på andre venner hvor det er mere å hente. For at andre skal gidde å være med oss så må vi selvsagt også gi de noe så de får lyst til å beholde oss.

Noe annet er det om du vil hjelpe et menneske mere enn du får, det er jo kjempefint men da har du jo egentlig en annen rolle enn som venn.

Skrevet

Det høres ut i fra det du forteller, som at du faktisk er nødt til å være ærlig med henne. Det kan være vanskelig for deg, og hun blir sikkert såret der og da - men det må du tåle, og hun. På lengre sikt kan det være viktig for henne at hun får litt tilbakemeldinger.

Hun kan ikke gjette seg til hvordan du opplever dette, når du bare jatter med og later som det er greit. Hun kommer ikke til å slutte heller hvis du bare lar vær å svare. Vis henne såpass respekt at du tar en prat (eller sender en mail) og sier fra på en pen men tydelig måte, at du ikke kan fortsette at det er slik.

Gjest Mitt forslag
Skrevet

Hun ønsker vel å være enn nær venn med deg. Kanskje hun tenker at sånn gjør nære venner, holder hverandre oppdatert hele tiden om hva som skjer...

Skrevet

Uggh.. skjønner godt du er lei, jeg har også hatt et par sånne, og egentlig faset dem sakte men sikkert ut av livet mitt....

Venner skal være der for hverandre, ting skal ikke bare være enveis, da føler man seg mer som en støttekontakt. Selvsagt gjelder ikke dette når venner står i en storm, men i det hverdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...