Gå til innhold

Daglig uintressan oppdatering fra venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres ut i fra det du forteller, som at du faktisk er nødt til å være ærlig med henne. Det kan være vanskelig for deg, og hun blir sikkert såret der og da - men det må du tåle, og hun. På lengre sikt kan det være viktig for henne at hun får litt tilbakemeldinger.

Hun kan ikke gjette seg til hvordan du opplever dette, når du bare jatter med og later som det er greit. Hun kommer ikke til å slutte heller hvis du bare lar vær å svare. Vis henne såpass respekt at du tar en prat (eller sender en mail) og sier fra på en pen men tydelig måte, at du ikke kan fortsette at det er slik.

Men jeg har jo sagt fra til henne flere ganger. At jeg ikke orker mere, men hun skjønner det ikke, eller vil ikke skjønne. For alle skal jo være opptatt av henne og hennes datter.

Jeg var kansje for snill mot henne da det stormet som værst rundt henne og barnefaren, over 1 og halvt år med repetering til det kjedsommelige der jeg ba henne om å søke proffesjonell hjelp fordi jeg ikke orket mere. Er jo i familie ( søskenbarn) med faren til barnet og en stund stod jeg i en storm av hat og faenskap av et spill som de begge bedrev! Det som skjedde da var at jeg flyttet! Ja jeg dro rett og slett, men det hjalp ikke videre, for hun ringte like mye. For hun skjønner det ikke, at andre ikke vil være like mye opptatt av henne og hennes liv og det som skjer i det.

Men nå er det gått så langt at jeg ikke orker mere, er lei av å hele tiden få meldinger, og svarer jeg ikke så ringer hun...

Skrevet

Men jeg har jo sagt fra til henne flere ganger. At jeg ikke orker mere, men hun skjønner det ikke, eller vil ikke skjønne. For alle skal jo være opptatt av henne og hennes datter.

Jeg var kansje for snill mot henne da det stormet som værst rundt henne og barnefaren, over 1 og halvt år med repetering til det kjedsommelige der jeg ba henne om å søke proffesjonell hjelp fordi jeg ikke orket mere. Er jo i familie ( søskenbarn) med faren til barnet og en stund stod jeg i en storm av hat og faenskap av et spill som de begge bedrev! Det som skjedde da var at jeg flyttet! Ja jeg dro rett og slett, men det hjalp ikke videre, for hun ringte like mye. For hun skjønner det ikke, at andre ikke vil være like mye opptatt av henne og hennes liv og det som skjer i det.

Men nå er det gått så langt at jeg ikke orker mere, er lei av å hele tiden få meldinger, og svarer jeg ikke så ringer hun...

Du flyttet pga av henne? Jeg tror du må øve deg på grensesetting.

Skrevet

Hva er det egentlig du synes er det verste ved henne: Sytingen og klagingen , eller de stadige oppdateringene om filleting, som du nevner i overskriften?

Når det gjelder det siste, vil jeg si at det må man nesten bare avfinne seg med og tenke at den som synes det er viktig å dele slike uineressante detaljer om sitt eget liv som oftest er ensom og mangler noen å dele hverdagen med. Jeg synes man bør bære over seg med slikt, og i særdeleshet når det gjelder sms'er - lange og hyppige telefonsamtaler er verre.

Hun savner så klart noen å dele hverdagslige ting med, men jeg er ikke den personen.

Det har jeg også sagt til henne. Har selv slitt med store problemer, men har passet på å ikke overbelaste vennene mine med dette. Jeg har såklart gitt uttrykk for at jeg ikke har det greit, og kan snakke om det om de tar det opp, men jeg sliter ikke ut vennene mine fordiom. Jeg bruker foraer, familien og gjerne kansje en proffesjonell om jeg har det vanskelig.

Men stadig oppdatteriner til det smålige der jeg MÅ svare, ellers ringer hun, og hun kjenner ikke sin besøkstid heller, tar jeg ikke telefonen så ringer hun til jeg svarer, av og til når jeg er i dysjen kan hun gjerne ha ringt en 4-5 ganger fordi jeg ikke svarer.

Så jeg mener at hun har et problem, at hun ikke kan legge meg 100% oppi hele hennes hverdag. Det er der det tar litt av, og jeg har sagt det til henne, men hun sveiper det bort.

Jeg vil iallefall takke alle som har svart her, kansje noen syntes det er et smålig problem og at jeg er vanskelig. Men dette sliter på meg, og jeg vil ikke ende opp med å hate henne heller:) for det er jo nesten det, det fører til når folk blir for intense.

Skrevet

Jeg ser at du er lei av måten hennes å være på. Jeg synes at hun høres ut som et menneske som føler seg ensom - det kan være mye trøst i å vite at noen annen vet litt om hva en driver med.

''Hun gikk gjennom en vanskelig periode for vel et år siden, jeg var der og støttet opp om henne og barnet, men nå har de det bra ( sett i mine øyne ) men det vil ikke hun innrømme... '' Det kan hende du treffer spikeren på hodet der: om _du_ synes at hun har det bra, så er det ikke sikkert at hun selv føler det slik.

Men for all del: "falske" venner er ikke noe hyggelig å ha. Hvis du ikke ønsker å ha kontakt med henne på denne måten, bør du jo på en eller annen måte få sagt det til henne. Uten å knuse henne, vel å merke...

Hun har det bedre enn mange andre jeg kjenner som er alene med barn. Det er bare at hun ser og løser sine problemer på en måte som får alle til å reagere, og som gjør det slik at hun ikke kommer seg utav den runddansen som hun har kommet inni.

Hun er ute av den, men hun lever på den ennå, akkurat som om hun vil tilbake, og det er her jeg vet at dette er fordi da vet hun at hun får oppmerksomhet

Hun har hatt en familie som stiller 100% opp for henne, med penger, barnepass, mat og stilt opp for henne på alle måter, familien til faren til barnet har stilt opp og støttet henne 100% på alle måter, og også det offentlige har stilt opp på alle måter, barnevernet hjelper henne med samvær med faren og støtter og råder hennes minst vink. Saken her er at hun skal ha det sånn hun vil og ikke skal fire en tomme for fars ønsker. Hun har en far til barnet som vil stille opp men hun nekter han.

det er mye som hører til denne saken, så hele bilde er vel ikke der.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror du må si klart fra at du ikke orker dette lenger, og at dere gjerne kan fortsette å være venner, men at det må bli på en annen måte. Fortsetter hun å sende slike sms'er etter dette, får du bare ignorere dem. Ringer hun deg da opp får du minne henne om det du sa.

Skjønner godt at du blir lei! Har noen tidligere bekjente (gamles skolevenner) som holder på på lignende vis på Facebook. Langt mindre plagsomt, i og med at de neppe forventer noen reaksjon for meg, men nok til at jeg har endret innstilingene slik at jeg ikke ser hva de skriver lenger. Enkelte ganger har jeg kilikket inn på dem og ser de holder på som før, med meldinger flere ganger daglig om alt de foretar seg. Skjønner ikke at noen tror de selv er så interessante!

Sett grenser!

Gjest Niccola
Skrevet

Hun savner så klart noen å dele hverdagslige ting med, men jeg er ikke den personen.

Det har jeg også sagt til henne. Har selv slitt med store problemer, men har passet på å ikke overbelaste vennene mine med dette. Jeg har såklart gitt uttrykk for at jeg ikke har det greit, og kan snakke om det om de tar det opp, men jeg sliter ikke ut vennene mine fordiom. Jeg bruker foraer, familien og gjerne kansje en proffesjonell om jeg har det vanskelig.

Men stadig oppdatteriner til det smålige der jeg MÅ svare, ellers ringer hun, og hun kjenner ikke sin besøkstid heller, tar jeg ikke telefonen så ringer hun til jeg svarer, av og til når jeg er i dysjen kan hun gjerne ha ringt en 4-5 ganger fordi jeg ikke svarer.

Så jeg mener at hun har et problem, at hun ikke kan legge meg 100% oppi hele hennes hverdag. Det er der det tar litt av, og jeg har sagt det til henne, men hun sveiper det bort.

Jeg vil iallefall takke alle som har svart her, kansje noen syntes det er et smålig problem og at jeg er vanskelig. Men dette sliter på meg, og jeg vil ikke ende opp med å hate henne heller:) for det er jo nesten det, det fører til når folk blir for intense.

Kan du knytte en egen ringetone opp til hennes nr så hører du med en gang om det er henne, og kan ignorere anropet uten å måtte gå ut av dusjen/avbryte det du driver med?

Prøv å ignorere til du blir blå, kanskje hun roer seg ned da? Skjønner at dette er kinkig.

Skrevet

Skjønner. Da er det jo mer enn at hun bare sender deg sms'er med ymse innhold - hun krever handling fra deg tilbake også, og det ganske mye.

Jeg skjønner at dette er vanskelig å forholde seg til, og ikke minst vanskelig å få slutt på. Man må nok prøve å si fra direkte at hun tærer for mye på deg, selv om du risikerer å bli persona non grata i hennes liv deretter (kanskje ikke så mye savn?)

Jeg ville syntes slikt var kjempevanskelig selv - misliker slike direkte konfrontasjoner.

Skrevet

Jeg ser du skriver at hun har facebook konto.

Oppfordre til å gi statusmeldinger på facebook, for du ønsker ikke slike meldinger på telefonen.

Slett meldinger etterhvert som de kommer inn på mobilen.

Skriv gjerne en melding via facebook til henne en gang i uken eller så ofte som du er komfortabel med.

Si at du har mye å gjøre, men at du skal forsøke å komme en gang i november en gang hvis hun maser om besøk..

Hold fast ved det du sier, slik at hun ikke kan endre det på noe vis. Det passer ikke for deg, at du kommer tidligere.

Slik vil du kunne holde noe kontakt med henne, men samtidig redusere det betraktelig.

Ellers må du endre ringetone, slik at du straks hører om det er henne. Ikke ta telefonen om hun ringer, og kun kommuniser med henne via facebook.

Vær standhaftig og tenk inni deg at hun trenger 2 mnd på seg til å venne seg til å kommunisere på dine premisser. Ikke bruk mye tankevirksomhet på henne, bare slett meldinger på mobilen etterhvert som de kommer og la være å svare når hun ringer deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...