Gjest tante sponsing er bra Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg synes i grunnen din niece er heldig at hun har en tante som dig. Det lyder jo som om I tilbringer en del tid sammen og har et godt forhold, så da kan jeg ikke tro andet end at en sponsing på 200 kr ligger fint indenfor det forældrene synes er i orden. At andre så kan synes det er uopdragent eller direkte frekt af din niece at spørge, ja det er jo bare et udtryk for at vi lever forskelligt og har forskellige familierelationer og forskellige regler for ret/galt. Jeg havde sat stor pris på at mine barn havde så nære relationer til tanter/onkler som det lyder til at du har med dine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 I vår familie er det helt normalt å stikke til litt penger her og der. Men jeg har aldri kommet på muligheten av å be slektninger om penger. ;-) Først av alt måtte den unge håpefulle ha et forhold til tante som gjorde det naturlig å gjøre en slik henvendelse. Det innebærer også å kunne passe tantes katt og planter mens tante er på ferie, måke snø når tante har influensa... Et minstemål av gjensidighet. En bevissthet om at man ikke bare tar, men også gir. Jeg vil synes det var helt OK så lenge tenåringen oppførte seg respektfullt overfor den h*n spurte. Igrunn bare hyggelig når noen skjemmer bort ungene mine litt. (Innenfor visse grenser.) Jeg ville nok likt å fått vite om det. Noen ganger kan slike henvendelser ha en forhistorie... Også greit å vite om det om ganskteren hadde tatt lignende telefoner til tjukke slekta... Det øyeblikket et av mine barn tok en tante eller noen andre som en selvfølge, tigget penger i øst og vest, gikk via slektninger for å skaffe ting jeg hadde sagt nei til eller annen ufordragelig adferd og holdninger, ville jeg håpet at en samlet slekt stengte igjen kranen til krapylet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 I vår familie er det helt normalt å stikke til litt penger her og der. Men jeg har aldri kommet på muligheten av å be slektninger om penger. ;-) Først av alt måtte den unge håpefulle ha et forhold til tante som gjorde det naturlig å gjøre en slik henvendelse. Det innebærer også å kunne passe tantes katt og planter mens tante er på ferie, måke snø når tante har influensa... Et minstemål av gjensidighet. En bevissthet om at man ikke bare tar, men også gir. Jeg vil synes det var helt OK så lenge tenåringen oppførte seg respektfullt overfor den h*n spurte. Igrunn bare hyggelig når noen skjemmer bort ungene mine litt. (Innenfor visse grenser.) Jeg ville nok likt å fått vite om det. Noen ganger kan slike henvendelser ha en forhistorie... Også greit å vite om det om ganskteren hadde tatt lignende telefoner til tjukke slekta... Det øyeblikket et av mine barn tok en tante eller noen andre som en selvfølge, tigget penger i øst og vest, gikk via slektninger for å skaffe ting jeg hadde sagt nei til eller annen ufordragelig adferd og holdninger, ville jeg håpet at en samlet slekt stengte igjen kranen til krapylet. mvh Jeg tror jeg ville blitt godkjent som "ok tante" ut i fra det du skriver. Ser at du tenker ganske likt som meg. For ordens skyld; om hun skulle prøve seg på tilsvarende stunt ofte, så anser jeg det som min opplagte plikt å både si nei samt diskutere situasjonen med henne:-) Det er flere år siden sist; for noen år siden så pleide både broren og hun å informere fra tid til annen om at de nok ikke kunne ringe meg siden kontantkortene var tomme...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror jeg ville blitt godkjent som "ok tante" ut i fra det du skriver. Ser at du tenker ganske likt som meg. For ordens skyld; om hun skulle prøve seg på tilsvarende stunt ofte, så anser jeg det som min opplagte plikt å både si nei samt diskutere situasjonen med henne:-) Det er flere år siden sist; for noen år siden så pleide både broren og hun å informere fra tid til annen om at de nok ikke kunne ringe meg siden kontantkortene var tomme...*s* Jeg tror dine nieser og nevøer har vært veldig flinke å velge tante. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.