Gå til innhold

Forelsket, men skjønner det ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg meg litt slem som skriver dette om en jeg godt kan like. Men, heldigvis så ser han det ikke.

Møtte en gutt/mann for en måned tid siden gjennom skole, som jeg tidlig kunne mærke sendte ut noen signaler.

Jeg tenkte ikke så mye over det med en gang, tenkte bare at jeg syns han var morsom, snill og litt spesiell kanskje...men ikke i de baner likevel.

Så en gang så tok jeg meg i å håpe at han kom til en fest, noe han gjorde, og så begynte jeg å tenke på ham om morgenen når jeg sto opp. Faresignal.

Og i natt sov han over hos meg.

Hva skjønner jeg ikke? Jo, hvorfor jeg finner ham tiltrekkende.

Han ser ikke sånn spesielt godt ut, ("objektivt" sett), jeg syns jo han har noen fine trekk selfølgelig. Han går ikke opp i klær, og jeg kjenner jeg nesten blir litt irritert over at han ikke kan finne ut av å kle seg. Det har mye å si for meg (normalt) at mennene er høyreiste (han er også lavere enn meg), og utlyser at de tar vare på seg selv, uten å være feminine. Ytterligere synes jeg at sånne ting ofte henger sammen med selværd og hygiene.

Han sier selv han ikke har så høy selværd, at han sier det, gjør meg også litt skeptisk. Jeg har stått på tå og vært psykolog i et forhold før (som gikk ganske dårlig til slutt), og makter det ikke igjen.

Men jeg har jo også dårlig selværd, og det er kanskje en grunn til at jeg blir tiltrekt av sånne menn.

Jeg vet godt at mye av dette er overfladiske ting.

Det er også noe med hans væremåte jeg ikke helt er med på, men jeg er jo faktisk litt forelsket i denne mannen!

Vet jeg burde legge alle disse overfladiske ting til side,

og bare nyte det, "go with the flow", men noe i meg (den delen som bekymrer seg over hva andre tenker tror jeg) sier at det ikke kommer til å gå.

Noen som har vært borte i lignende?

Skrevet

Forelsket i forelskelsen? :-)

huff, ja, kanskje det....men hva skal jeg så gjøre? Fortsette å treffe ham fordi jeg liker ham?

Skrevet

huff, ja, kanskje det....men hva skal jeg så gjøre? Fortsette å treffe ham fordi jeg liker ham?

"Fortsette å treffe ham fordi jeg liker ham?"

Den vanligste grunnen til at noen ønsker å treffe en person er fordi de liker vedkommende, så ja, det høres fornuftig ut å fortsette å treffe han.

Skrevet

"Fortsette å treffe ham fordi jeg liker ham?"

Den vanligste grunnen til at noen ønsker å treffe en person er fordi de liker vedkommende, så ja, det høres fornuftig ut å fortsette å treffe han.

hehe, jo selfølgelig Mary Poppins, jeg er visst litt forvirret....

jeg liker ham jo...

Skrevet

For noe over 15 år siden traff jeg en fyr jeg fikk lignende følelser for. Han var koselig og grei, men ikke verdens kjekkeste, ikke spesielt høy og ikke særlig opptatt av utseendet sitt.

Siden han var hyggelig og jeg trivdes sammen med ham, ble det så vi fortsatte å treffe hverandre.

Etter en stund tok jeg meg i å kjenne at jeg var forelsket. Klessmaken ble uvesentlig. Høyden ligeså. Utseendet ble bare bedre og bedre etterhvert som jeg ble kjent med ham.

*Spole tiden 15 år fremover*

Vi er godt gift på 11. året. Jeg har verdens beste mann som har gitt meg verdens beste unger.

Han har blitt kjekkere og kjekkere etterhvert som tiden har gått. Høyden passer helt perfekt til min - spesielt når vi ligger inntil hverandre i senga ;) Og klessmaken har endret seg :)

Så ikke skue hunden på hårene :D

Skrevet

For noe over 15 år siden traff jeg en fyr jeg fikk lignende følelser for. Han var koselig og grei, men ikke verdens kjekkeste, ikke spesielt høy og ikke særlig opptatt av utseendet sitt.

Siden han var hyggelig og jeg trivdes sammen med ham, ble det så vi fortsatte å treffe hverandre.

Etter en stund tok jeg meg i å kjenne at jeg var forelsket. Klessmaken ble uvesentlig. Høyden ligeså. Utseendet ble bare bedre og bedre etterhvert som jeg ble kjent med ham.

Vi er godt gift på 11. året. Jeg har verdens beste mann som har gitt meg verdens beste unger.

Han har blitt kjekkere og kjekkere etterhvert som tiden har gått. Høyden passer helt perfekt til min - spesielt når vi ligger inntil hverandre i senga ;) Og klessmaken har endret seg :)

hm..Jubalong70, der kan man se!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

jeg liker ham jo...

Da fortsetter du å treffe ham, og så ser du hva som skjer. Ikke stress med det. Det er ikke utseendet som betyr mest. Jeg har vært svært forelsket i menn som jeg objektivt har sett ikke er pene. Til bedre jeg har blitt kjent med dem, til pene syntes jeg de ble. Det er mye sant i uttrykket: "Skjønnheten kommer innenfra."

Skrevet

Syntes at du bare skal se hva som skjer, ikke legge for mye i det og ikke tenke forholdet som over allerede før det har begynt :)

Det er jo ofte sånn at man bare plutselig sitter der og er forelsket og man skjønner ikke hvorfor om personen ikke måler opp til det vi har i tanken:)

Gjest hønse-Magda
Skrevet

''Fortsette å treffe ham fordi jeg liker ham?''

Nei, har du hørt! Du må ikke finne på å fortsette å treffe ham hvis du liker vedkommende!!! Tsk-tsk.

Skrevet

He - he....

For 18 år siden flyttet jeg til Vestlandet for å gå på skole ett år - og guttene i klassen måtte jo vurderes :-) Det var 2 som var et år yngre enn meg, og de var jo ikke aktuelle for noe mer enn som klassekamerater...

*kremt, kremt*

Nøyaktig i dag, for 18 år siden, ble jeg sammen med en av disse 19-åringene, og vi har nå vært gift i 15 år og har tre fantastiske barn sammen :-)

Vi snakket faktisk om det ved frokostbordet i dag - og spurte ungene om hva de trodde skjedde for nøyaktig 18 år siden.... De måtte regne ut hvor gamle vi var og vi fortalte at vi da bodde på dette stedet på Vestlandet. De fniste lett da vi fortalte at vi ble kjærester akkurat der og da :-)

Skrevet

jeg liker ham jo...

:-)

Skrevet

He - he....

For 18 år siden flyttet jeg til Vestlandet for å gå på skole ett år - og guttene i klassen måtte jo vurderes :-) Det var 2 som var et år yngre enn meg, og de var jo ikke aktuelle for noe mer enn som klassekamerater...

*kremt, kremt*

Nøyaktig i dag, for 18 år siden, ble jeg sammen med en av disse 19-åringene, og vi har nå vært gift i 15 år og har tre fantastiske barn sammen :-)

Vi snakket faktisk om det ved frokostbordet i dag - og spurte ungene om hva de trodde skjedde for nøyaktig 18 år siden.... De måtte regne ut hvor gamle vi var og vi fortalte at vi da bodde på dette stedet på Vestlandet. De fniste lett da vi fortalte at vi ble kjærester akkurat der og da :-)

Er det ikke morsomt hvordan livet tar helt andre vendinger enn man tror :)

Gratulerer med dagen :D

Skrevet

Er det ikke morsomt hvordan livet tar helt andre vendinger enn man tror :)

Gratulerer med dagen :D

Takk takk :-)))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...