Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har fått noen skinnmøbler som egentlig er veldig fine, men desverre så bruker de som eide dem før å røyke inne.

Er det noen som har noen gode råd til hvordan bli kvitt lukt i skinnmøbler? Jeg har vasket dem mange ganger, og sikkert også med midler som ikke er bra for skinnet, og smurt med skinnfornyer, men fremdeles etter over en mnd så er lukta godt merkbar, vesentlig svakere men likevel ...

Begynner å lure på om jeg bare må oppgi dem nå, og gi dem til noen som røyker hjemme...

Skrevet

Jeg fikk en skinnstol av foreldrene mine. Mamma røyker, og selv om jeg vasket den mange ganger i uka med SUN LIGHT (andre vaskemidler anbefales ikke fordi det fjerner det naturlige fettet i skinnet, og gjør at det sprekker og mister farge), tok det to og et halvt år før lukta var borte. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet ;)

Skrevet

Jeg fikk en skinnstol av foreldrene mine. Mamma røyker, og selv om jeg vasket den mange ganger i uka med SUN LIGHT (andre vaskemidler anbefales ikke fordi det fjerner det naturlige fettet i skinnet, og gjør at det sprekker og mister farge), tok det to og et halvt år før lukta var borte. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet ;)

PUH! Jeg vet ikke om jeg er såååå tålmodig..

Lurer på om jeg kan vaske med edikk? ;)

Gjest majas mamma
Skrevet

bare å gi opp med en gang. Lukta går aldri helt bort.

Skrevet

PUH! Jeg vet ikke om jeg er såååå tålmodig..

Lurer på om jeg kan vaske med edikk? ;)

Hehe... i så fall ødelegger du nok skinnet. Det tåler ikke Zalo en gang... etter tips fra faren min, som er servicemann og møbelreparatør i en av de store møbelkjedene...

Skrevet

Plasser skåler med Eddik under sofaen, eller andre plasser, og se om det hjelper.

Skrevet

Plasser skåler med Eddik under sofaen, eller andre plasser, og se om det hjelper.

Det tar jo malingslukt, uten at du vasker tak og vegger av den grunn, så verdt et forsøk.

Skrevet

Fant dette under noen kjerringråd:

"Røyklukt

Eddik

Plasser skåler med eddik i rom med sjenerende lukt etter sigarettrøyking. Det går raskere å rense luften på den måten.

Har du en hvitløkflette hengende i stuen, vil denne rense luften for ubehagelig lukt. Spesielt gunstig er dette hvis du vil unngå røyklukt."

Skrevet

Vi arvet en sofa på gammelhytta, den hadde stått hos noen som røykte. Den var i stoff da og putene og bunnene var vasket og skrubbet etter alle kunstens regler, men stinket like mye.

Sofaen ble stående igjen da vi solgte hytta gitt. Ikke f*** om jeg skal ha noe sånt i mitt hus / hytte igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...