Gå til innhold

Flatskjerm på veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt fra gulvet har dere festet flatskjermen?

Persille1365381127
Skrevet

Ca en meter.

Har festet den så det er behagelig å se når jeg ligger på sofaen.

Skrevet

Ca en meter.

Har festet den så det er behagelig å se når jeg ligger på sofaen.

Festet den i dag, 1.03 meter, synes det er høyt, men er vel en vane.....

Skrevet

92 cm. Det er selvfølgelig mannen som har gjort dette. Det ser teit ut, men han påstår hardnakket at dette er riktig høyde, etter å ha forsket på området.

Jeg ville heller hatt den stående på møbelet, og forankret den i veggen i tillegg.

Skrevet

Festet den i dag, 1.03 meter, synes det er høyt, men er vel en vane.....

Det er høyt ja. Men det avhenger selvsagt også av størrelsen på flatskjermen, størrelsen/plassering av/på veggen, og ikke minst avstanden fra sitteplass til vegg med flatskjerm. *ør* Ble du klokere av dette? ;-)

Skrevet

Den skal visst festes på veggen i en slik høyde at man, som voksen, ser midt i skjermen når man ser rett fram. Vi festa den høyere opp i starten, men det ble ubehagelig å se på TV. Når vi flytta den ned til øyehøyde ble det bra :)

Skrevet

Det er høyt ja. Men det avhenger selvsagt også av størrelsen på flatskjermen, størrelsen/plassering av/på veggen, og ikke minst avstanden fra sitteplass til vegg med flatskjerm. *ør* Ble du klokere av dette? ;-)

Avstanden til TV'n er 4 meter fra sofakroken. Tv'n er 40".

Skrevet

92 cm. Det er selvfølgelig mannen som har gjort dette. Det ser teit ut, men han påstår hardnakket at dette er riktig høyde, etter å ha forsket på området.

Jeg ville heller hatt den stående på møbelet, og forankret den i veggen i tillegg.

Ja, synes ca. 90 cm. virker bedre enn i overkant av 10cm. høyere som vi har nå. Mannen din har nok greie på det:-) Spør om det har noe å si at vi har 40" TV og sitter 4 meter fra skjermen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Æsj...er nok i høyeste laget her, spørs om jeg får "gubben" til å gjøre om.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har vår stående på konsoll 30-40 cm. over gulvet.

Skrevet

For at noe skal være behagelig å se over lengre tid skal øynene være ca 75-80 grader, dvs en skal se bittelitt ned. Å se rett fram med oppsperrede øyne eller hevet nakke er slitsomt i lengden.

Skrevet

Oi, det ser ut som vi har vår for høyt oppe..

Høyere enn deres i alle fall.

Skrevet

Oi, det ser ut som vi har vår for høyt oppe..

Høyere enn deres i alle fall.

Enda høyere........

Skrevet

For at noe skal være behagelig å se over lengre tid skal øynene være ca 75-80 grader, dvs en skal se bittelitt ned. Å se rett fram med oppsperrede øyne eller hevet nakke er slitsomt i lengden.

Blir nok litt oppsperrede øyne her....kanskje god trening på "åpent blikk":-)

Skrevet

Vi har vår stående på konsoll 30-40 cm. over gulvet.

Det har vi hatt i alle år vi også, de siste årene med flatskjerm, men etter oppussing nå blior det til at en del forandres.... Godt å få ut det store TV-bordet, men må jo ha et mindre til dekoder og dvdspiller.

Skrevet

Ja, synes ca. 90 cm. virker bedre enn i overkant av 10cm. høyere som vi har nå. Mannen din har nok greie på det:-) Spør om det har noe å si at vi har 40" TV og sitter 4 meter fra skjermen.

Jeg ville gått for 85 cm høyde med den avstanden. Heldigvis så går det an å flytte på den i ettertid ;-)

Skrevet

Jeg ville gått for 85 cm høyde med den avstanden. Heldigvis så går det an å flytte på den i ettertid ;-)

Hm...ja, det får vi se på:-) Om min bedre halvdel gidder, plundra en del.

Skrevet

Hvis du kjøper sånn profft stativ som kan vris og vendes på spiller det ingen rolle hvor høyt den henger, da kan du skalere den oppover eller nedover slik at det blir behagelig uansett.

Gjest Elextra
Skrevet

Det har vi hatt i alle år vi også, de siste årene med flatskjerm, men etter oppussing nå blior det til at en del forandres.... Godt å få ut det store TV-bordet, men må jo ha et mindre til dekoder og dvdspiller.

Vi har en smal sjenk langs hele veggen, og det passer at TV'n står på den. I denne har vi alt av spillere, spill og filmer etc.

Skrevet

Hvis du kjøper sånn profft stativ som kan vris og vendes på spiller det ingen rolle hvor høyt den henger, da kan du skalere den oppover eller nedover slik at det blir behagelig uansett.

Er allerede på veggen med veggfeste som fulgte med og som vi tok vare på. Tv'n kjøpte vi for flere år siden og har stått på sokkel til nå. Ble for høyt synes jeg så må få flytta den 10cm. lavere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...