Gå til innhold

Filmer på kino (10-12 åringer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir ikke opp (henspiller seg fra en tråd i helga om film for 10-12 åringer) - og har planer om å gå på kino alene med gutten min på snart 10,5 år, til helga.

Jeg ser at filmen My sisters keeper går nå, og den ser interessant ut - http://www.filmweb.no/kino/article210533.ece

Har noen av dere sett den? Kommentarer?

Eller denne: http://www.filmweb.no/kino/article172050.ece - Vegas. Ser jo også spennende ut.

Har noen sett denne, helst sammen med barn i 10-12 års alderen? Kommentarer?

Han har lyst til å se en film som ikke søsterne på 5 oh 7 får lov til å se. Samtidig så har han ikke sett mange filmer, og er kanskje litt "sart". Han har lest mange bøker, og er ikke redd for å spørre når det er noe han ikke forstår.

Gjest Filmepilme
Skrevet

My sisters keeper er ikke noe for en 10-12 åring, ikke det at filmen er noe action preget eller voldsom, men den er er nok ikke helt hva en 10-12 "gidder" å se. Mer voksenfilm det der, den andre kjenner jeg ikke :)

Skrevet

My sisters keeper er ikke noe for en 10-12 åring, ikke det at filmen er noe action preget eller voldsom, men den er er nok ikke helt hva en 10-12 "gidder" å se. Mer voksenfilm det der, den andre kjenner jeg ikke :)

Takk for svar.

Det var ikke så mye å velge mellom her hos oss, hvis en ser bort fra 7-årsfilmene, og de vil han nok helst unngå... ;-)

Gjest Filmepilme
Skrevet

Takk for svar.

Det var ikke så mye å velge mellom her hos oss, hvis en ser bort fra 7-årsfilmene, og de vil han nok helst unngå... ;-)

Men du, hva med å ha en skikkelig hjemmekveld, leie film sammen, feks oprs eller korps eller hva den heter.. litt sånn gøy for både voksne og barn? :-) Lage middag sammen og ta en hjemmekveld? :)

Skrevet

Men du, hva med å ha en skikkelig hjemmekveld, leie film sammen, feks oprs eller korps eller hva den heter.. litt sånn gøy for både voksne og barn? :-) Lage middag sammen og ta en hjemmekveld? :)

Vi kjøpte ORPS for et par uker siden, og den var utrolig bra!!!!! Tror ungene har sett den 6-7 ganger, og jeg i alle fall 2 :-)

Det med å leie film er kjempekoselig, og det var det vi gjorde på fredag - og da så jeg og han Gutten med den stripete pyamasen -en film fra 2. verdenskrig med 11 års grense. Fin film, men han fikk ikke se den ferdig (det var dette jeg skrev om på fredag her....)

I den sjappa vi var i, var det ikke så mye å velge mellom på filmer med 11 års grense...

Har du noen gode forslag? Han synes ikke komedier er så moro, og der er vi ganske enige.

Skrevet

Vi kjøpte ORPS for et par uker siden, og den var utrolig bra!!!!! Tror ungene har sett den 6-7 ganger, og jeg i alle fall 2 :-)

Det med å leie film er kjempekoselig, og det var det vi gjorde på fredag - og da så jeg og han Gutten med den stripete pyamasen -en film fra 2. verdenskrig med 11 års grense. Fin film, men han fikk ikke se den ferdig (det var dette jeg skrev om på fredag her....)

I den sjappa vi var i, var det ikke så mye å velge mellom på filmer med 11 års grense...

Har du noen gode forslag? Han synes ikke komedier er så moro, og der er vi ganske enige.

Titanics ti liv? Skattejakten? Matilda?

Gjest Filmepilme
Skrevet

Men du, den der Vegas ser jo faktisk veldig bra ut den synes jeg, kanskje han og vil like den? :)

Skrevet

Titanics ti liv? Skattejakten? Matilda?

Kjenner ingen av de tre filmene. Skal sjekke dem ut, Takk!

Skrevet

Men du, den der Vegas ser jo faktisk veldig bra ut den synes jeg, kanskje han og vil like den? :)

Jepp - er spent på om noen her har sett den!

Skrevet

Je har ikke sett filmen, men har lest boka, og tviler på at den er noe for en 10-åring.

Skrevet

Jepp - er spent på om noen her har sett den!

Svigerinnen min advarte mot Vegas i går. Hun hadde sett den sammen med 12 åringen, og han ønsket han ikke hadde sett den. Skjer visstnok flere ulykker innen familier i filmen, og det går dårlig med de etterlatte.

Tar forbehold om at jeg gjenforteller handlingen riktig, men hun syntes det var rart at filmen hadde 11 års grense.

Skrevet

Svigerinnen min advarte mot Vegas i går. Hun hadde sett den sammen med 12 åringen, og han ønsket han ikke hadde sett den. Skjer visstnok flere ulykker innen familier i filmen, og det går dårlig med de etterlatte.

Tar forbehold om at jeg gjenforteller handlingen riktig, men hun syntes det var rart at filmen hadde 11 års grense.

Takk for svar, frosk!

Da eleminerer jeg den filmen fra aktuelle filmer. Godt å bli advart!

Skrevet

Je har ikke sett filmen, men har lest boka, og tviler på at den er noe for en 10-åring.

Hvilken av de to filmene snakker du om nå?

Skrevet

Hvilken av de to filmene snakker du om nå?

Unnskyld;-) Jeg mente Min søsters vokter.

Skrevet

Unnskyld;-) Jeg mente Min søsters vokter.

OK. Da får jeg eleminere den også.

Spørs om jeg heller må sjekke ut teater- eller konsertprogrammet her i byen neste helg - er visst ikke noen kinofilm som passer for ham :-(

Vi skal være hjemme alene, bare vi to, neste helg :-) Tror aldri det har skjedd før... Alle fem gleder seg enormt:

*5 åringen og pappaen skal på pappa-tur til bestemor på Vestlandet i nesten ei uke

*8 åringen skal på kortur fra fredag til lørdag

*10-åringen og jeg skal være hjemme og kooooooose oss :-) Vi har satt oss opp som bøssebærere på søndag, og skal finne på noe med film eller teater på lørdag, og kanskje gå og spise pizza :-)

Skrevet

Spørs om jeg heller må sjekke ut teater- eller konsertprogrammet her i byen neste helg - er visst ikke noen kinofilm som passer for ham :-(

Vi skal være hjemme alene, bare vi to, neste helg :-) Tror aldri det har skjedd før... Alle fem gleder seg enormt:

*5 åringen og pappaen skal på pappa-tur til bestemor på Vestlandet i nesten ei uke

*10-åringen og jeg skal være hjemme og kooooooose oss :-) Vi har satt oss opp som bøssebærere på søndag, og skal finne på noe med film eller teater på lørdag, og kanskje gå og spise pizza :-)

Høres deilig ut:-)

Skrevet

http://www.operasor.no/laboheme.html

Skrevet

Oi - det hadde virkelig vært noe for oss :-)

Hadde ikke fått med meg at det var nå i oktober den skulle settes opp, trodde det var november. Sjekket billetter, og det er kun én billett igjen :-(

Men takk for tips!

Jeg har kommet på en film vi kunne ha sett sammen: "Så som i himmelen" - den er jo veldig fin, og også en litt mer seriøs film enn de barnefilmene han vanligvis ser. Jeg har sett den flere ganger, og jeg tror han ville like den (vi har den filmen her hjemme). Så kan vi gå på Dolly Dimpels først, og se film hjemme...

Gjest filmenja
Skrevet

''Gutten med den stripete pyamasen -en film fra 2. verdenskrig med 11 års grense. Fin film, men han fikk ikke se den ferdig (det var dette jeg skrev om på fredag her....)''

Den er fæl, ja. Jeg leste imidlrtid boka først, og den syntes jeg var enda verre. Hadde helt vondt etter slutten.

Skrevet

Oi - det hadde virkelig vært noe for oss :-)

Hadde ikke fått med meg at det var nå i oktober den skulle settes opp, trodde det var november. Sjekket billetter, og det er kun én billett igjen :-(

Men takk for tips!

Jeg har kommet på en film vi kunne ha sett sammen: "Så som i himmelen" - den er jo veldig fin, og også en litt mer seriøs film enn de barnefilmene han vanligvis ser. Jeg har sett den flere ganger, og jeg tror han ville like den (vi har den filmen her hjemme). Så kan vi gå på Dolly Dimpels først, og se film hjemme...

Sjekket billetter, og det er kun én billett igjen :-(

Synd!

God plan, synes jeg.

Andre filmtips til å se hjemme:

Broen til Therabitia. Det gyldne kompasset.

Her kan du også få noen tips:

http://www.barnevakten.no/sider/artikler.asp?kat=anbefalt&type=film&tittel=FILMANMELDELSER&ant=100&mal=anmeldelser

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...